Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
ClaRa
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:12

Hallo,

Ik heb dringend hulp nodig, om de laptop van mijn man weer op normaal niveau te krijgen.
Ik weet dat de CPU niet de snelste is, maar tot een paar maanden geleden, kon men lekker met deze laptop werken.
Mijn man gebruikt deze alleen vom te internetten, emailen, facebook en een enkel video af te spelen.
De laatse tijd is hij dus ontzettend traag geworden.
Bij facebook en ook op de sites met video, zoals telegraat.nl etc gaat soms het scherm voor een paar seconden op zwart en gaat dan weer door.
Ook is het vaak zo, dat als ik via google iets opzoek, er een soort grijze laag over de site komt, zodat men ze wel nog erdoor kan zien, maar niets kan aanklikken of scrollen.

Omdat het scherm vaker op zwart gaat tijdens het bekijken van de online Videos, heb ik een WLan stick van Fritz. gekocht zodat hij ook van het 5G netwerk van mijn fritzbox kan gebruik maken.
Dit heeft was dus ook niet de echte oplossing.

Hoe krijg ik deze computer weer stottervrij aan het lopen. Hij hoeft dus niet alles te kunnen en van mij mogen er ook vele programmas / apps (van Windows) er van af, zodat hij nog mooi basic is.
Ik heb al een aantal keren apps verwijdert, maar Windows heeft dan toch weer de neiging om deze weer via de appstore te downloaden. Ik wil ze graag definitief kwijt.

Ik kan een beetje met de computer omgaan, maar heb misschien toch noch extra uitleg nodig bij het uitvoeren van jullie hulp. (stap voor stap)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want anders moet ik toch een andere Laptop aanschaffen :)

Groetjes van ClaRa
Asus F715S
Intel 4core 3710 up to 2,56 Ghrz
8 Gb werkgeheugen
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe het volgende om meer inzicht te krijgen|:

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ClaRa
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:12

Ik moet er als extra opmerking bijzetten, dat ik vroeger advanced system Care van Iobit gebruikt heb. Deze gaf iedere keer een CPU gebruik tot 100 % aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik zie dat je McAfee gebruikt als virusscanner, is dit een gekochte versie en hoelang is die nog geldig?
Heb je ook nog problemen met McAfee ondervonden?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ClaRa
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:12

Ik heb laatst de computer teruggezet, met behoud van de gegevens.
Toen heeft hij er ook de McAffee erop gezet.
DIt wou ik eigenlijk niet, maar vind nu niet hoe ik hem eraf moet krijgen.
Hij duikt namelijk niet op in de Apps of Programma´s.
Het betreft een versie die met de computer meegekomen is. Dus geen crack of zo.

Van tevoren stond er avast Premium op

Ik merk verder geen verschil tussen of met beide Antivirusen.

Ik was aan het denken om helemaal over te schakkelen op windows defender, omdat deze minder resorses zou gebruiken. Klopt dat?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dan gaan we eerst McAfee verwijderen.
Download het hulpprogramma MCPR die je op deze pagina kan vinden: https://service.mcafee.com/webcenter/po ... wqax04cq_9

Voer daarna weer zo FRST uit:

Afbeelding

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ClaRa
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:12

Het is me na zeker 2 uur pas gelukt om McAfee te verwijderen. Wat een nachtmerie is dat programma.
In de bijlage de gevraagde files.
En dank je wel voor de moeite die je doet om me te helpen met mijn computer probleem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is netjes gedaan, we gaan de laatste resten opruimen.

Indien nodig zorg altijd voor een backup van al je belangrijken bestanden, foto's e-mails enz.(dit even tussen door).

Ik zie dat je Ccleaner gebruikt, deze laat je netjes een backup maken van het reg.
Maak daar een aparte map voor waar je die in kan plaatsen, ze staan nu hier: C:\Users\theor\Documents\ccxxxxx-xxx.reg (x staat voor de nummers)
Dan is het makkelijk om die eens op te ruimen, je zou de laatste 4 kunnen behouden bv.

Lees eerst de handleiding en voer daarna de fix uit Handleiding Fix

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start
CreateRestorePoint:
Startup: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\avast! SecureLine.lnk [2016-08-01]
ShortcutTarget: avast! SecureLine.lnk -> C:\Program Files\AVAST Software\SecureLine\SecureLine.exe (Geen bestand)
Task: {CF21ACC5-5657-4D32-973E-C6FD7C5FC83B} - System32\Tasks\avast! SL Update => C:\Program Files\AVAST Software\SecureLine\SLUpdate.exe
Filter: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} -  Geen bestand
2019-07-31 04:28 - 2019-08-13 01:09 - 000000000 ____D C:\WINDOWS\System32\Tasks\McAfee
2019-07-31 04:28 - 2019-07-31 04:28 - 000002926 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\avast! SL Update
AV: McAfee Antivirus en antispyware (Enabled - Up to date) {DA9F8ED0-D0DE-39CC-F55A-51AB4CC1B556}
FW: McAfee Firewall (Enabled) {E2A40FF5-9AB1-3894-DE05-F89EB212F22D}
ContextMenuHandlers1: [Foxit_ConvertToPDF] -> [CC]{C5269811-4A29-4818-A4BB-111F9FC63A5F} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
EmptyTemp:
Reboot:
end
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit als bijlage toe in je volgende antwoord.

Vertel er ook bij hoe de pc nu werkt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ClaRa
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:12

hallo
Ik heb de fix uitgevoerd maar het programma heeft geen fixlog op mijn bureaublad gezet.
Internet en facebook is nog steeds te langzaam.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dan is er iets niet goed gegaan, je moet eerst een kladblok bestand maken en die de naam fixlist geven (is dat gelukt?).
Dan moet het zo op je bureaublad staan:

Afbeelding

Daarna voer je FRST zo uit:

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit als bijlage toe in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ClaRa
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:12

Het programma hat fixlist in fixlog verandert.? Kan dat kloppen.
Ik zag namelijk dat er geen bestandje was bijgekommen maar dat gebeurt ook niet als hij de bestandsnamen verandert.

Hij laadt nog steeds erg langzaam. Ondanks dat ik via speedtest.net 150 Mbps test.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan nog even dieper kijken:

Stap 1.
Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2019' zie de afbeelding)

Afbeelding

Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Stap 2.
Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest <-- Klik hierop) en klik in het midden van het scherm op GA.
Wacht tot de scan klaar is en klik op het icoon bij nummer 1.

Afbeelding

In het schermpje wat opent kopieer en plak de link onder Forum zie nummer 2. in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
ClaRa
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:12

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ClaRa
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:12

De laptop is opeens nog lomer geworden. Hij heeft een iets vertraagde toetsenaanslag en hij wil foto en website niet laden.
Heb ook nog chrome erbij gedownload, maar deze reageert hetzelfde als edge.
Om gek van te worden
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan verder testen:


Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld (dit hoef je niet te plaatsen)
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”