Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hallo,
deze pc start erg traag op, tot wel 10 minuten.
Het starten van Chrome duurt ook erg lang, eerst blijft het scherm 30 seconden blanko.
Tijdelijke bestanden opgeschoond, browsers leeggemaakt, gedefragmenteerd.
Na de logs heb ik het wisselbestand op vast 6000 Mb ingesteld.

Graag beoordeling.
Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik ga je logjes even door nemen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Dank je.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Java 8 Update 71
    • Spybot - Search & Destroy
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hoi,

alles is uitgevoerd,
zie de log.

Groeten,
P.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hoi,

omdat ik nu op afstand werk met Teamviewer heb ik zelf opnieuw opgestart,
helaas kwam de verbinding niet opnieuw tot stand
en was er geen nieuw ADWC-venster.
Volgens mij is dit geen probleem,
Ik heb beide logs toegevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Oke, we gaan even nieuwe logjes van FRST bekijken doe daarvoor:

Afbeelding

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hallo,

dit zijn ze.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat ziet er goed uit, hoe staat het hierna met de pc?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hoi,

ik kan de snelheid van opstarten op afstand niet beoordelen,
dat kan ik maandag pas.
Chrome start wel minder traag op.
Ik weet verder dat de internetsnelheid vrij laag is (ping 26 down 3 - 7 Mbps up 0,5),
dat zal niet verbeteren (buitengebied).
Is er een mogelijkheid om de conditie van de pc te testen?

Alvast bedankt voor de snelle behandeling.

Groeten,
Peter.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

De logjes van FRST kan ik zien of er geen malware of andere rare dingen opstaan.
Ook hebben we daarmee de pc opgeruimd, voer de laatste stappen eens uit en kijk hoe het dan gaat:

Stap 1.
Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

Stap 2.
Ccleaner kan je laten staan en één maal in de week je pc mee scannen/schoonmaken.

Met het onderstaande tool ruim je de tools op die we hebben gebruikt:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hoi,

alles is uitgevoerd nu.
Er is wel enige verbetering opgetreden, maar het opstarten blijft lang duren.
Is het mogelijk te achterhalen of dit aan de hardware ligt,
bijv. door de conditie van de pc te testen?

Hardstikke bedankt,
groeten,
Peter.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe het volgende:

Stap 1.
Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding


Stap 2.
Start Afbeelding CCleaner op!
  • Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hoi,

stap 1 volgt,
stap 2 bijgevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”