Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Sinds enige tijd merk ik dat mijn computer steeds trager en trager wordt in oa het laden van internet pagina's en het uitvoeren van commando's. De bekende zandloper verschijnt steeds vaker en ook langer inbeeld. Aangezien ik een leek ben op dit gebied ben ik zelf nog niet aan het pionieren geweest, het enige dat ik redelijk recent gedaan heb is 'schijfopruiming'. Ik vermoed zelf dat zich iets in de computer genesteld heeft dat hier niet thuis hoort. Bij voorbaat dank voor de hulp bij dit probleem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2: Java updaten:
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Hallo Peter, ik heb bovenstaande gedaan maar na de reboot kom ik niet meer in mijn computer, mijn toetsenbord (bekabeld) en muis (draadloos) worden niet meer herkend. Inmiddels een keer of 10 opstarten verder, in verschillende poorten maar niks... Dit via m’n tablet getypt....
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat is apart. De fix doet niets speciaals, vergelijkbare fixen doe ik regelmatig.

Hoe oud is de computer ?
Wanneer was de laatste normale herstart ?

Probeer eens het volgende: http://www.pc-helpforum.be/topic/64887- ... ent-510882
Lukt dat wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Recent nog normaal opgestart en verder geen problemen gehad op dit vlak. Zonder werkende muis en toetsenbord valt er niets te klikken.... Toetsenbord licht ook niet op, alleen als ik heel vaak een toets indruk gaat een lampje branden, maar verder reageren doe hij niet. Probleem is dat mijn account met een wachtwoord beveiligd is dus ik kom niet verder dan mijn startscherm
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Met de TAB toets kan je de focus naar een volgend item op het scherm verplaatsen. Zo kan je bijvoorbeeld het invulscherm selecteren.
Haal ook alle niet relevante apparaten los zoals usb sticks, printer e.d.

Geeft dit geen verbetering, haal dan de voedingskabel los en druk daarna een paar keer op de aan/uit knop om statische elektriciteit op te heffen.
Sluit daarna de voedingskabel weer aan en probeer de computer te starten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Ik kom er niet in...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Maak een foto van wat je wel te zien krijgt.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Gewoon m’n vergrendelde achtergrond, een foto met datum tijd aanduiding. Normaliter activeer ik door aanraken muis of intikken van een toets de beveiliging, dan verschijnt de balk waar ik m’n pincode/wachtwoord kan invoeren. Dat gebeurd nu dus allemaal niet... Oftewel is niets meer of minder dan een foto van een vergrendeld scherm waar verder niets aan te zien is
Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Kan je een extern toetsenbord aansluiten en daarmee testen. Met de spatiebalk of 1 van de touchpad/muis toetsen moet het invulscherm voor je wachtwoord verschijnen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Ik maak reeds gebruik van een extern toetsenbord, geprobeerd op diverse poorten maar werkt niet. De gebruikte poorten ook getest met andere USB aansluitingen en de poorten functioneren gewoon met andere apparaten (mp3 speler)
Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Ik geloof dat het probleem nog groter is nu, ik probeerde zojuist op te starten maar kort nadat het Windows symbool verscheen, waarna normaliter het vergrendelscherm in beeld komt, sloot de computer uit zichzelf weer af. Oftewel, inmiddels start de computer niet eens meer op maar sluit hij zichzelf weer af. Geloof niet dat ik heel blij wordt van hetgeen er allemaal gebeurd nu.... :cry: :pale:
Gebruikersavatar
Tw@n
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:51

Hmmm inmiddels is de computer ‘gelukkig’ weer opgestart, verder geen vooruitgang
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Post aub het logbestand Fixlog.txt als dat op je bureaublad staat.

Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”