Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
RobEhv
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2019 13:38

Ik heb nu bijna vier jaar mijn ACER Aspire nitro VN7-791G-79U1, maar hij begint de laatste tijd steeds meer kuren te krijgen.

Ik heb het stappenplan uitgevoerd.

Een van de kuren is dat mijn laptop steeds trager wordt. Dit merk ik vooral tijdens het gamen. Het gaat hier over games als FIFA19 en Planet Coaster, daarnaast heb ik er ook last van bij het spelen van verschillende browser games. Hier krijg ik verschillende laggs en loopt mijn laptop een fractie achter.

Daarnaast merk ik dat mijn laptop niet altijd even soepel en snel werkt. Acties zoals het opstarten van programma's/internet browser kan soms een tijdje duren.

Ook maakt mijn laptop regelmatig bij het opstarten een hard ventilerend geluid. Ik heb me laten vertellen dat het de Acer dustdefender kan zijn, maar verder weet ik niet wat hieraan op te lossen valt.

Ik weet dat een laptop geen jarenlang mee kan gaan bij intensief gebruik en het ook niet meer de jongste is, maar ik hoop dat ik met jullie hulp mijn laptop weer een beetje beter en toegankelijker kan maken.

Alvast bedankt voor de hulp!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik ga de logjes even doornemen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

Stap 1.
Ga naar de lijst Programma's en onderdelen en verwijder de volgende programma's:
  • Java 8 Update 131
  • iSkysoft Helper Compact 2.5.2
  • iSkysoft Video Converter

Stap 2.
Ga naar de map Downloads open die en sleep de tool FRST daaruit naar je bureaublad.

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 3.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
RobEhv
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2019 13:38

Hi Abbs! Thanks voor de snelle hulp en reactie.

Ik heb de stappen doorgelopen en uitgevoerd. In de bijlage hebben ik de nieuwe fixlog en het rapport van Malwarebytes gevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is al een beste opruiming.

Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Vertel er ook bij hoe de pc draait na deze schoonmaak beurt?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
RobEhv
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2019 13:38

Hallo,

Na het draaien van het laatste programmaatje loopt het al wel wat beter, daartussendoor was het hetzelfde, misschien zelfs nog langzamer (?).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Open CMD Run as Administrator: https://www.intowindows.com/how-to-open ... ndows-8-1/

Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
RobEhv
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2019 13:38

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

Hoe draait de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
RobEhv
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2019 13:38

Hallo,

Hij moet in ieder geval geen geluid meer, is weer zo stil als in het begin, dat is al super.

Echter merk ik dat hij nog net zoveel laggt als voorheen, kan het geen hardware-matig probleem zijn?
Gebruikersavatar
RobEhv
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2019 13:38

Zojuist even FIFA uitgeprobeerd, die loopt nu mooi soepel, het is nu met name de browser game waar ik veel problemen mee heb. Wanneer ik dit browserspel op mijn school laptop probeer, werkt het wel vloeiend.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

RobEhv schreef: 07 mei 2019 19:39 Zojuist even FIFA uitgeprobeerd, die loopt nu mooi soepel, het is nu met name de browser game waar ik veel problemen mee heb. Wanneer ik dit browserspel op mijn school laptop probeer, werkt het wel vloeiend.
Test dat eens uit op meerdere browsers.


Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest <-- Klik hierop) en klik in het midden van het scherm op GA.
Wacht tot de scan klaar is en klik op het icoon bij nummer 1.

Afbeelding

In het schermpje wat opent kopieer en plak de link onder Forum zie nummer 2. in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
RobEhv
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2019 13:38

Ik heb Firefox en Chrome getest, allebei hetzelfde.

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Afbeelding Reset Google Chrome.
Afbeelding Reset Firefox.


Hoe werkt het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
RobEhv
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2019 13:38

Ook dat werkt niet, ik ga mijn laptop even helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Terug naar “Software en Algemene vragen”