Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Goedemiddag,

Jullie hebben mij in het verleden al eens geholpen met een andere PC. Ik heb nu een refurbished PC aangeschaft, een i7 processor 4e generatie, HP motherboard, een SSD van 540Gb en 16Gb DD3 RAM. Ik gebruik de PC puur voor een beursapplicatie. Het vreemde is dat ik al weken bezig ben om uit te zoeken waarom de processor toch 35% gebruikt ook al doe ik niets. Al heel veel geprobeerd, dacht eerst dat het aan Acronis True Image 2018 kon liggen, had de Active Protection uitgezet, dat hielp op dat moment, maar de volgende dag later had ik weer die 35% processor gebruik. Op een gegeven moment had ik een dag of 6 nergens meer last van maar nu is het weer terug. Ook al ergens gelezen dat het misschien aan de Software Remover Tool van Chrome kon liggen. Deze heb ik ook gedisabled op een manier zoals omschreven ergens op Internet. Ook in MSCONFIG een en ander geprobeerd met uitzetten, zo ook via Revo Uninstaller via opstartbeheer. Echter, ik krijg het niet voor elkaar en het frustreert me mateloos. Ik zoek me verloren op Internet maar er is niets wat tot een oplossing leidt. Hoop dat jullie mij weer kunnen en willen helpen.

Groet,
Johan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Je hebt ComboFix op de computer staan. Het gebruik van ComboFix zonder begeleiding van een security helper is absoluut af te raden.

Stap 1:
De-installeer Bonjour.
Herstart de computer.

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi,

Alvast ontzettend bedankt voor je/jullie hulp, ik word er zo langzamerhand echt depri van. Ik ben een enorme graver en geef niet gauw op. Ik heb gedaan wat je schreef en wat betreft combofix, die had ik inderdaad even gedwonload en stond op het bureaublad maar never nooit gebruikt, dus er weer afgegooid. In de bijlage datgene wat je vroeg. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de voortgang.

Groet,
Johan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De fix is goed doorlopen.
In je 1e bericht zeg je "Ik heb nu een refurbished PC aangeschaft." Stond er al Windows 10 op of heb je dat zelf geïnstalleerd ?

Download de gratis versie van Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mb3-setup-consumer-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Scannen".
Klik op Aangepaste scan en daarna op "Stel scan in".
Plaats een vinkje bij Scan naar rootkits en bij C:.
Klik op "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Rapporten".
Plaats een vinkje bij het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi, hierbij het MBAM bestand waarnaar gevraagd. Op de refurbished PC was W10 Professional al voorgeïnstalleerd. Het probleem is dat de processor constant 32% gebruik aangeeft. Soms, en dan heb ik het over dagen geleden, was de processor ineens weer rustig, nu is het weer een aantal dagen constant weer 32%. Zelf denk ik dat er een of andere service iets aan het zoeken is op mijn PC, waarschijnlijk Microsoft zelf. Ik heb zelf via group policy de windows update al uitgezet. Wel zag ik dat in services.msc nog steeds die service aan staat. Maar mijn processor blijft constant 32% aangeven in Taakbeheer. Het kan ook zo zijn dat Google Chrome iets zoekt, zelf heb ik de Software Reporter Tool al gedisabled zodat het niet meer actief zou moeten zijn, ook niet NA weer een update van Google Chrome. Ik word echt schijtziek van die boys van Microsoft, Google en Samsung met hun rotzooi. Steeds weer verzinnen ze iets dat jouw acties toch weer teniet worden gedaan. Ook dacht ik dat het aan Acronis zou liggen maar ik heb de non stop backup service uitgezet. Op mijn andere PC die veel trager is met slechts 6Gb aan RAM en met een oude processor, een Quad Core 6600 en een oud moederbord heb ik deze problemen niet. Wel is het zo dat ik volgens mij destijds ook jullie hulp heb ingeschakeld maar ben daar niet meer zeker van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

MBAM heeft niets gevonden, dat is alvast goed.

Schakel via Taakbeheer, tabblad "Opstarten" eens alle automatisch gestarte items uit.
Als dit verbetering geeft schakel je ze daarna weer 1-voor-1 in tot het probleem zich weer voordoet.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi Peter,

Ik stond helemaal klaar deze morgen om datgene te doen wat je vroeg, maar................... Plotseling, en dat is al eerder gebeurd (!), is de processor weer helemaal rustig en geeft nu een gebruik aan van tussen de 0 en 3% met SierraCharts en Trader MFC (Infinity) actief. Er is blijkbaar iets wat om de zoveel tijd actief word en dan dagen achter elkaar een processor gebruik geeft van 35%. Op dit moment kan ik dus weinig doen, het wachten is op het moment dat het weer begint, een kwestie van dagen. Als het weer zover is ga ik datgene doen wat je vroeg. Laten we alsjeblieft het topic open en actief houden.

Groet,
Johan
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke, we wachten af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Pffff..................... het is weer terug. Ga ermee aan de slag. Word vervolgd.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Sorry, weet ff niet hoe ik een bestaand bericht moet aanpassen, dus een nieuwe. Ik heb ik Taakbeheer bij opstarten alles uitgeschakeld maar het helpt helemaal niets..........
Ik kan alleen die virusscanner niet uitschakelen. Wat nu?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Sorry, weet ff niet hoe ik een bestaand bericht moet aanpassen
Dat klopt, je kan je berichten niet aanpassen.

De-installeer eens AVG.
Na de herstart wordt Windows Defender automatisch je actieve antivirus programma.

Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

AVG gedeïnstalleerd, maakt niets uit. Word er echt wanhopig van -.-
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Het is toch echt van de zotte............ Kom er maar niet achter. Zal ik anders nog een keer die procedures draaien die je hebt opgegeven? Kan me toch niet voorstellen dat het aan Acronis ligt, heb al van alles uitgezet in Autoruns, MSconfig en weet ik al wat niet meer. Daarna uiteraard gereboot. Maakte niets uit, ook met services van Google heb ik van alles geprobeerd. Heb nu weer alles aan staan. Op mijn oude PC heb ik nergens last van en ook daar staat Acronis op evenals Google Chrome. Het enige verschil is dat ik op de oude PC W10 home heb en op de nieuwe W10 Professional. Wat ik al schreef, soms is het ineens weg en na een aantal dagen begint het weer. Ik zou natuurlijk Acronis volledig kunnen deïnstalleren maar denk niet dat het daar aan ligt. Als jij nog wat weet....Heb zojuist ook nog een Windows Update geïnstalleerd maar dat gaf ook geen verbetering.

Kun je mijn PC anders niet overnemen en eens kijken. Ik word er zo verdrietig van en gefrustreerd.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We gaan alle niet Microsoft-services uitschakelen om te zien of dit verbetering geeft.
Zoja, schakel ze dan 1-voor-1 weer in en herstart telkens de computer om te bepalen welke voor het hoge geheugengebruik zorgt.

Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ in de invoerbalk MSCONFIG en druk op de enter-toets.
Het venster "Systeemconfiguratie" verschijnt nu.
Open het tabblad Services.
Let op: Plaats een vinkje bij Alle Microsoft-services verbergen.
Klik vervolgens op Alles uitschakelen.
Sluit het venster en herstart de computer.
Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi,

Ik had dit al een keer gedaan en zojuist nog een keer gedaan. Het maakt helemaal niets uit, de processor blijft belast met 35% ook met alle services uit behalve die van Microsoft......Heb het allemaal maar weer aangezet.t,

Ik weet het echt niet meer..............

Groet,
Johan

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”