Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
bikerboy99
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2017 19:46

Hallo,

Graag hulp bij mijn zeer trage laptop. Dit is ontstaan na een update van Windows en ik kan niet traceren wat het probleem is.
De logbestanden van FRST heb ik bijgevoegd.

Alvast dank
Leon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Stap 1:
Schakel eerst Systeemherstel in. Hoe je dat doet lees je hier.

Maak vervolgens een Windows 10 Herstelpunt:
Start de Verkenner.
Rechtsklik op Deze pc en kies Eigenschappen.
Klik op Systeembeveiliging.
Op het tabblad Systeembeveiliging klik op de knop Maken.
Volg de aanwijzingen die verder verschijnen.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • IObit Malware Fighter
  • IObit Uninstaller 9
  • Smart Defrag 2
Herstart de computer.

Stap 3:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bikerboy99
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2017 19:46

Hallo PeterJ,

Dank voor de snelle reactie.
Ik heb de instructies stap voor stap uitgevoerd. Ik heb de indruk dat er al enige verbetering is :-)
Hierbij de logfile.

Groet
Leon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat klinkt alvast goed,

Stap 1:
De-installeer "Advanced SystemCare 12". Dit is een verouderde versie en niet percee nodig. Als we klaar zijn in dit topic mag je de nieuwste versie eventueel installeren.

Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op IK GA AKKOORD indien het welkomsvenster verschijnt.
Klik op Scan nu.
Er wordt nu eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en zo nodig gedownload.
Na het scannen, klik op Quarantaine.
Let op: Zorg dat alle geopende werkbestanden opgeslagen zijn. De computer wordt zo meteen herstart!
Klik op Doorgaan.
Tijdens de opruim-actie kan een zwart venster verschijnen. Klik dit niet weg, dit gebeurt automatisch.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bikerboy99
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2017 19:46

Uitgevoerd!
Bijgaand het logbestand.

Groet
Leon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Goed. Vertel of er nog problemen merkbaar zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bikerboy99
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2017 19:46

Hallo PeterJ,

De laptop start sowieso sneller op en werken gaat inderdaad veel beter.
Wat nog opvalt is dat surfen op internet nog wel heel traag gaat. Het laden van pagina´s met name, maar misschien ligt dat aan de drukte op internet in deze uitzonderlijke tijden.
Super bedankt tot zover!

Groet
Leon
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Wat nog opvalt is dat surfen op internet nog wel heel traag gaat.
Heb je dit probleem met verschillende browsers ?
Hoeveel computers/smartphones zijn er in gebruik ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bikerboy99
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2017 19:46

We hebben een desktop, twee laptops, een tablet en 2 smartphones op dezelfde wifi draaien.
Ik merk niet veel verschil tussen verschillende browsers, maar welke browser beveel je in dit opzicht aan?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Een bekabelde verbinding is meestal beter en sneller dan een wifi verbinding.
Kan je eens tijdelijk een netwerkkabel gebruiken en testen of dat verbetering geeft.

De keuze voor een browser mag jezelf bepalen. De 1 gebruikt liever Firefox, de ander Chrome en weer een andere bijvoorbeeld Opera.
Als alle browsers traag zijn kan dat een probleem in de computer of met de internetverbinding zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bikerboy99
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2017 19:46

Ok. bedankt voor de hulp en het advies! Heb een donatie gedaan :-)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke, alvast bedankt voor je donatie. :D
Moeten we nog kijken naar de trage internetbrowsers of kunnen we dit topic afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bikerboy99
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mar 2017 19:46

Nee ik kijk het eerst wel even weer aan. Ligt vlgs mij inderdaad aan de vele devices die via hetzelfde wifi lopen.
Bedankt voor de snelle hulp en blijf gezond!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke. We gaan afronden.
Hernoem FRST64.exe naar Uninstall.exe en dubbelklik er vervolgens op.
FRST64 zal zichzelf en de aangemaakte logbestanden vervolgens opruimen.
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Graag gedaan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”