Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
SaJl1964&
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:02

Goedendag,

Na heel lang weggeweest te zijn heb ik weer eens een vraagje waarbij ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik werk momenteel thuis op mijn eigen desktop computer. Ik log in op een programma van mij werk via een icoontje op mijn bureaublad. Dit betreft een VMware Horizon Client. Ik kan er op inloggen met de inlogcodes, maar wanneer het programma op mijn scherm staat kan ik niets doen en direct krijg ik een foutmelding, error USB divice en nog iets. (daar kan ik nu niet bijkomen...)
Mijn vriendin heeft vorige week een USB stickje met kerstadressen geopend op mijn desktop en heeft wellicht de usb stick niet goed afgesloten bij het uit mijn desktop halen van de USB stick.
Nu kan ik niet meer inloggen op mijn werkcomputer.
Ik zie nergens op mijn pc een melding staan dat de USB stick niet juist is verwijderd om de foutmelding te sluiten.
De helpdesk van mijn werkgever mag geen problemen op mijn privecomputer proberen op te lossen door mee te kijken via een link waartoe ik de helpdeskmedewerker dan kan machtigen om mee te kijken... Nu kan ik niet meer op mijn desktop thuisweken en ben genoodzaakt om op een laptop te werken.

Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen.
Alvast bedankt voor de genomen moeite en het meedenken.
Mvg Jolanda Sangers
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Verwijder de USB-controller en installeer deze opnieuw


Ga als volgt te werk om de USB-controllers te verwijderen en opnieuw te installeren:

1. Klik rechts op Start en vervolgens op Apparaatbeheer.
2. Vouw het item USB-controllers uit.
Opmerking Wellicht moet u naar het einde van de lijst bladeren om dit item te vinden.

3. Klik met de rechtermuisknop op de eerste USB-controller onder USB-controllers en klik op Apparaat verwijderen om de USB-controller te verwijderen.
4. Herhaal stap 4 voor elke USB-controller in de lijst onder USB-controllers.
5. Start de computer opnieuw op. Tijdens het opstarten van de computer zoekt Windows automatisch naar gewijzigde hardware en worden de verwijderde USB-controllers opnieuw geïnstalleerd.

Is hierna het probleem weg?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
SaJl1964&
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:02

Goedenavond, ik heb de usb poorten verwijderd, de computer weer opnieuw opgestart en hij deed het weer!! ik ben helemaal blij dat ik weer kan thuiswerken op mijn desktop.
Heel erg bedankt voor de hulp.
Groetjes,
Jolanda
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is mooi om te horen, bedankt en graag gedaan. :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”