Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

Beste Peter,

Mijn harde schijf is snel terug beginnen draaien zoals voorheen .. ik wil het gerust opnemen met video :) ... dus ook dit hielp niet en weer zat ik op facebook .... zou er dan toch een verband kunnen bestaan ? Ik heb nog een hijack logje bij gezet ... nadat mijn schijven terug beginnen werken zijn..

MVG Vincent
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

HijackThis is een verouderde tool en een logje daarvan zegt daarom niet zoveel.

De-installeer eens Panda Dome, mogelijk zit deze af en toe je D: drive te scannen.
Windows Defender wordt na de herstart automatisch de actieve antivirus scanner dus je blijft beschermd.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

Het geraakt niet opgelost... volgens mij is het echt iets wat niet geweten is, omdat de overheid en of andere partijen software hebben draaien op je pc die je in de gaten houden .. Als het niet opgelost geraakt, naam ik een ander stuurprogramma, want mijn privé daar heeft niemand zaken mee. Ik post nog een FRST logje in bijlage. Alvast bedankt voor de moeite :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik zie geen sporen van verdachte activiteiten. Het stoppen en draaien van de harde schijf kan allerlei oorzaken hebben: instellingen mbt energiebeheer, indexering, defragmentatie, etcetera.

Stap 1:
Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ CONTROL in het invulscherm in klik op OK.
Het Configuratiescherm verschijnt nu, klik op Indexeringsopties.
Klik op Wijzigen en vink uit Internet Explorer-geschiedenis.
Klik op OK en vervolgens op Sluiten.

Stap 2:
Er zijn nog wat restanten van verwijderde programma's aanwezig. Die kunnen we opruimen.
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt en bewaar deze op je bureaublad, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

log bestand in bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Sorry voor de verwarring. De bijlage in mijn vorig bericht is niet goed meegekomen.

Er zijn nog wat restanten van verwijderde programma's aanwezig. Die kunnen we opruimen.
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt en bewaar deze op je bureaublad, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

Logbestand in bijlage, bedankt.

Die harde schijven blijven in gang schieten en je verklaring daarvoor is niet wat het is .. ik ken heus wel het verschil tussen een harde schijf die kraakt en een die gescand word om de zoveel tijd. Ik word in het oog gehouden, ben het zeker... ik heb deze pc ook al 5 jaar en het is nog maar enkele maanden dat dit fenomeen zich voordoet. als het niet opgelost geraakt dan ga ik voor een ander stuurprogramma, want het is sinds windows 10 .. ze weten te veel van iedereen en ik duld dat niet meer. Er bestaan wetten alleen voor ons, voor de rijken bestaan geen wetten .. :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

ik heb deze pc ook al 5 jaar en het is nog maar enkele maanden dat dit fenomeen zich voordoet.
Controleer eens op Windows Updates. Je Windows 10 versie mist een aantal grote updates, je hebt versie 1803 en de nieuwste is 1903. Het downloaden/installeren van deze updates kan enkele uren duren dus wees geduldig.
Indien je een foutmelding krijgt van Windows Update, meld dan welke of maak er een screenshot van.

We kijken nog even met een ander programma als je wilt.

Download het installatiebestand voor Afbeelding RogueKiller vanaf hier of hier.
Dit installatiebestand bevat zowel de 32-bits als de 64-bits versie.
Rechtsklik op setup.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Vul tijdens de installatie bij het venster License Information niets in en klik gewoon op Next.
Verander verder niets en klik op het einde van de installatie op Next. RogueKiller wordt daarna vanzelf gestart.

Schakel nu eerst je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met RogueKiller.exe

Scannen:
  • Klik aan de linkerkant op Scan en vervolgens op de knop Start in het kader Standadrd Scan (recommended).
  • Indien tijdens de scan de melding verschijnt "Virustotal Upload about to start", klik op Ja.
  • Wacht geduldig tot de scan klaar is. Gebruik de computer tijdens de scan niet voor andere zaken.
  • Na het scannen, klik op de knop Results > en vervolgens op Export, Export - Text file. Geef een bestandsnaam op en bewaar het logbestand op je bureaublad.
  • Let op: Doe verder nog niks met RogueKiller maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

Dit is een log bestand met draaiende schijven, misschien zie je daar meer ? en ik zal ook een posten zonder draaiende schijven en opgekuist. even geduld, zal een tweede post moeten maken. tot zo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

florevincent schreef: 27 aug 2019 11:49 Dit is een log bestand met draaiende schijven, misschien zie je daar meer ? en ik zal ook een posten zonder draaiende schijven en opgekuist. even geduld, zal een tweede post moeten maken. tot zo


tweede logbestand, gekuist maar nog niet gefixt: In bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Goed dat Windows 10 alvast bijgewerkt is.

Stap 1:
Schakel Systeemherstel in. Hoe je dat doet lees je hier.

Maak vervolgens een Windows 10 Herstelpunt:
Start de Verkenner.
Rechtsklik op Deze pc en kies Eigenschappen.
Klik op Systeembeveiliging.
Op het tabblad Systeembeveiliging klik op de knop Maken.
Volg de aanwijzingen die verder verschijnen.

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

logbestand na fixen in bijlage:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien een popup van "Gebruikersaccountbeheer" verschijnt, klik op Ja.
Een zwart venster verschijnt.
Kopieer en plak onderstaand commando in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets.
wmic service get name,displayname,pathname,startmode,exitcode > "%USERPROFILE%\desktop\services.txt"

Na afloop zal op je bureaublad het bestand services.txt staan.
Voeg dit bestand toe als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

log in bijlage:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dit logje ziet er normaal uit.
Ik zie verder geen problemen. Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”