Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
hli
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:39

Hoi ,
Mijn HP laptob met win10 is de laatste tijd uitzonderlijk traag, maar dan ook echt traag.
Alle taken hetzij het openen van een word file tot het openen van de mail of internet duurt uitzonderlijk lang. Ook de koeling draait overuren, je kan haast je haar er mee droog fohnen :D .
Ik had als virus scan altijd panda er op staan maar heb deze verwijderd met het idee dat dit de pc misschien sneller zou maken maar dat was zoals ik eigenlijk al verwachtte niet zo, maar wilde gewoon iets probeer. Ook al diverse schoonmaakprogramma's gebruikt
zoals cc cleaner, glary utilities maar ook deze brengen geen noemenswaardige verbetering.
Mocht er iemand zijn die zou willen helpen om te kijken naar een eventuele oplossing....... dan heel graag!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
hli
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:39

Hoi Peter, bestanden zijn bijgevoegd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Begin met het volgende:
Stap 1:
De-installeer:
- Adobe Shockwave Player 12.1 -> Wordt niet meer ondersteund, zie https://helpx.adobe.com/nl/enterprise/k ... layer.html
- Glary Utilities 5.138
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Stap 2:
"Malwarebytes versie 3.6.1.2711" is een verouderde versie. De-installeer of update naar de nieuwste versie.
Zijn er nog programma's van "WonderShare" nog geïnstalleerd ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
hli
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:39

oke,
Ik heb de programma's gedeinstalleerd.
Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat wondershare is. Dus ik denk het van niet.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Waarschijnlijk is deze ooit geïnstalleerd geweest: https://drfone.wondershare.com/nl/
Zou dat kunnen ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
hli
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:39

Hoi Peter,

drfone zegt mij eigenlijk heel weinig (moest het opzoeken), het zou kunnen dat ik dat ooit eens heb geinstalleerd en weer heb verwijderd.
Moet ik daar nog restanten ofzo van verwijderen?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Moet ik daar nog restanten ofzo van verwijderen?
Nee, dat neem ik gelijk mee in onderstaande fix.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
hli
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:39

Bestand is bijgevoegd!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima. Vertel hoe het na deze opruiming gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
hli
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:39

Hij reageert al wel beter, ik zeg nog niet top, maar zeker wel beter dan voorheen.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
hli
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:39

Hoi Peter, bestand is bijgevoegd.
scannen ging best vlot!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat is alvast goed.

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
hli
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:39

Hoi Peter, ben even heel druk geweest, maar bij deze dank voor het opschonen van de pc. Hij draait weer goed, er zat nog een win update te draaien dat gaf op dat moment een vertekend beeld. Nu geen problemen meer.
Vriendelijk dank!!!!

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”