Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
koivis
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:14
Contacteer: Website

Door een of andere download is Bing meegekomen. Na 1 minuut geen gebruik van de pc valt het scherm uit en bij terug openen is hij aktief. Heb reeds gezocht om Bing te verwijderen maar ik vind het niet terug bij de programma's. Weet iemand raad?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Lees deze informatie eens en vertel of het daarmee gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
koivis
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:14
Contacteer: Website

Dit had ik al gegoogeld maar het lukt maar tot aan stap 3, de lijst met de programma's maar daarin kan ik niets vinden die geralateerd is met Bing. Ik slaag er niet in om bijlagen mee te sturen. Misschien lukt het met volgende

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Als Bing niet in de softwarelijst vermeldt staat, ga dan verder met Deel 2, 3 en 4 om Bing in de internetbrowsers te verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
koivis
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:14
Contacteer: Website

Denk dat Bing verdwenen is, nu heb ik enkel nog van die mooie foto's die tevoorschijn komen als ik uit slaapstand kom en een programma die opent nl Mixer. Als ik die nog kwijtraak is het in orde.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier en hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
koivis
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:14
Contacteer: Website

Duidelijke uitleg en geslaagd, bijlagen hierbij:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Host App Service
Herstart de computer.

Stap 2:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
koivis
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:14
Contacteer: Website

Niet gemakkelijk voor een 69 jarige maar ik denk toch dat alles uitgevoerd is zoals vermeld.

CloseProcesses:
Task: {B1F9499B-3B69-4EA1-8648-9F28DFEE2BBB} - System32\Tasks\SweetLabs App Platform => C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\SweetLabs App Platform\Engine\ServiceHostAppUpdater.exe [2018-12-20] (Pokki)
CMD: type C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts.ics
FirewallRules: [{352AF34A-2E90-4768-9973-C368A7226D43}] => (Allow) C:\Program Files\Common Files\mcafee\platform\McSvcHost\McSvHost.exe Geen bestand
FirewallRules: [{23245EEF-6306-4E88-828F-EE5686FF89FF}] => (Allow) C:\Program Files\Common Files\mcafee\platform\McSvcHost\McSvHost.exe Geen bestand
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKU\S-1-5-21-1666309113-637018477-860019301-1001\...\RunOnce: [Application Restart #2] => C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\SweetLabs App Platform\Engine\ServiceHostApp.exe [8992976 2018-12-20] (Pokki)
HKU\S-1-5-21-1666309113-637018477-860019301-1001\...\RunOnce: [Application Restart #1] => C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\SweetLabs App Platform\Engine\ServiceHostApp.exe [8992976 2018-12-20] (Pokki)
FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [msktbird@mcafee.com] - C:\Program Files\McAfee\MSK => niet gevonden
FF Plugin: @mcafee.com/MSC,version=10 -> C:\Program Files\mcafee\msc\npMcSnFFPl64.dll [Geen bestand]
FF Plugin-x32: @mcafee.com/MSC,version=10 -> C:\Program Files (x86)\McAfee\msc\npMcSnFFPl.dll [Geen bestand]
EmptyTemp:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Niet gemakkelijk voor een 69 jarige maar ik denk toch dat alles uitgevoerd is zoals vermeld.
Misschien, je hebt het verkeerde logbestand geplaatst dus ik kan het niet verifiëren. Post aub het logbestand Fixlog.txt dat op je bureaublad staat, niet fixlist.txt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
koivis
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:14
Contacteer: Website

Sorry, log was ergens anders geplaatst dan op bureaublad, heb het moeten opzoeken en gevonden. Hierbij gevoegd:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Blijkbaar heb je fix nog eens uitgevoerd. Dat is geen probleem.
Heb je nog last van Bing ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
koivis
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:14
Contacteer: Website

Mixer komt niet meer maar Bing is gebleven.
Wanneer ik pc in slaapstand zet en terug aan zet komt eerst een blauw scherm daarna een mooie foto en dan het rondje met foto en inloggen. Wanneer ik daar op klik komt Bing.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld. Doe eerst het volgende.

Download de gratis versie van Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mb3-setup-consumer-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Dashboard" en vervolgens op de knop "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Rapporten".
Plaats een vinkje bij het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
koivis
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:14
Contacteer: Website

Heb mijn bericht niet doorgestuurd denk ik, daarom nog eens proberen.
Bing nog altijd aanwezig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”