Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Heb je een herstelpunt om terug te zetten ?
Je kan het zo laten als er verder geen problemen zijn of Windows 10 opnieuw installeren of een herstel-installatie uitvoeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Ja, maar zoveel herstelpunten, ik weet echt niet welke ik moet nemen en heb daar geen ervaring mee. En als ik al de goede vind, over een aantal dagen is het weer zover. En zo laten? No way!!!! Het moet goed zijn en een processor die de meeste tijd continue 35% aangeeft is niet goed. Ik ben een perfectionist, het moet dus opgelost worden. En om nu weer W10 opnieuw te installeren gaat me ook wat ver maar er zit denk ik niets anders op. Wel vraag ik me af hoe die PC winkel waar ik de refurbished PC heb gekocht, W10 Nederlands heeft geïnstalleerd. Dit omdat er standaard W10 Duits op stond. Vraag me dat dus echt af. Maar eigenlijk wil ik het gewoon weten waar het nu precies in zit. Ik verdenk Acronis er ernstig van als ook Google Chrome. Beiden ga ik dan ook nog een keer volledig deïnstalleren en dan eens kijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het moet goed zijn en een processor die de meeste tijd continue 35% aangeeft is niet goed. Ik ben een perfectionist, het moet dus opgelost worden.
Dan snap ik niet waarom je aan een refurbished computer bent begonnen. Je weet dan namelijk nooit de staat van de hardware en wat er geïnstalleerd is.
Ik verdenk Acronis er ernstig van als ook Google Chrome. Beiden ga ik dan ook nog een keer volledig deïnstalleren en dan eens kijken.
Oke, dan wachten we dat eerst af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Refurbished PC omdat dat aanzienlijk in kosten scheelt en ik aan een i7 Processor van de 4e generatie met een SSD en 16Gb aan RAM meer dan genoeg heb. Een nieuwe PC met de laatste processor kost aanzienlijk meer. En ik kan natuurlijk altijd W10 opnieuw installeren. :wink: Er zit uiteraard een licentie op. Hoe W10 erop gezet is weet ik niet. Ik weet wel dat er van origine een Duitstalige W10 op heeft gestaan. De mannen van de PC winkel hebben er een NL versie opgezet maar hoe ze dat gedaan hebben? Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn wanneer er een Duitstalige versie op staat en je er een Nederlandstalige van wilt maken. Kan dat zomaar of moet je daarvoor eerst alles weer deïnstalleren? En hoe is destijds die W10 erop gezet (Duitstalig). Het zijn business PC's en mogelijk hebben die knakkers er vanuit W7 Duitstalig via een upgrade W10 opgezet met alle gevolgen van dien en een hoop troep op de PC ten gevolge. Dat ga ik ook nog uitzoeken.

Het ligt niet aan Acronis en ook niet aan Google Chrome, ook al uitgesloten. Ik heb er trouwens € 399 voor betaald, dus met 16Gb DDR3, 540GB SSD en een i7 4e generatie processor. Lijkt me toch alleszins redelijk en het is ook nog een merk PC, een HP.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

In Windows kan je soms taalpakketten installeren. Mogelijk hebben ze zo de Duitse Windows omgezet naar Nederlands.
Ik denk dat je beter Windows 10 opnieuw kan installeren, om een software-probleem uit te sluiten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Vanmiddag W10 opnieuw geïnstalleerd. Alle vragen tijdens de installatie wat betrekking heeft op privacy op uit gezet. Ziekelijk Windhoos, het word steeds gekker wat ze allemaal op je PC willen stallen. Moet nog het een en ander finetunen maar het gaat tot nog toe goed. Vraagje, heb ik eigenlijk wel een anti virus protection nodig of heb ik aan Windows Defender met de ingebouwde Firewall van Windows genoeg? Wel heb ik Chrome toch maar weer geïnstalleerd omdat ik met Firefox niet de favorieten van Chrome kon importeren. Wel zal ik dan zorg dragen voor het disabelen van de Software Reporter Tool van Chrome en Windows Update zal ik via group policy uitzetten zodat die updates niet automatisch worden gedownload en geïnstalleerd. Als jullie nog tips hebben om bepaalde nutteloze services van Windows uit te zetten, ik verneem het graag 👍
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Vraagje, heb ik eigenlijk wel een anti virus protection nodig of heb ik aan Windows Defender met de ingebouwde Firewall van Windows genoeg?
Windows Defender in Windows 10 is momenteel een prima antivirus programma. Als je een ander antivirus programma wilt installeren mag dat natuurlijk ook.

Het uitschakelen van Windows Update is een slecht plan. Je loopt daarmee weer een beveiligingsrisico in de toekomst.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Het gaat er mij om dat Windows niet automatisch loopt te neuzen op mijn PC als ik dat niet wil. Ik doe dat liever manueel. Dit kun je uitzetten voor W10 Pro in group policy en dan toch zelf met je gebruikersaccount manueel laten zoeken naar updates.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima dan. Het is jouw computer dus je kan doen wat je wilt.
Kunnen we dit topic afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Yep 👍
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Was te snel.............

Nee, vanmorgen weer hetzelfde probleem. Windows opnieuw geïnstalleerd maar het schijnt een probleem te zijn van HP computer....Zo las ik dit en ben er nog mee bezig.
https://answers.microsoft.com/en-us/...6-7af4bda00394
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Man man......uiteindelijk kom je er dan achter. Ik kan het nu tijdelijk oplossen maar nog niet voorgoed. Het heeft met slaapstand te maken en met snel opstarten. Maar snel opstarten staat bij mij uit in de BIOS. En ook in de Windowsinstellingen staat dat ik geen gebruik maak van dat de PC in slaapstand gaat, dus niet bij beeldscherm als ook niet bij systeem. Toch is het zo dat wanneer mijn CPU 30 tot 35% aangeeft en ik de PC in slaapstand zet en daarna weer aanmeld het probleem weg is en de CPU dus weer een gebruik aangeeft van 0 tot 3 %.

https://h30434.www3.hp.com/t5/Busine...t/true#M148679

Dit vond ik in het topic hierboven. Geprobeerd en het werkt bij mij dus ook! Dus in slaapstand zetten en dan weer opstarten maar is natuurlijk geen echte oplossing.....
Gelukkig geef ik het niet zo gauw op.....Hoezo, ik een graver? :wink: Nu nog naar een definitieve oplossing zoeken.

Dit hieronder vond ik dus. Ik moet nog alle pagina's doorlezen maar het ligt dus aan de motherboards van HP in samenwerking met AHCI van Windhoos.

"I have noticed the same thing of @DaSwedishMan, if I go in standby and then I resume from it the CPU usage goes to normal values (less than 1% for System process), but I hope that they found a much better solution to fix that!! As he said it is really annoying to watch the task manager everytime the pc starts!

However (if it can be usefull) my laptop has i7-8550u, 16GB of ram, 512GB SSD, Windows 10 home and Nvidia GeForce 930MX (laptop model is 2UB65EA)"
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Je kan nog eens naar dit bericht kijken en de berichten erna lezen. Misschien geeft dat een oplossing voor je computer.

Mocht het probleem aanhouden raad ik je aan een nieuw topic te starten op een bevriend forum: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewforum.php?f=8
Post in je openingsbericht een link naar dit topic zodat men weet wat aan gedaan is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”