Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

schijven blijven draaien, er is niets veranderd, vandaag al 5 keer en het duurt elke keer 3 minuten ... in bijlage een foto van mijn profiel. deze is van vandaag, en ik heb gisteren nog een drukkere dag gehad wel 10 keer of zo. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kijken nog even naar de instellingen mbt energiebeheer.

Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

http://speccy.piriform.com/results/s7Ff ... 7FJx7s5kGD

Ik gebruik sinds gisteren wireshark en ik word serieus aangevallen via internet....
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik gebruik sinds gisteren wireshark en ik word serieus aangevallen via internet....
Waaruit leidt je dat af ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

de schijven zijn nog steeds niet gestopt ...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik zie geen bedreiging of aanval. Het feit dat je schijven draaien wil niet zeggen dat je wordt aangevallen via internet. Andere legitieme programma's of Windows zelf kan ook regelmatig schijfactiviteit geven.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
florevincent
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2019 17:46

Ja toch heb ik dat enkele maanden geleden niet gehad zoals nu ... ik vind het raar ...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Blijven de schijven ook draaien als je de internetverbinding enkele uren afkoppelt ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”