Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Ik heb er geen legale versie van gemaakt hoor, sowieso is deze versie niet geactiveerd met een digitale licentie. Maar is die activatieknop nog steeds aanwezig in het startmenu.

Zie dit bericht. Je hebt laatst de ESET Online Scanner en Malwarebytes laten draaien. Een van beide hebben wellicht de hacktool uit het systeem gehaald. In het laatste logje van FRST was het volgende ook niet meer aanwezig.

Code: Selecteer alles

All activation Windows version 17.0 (HKLM-x32\...\{33522CF5-4DD0-45D4-9E10-1F4B554F5250}_is1) (Version: 17.0 - Enter-Sof.org All Rights  by Dead Master)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Terug van weggeweest.

Beide programma's, ook Norton niet, hebben niets gemeld. Dan zal het wel komen door Ccleaner.

Het startmenu ziet er nog het zelfde uit op een paar kleine dingetjes na die ik verwijderd heb.
Er waren een paar logo's waar geen programma aan vast zat.

Afbeelding

Omdat het nog wel een tijdje zal duren voordat ik mijn andere Dell terug heb, heb ik 2 korte vraagjes.

Tijdens installeren heb ik in InfranView aangegeven dat alle soorten extensies (van plaatjes) dienen worden geopend met InfranView 64bit.
Doch deze Win10 houdt het programma Foto's aan als startprogramma en wat ik ook probeer ik kan het niet wijzigen. Zie foto.
Ik moet iedere keer aangegeven dat ik de afbeelding wil openen met InFranView.

Het zelfde probleem speelt zich af met films. Ik heb films met diverse soorten extensies en deze worden standaard geopend door het programma Foto's en Films. Zie foto. Ook dat kan ik met geen mogelijkheid wijzigen, ik wil dat alles standaard opent in VLC speler.

Afbeelding Afbeelding
Het voorkeurs programma in die dikke rode balk kan ik niet wijzigen. Misschien als ik het programma van de harde schijf verwijder.

Grtn
Albert
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Via Start > Instellingen > Apps en onderdelen > Standaard apps kan je aangeven welke bestanden met welke software geopend moeten worden.

Vanuit dit scherm kan je dat ook per bestandstype doen.

Als ESET de crack voor Windows in quarantaine heeft geplaatst kan je deze als volgt terug laten zetten.
https://support.eset.com/en/kb2915-rest ... er#Method2
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Doordat ESET na einde van de scan totaal geen melding gaf is het logisch dat ESET het volgende meldt: Het is of leeg of niet toegankelijk.

De setting voor VLC speler en plaatjes die methode kende ik nog niet. Thanks.
Ik zag ooit in Registry van Ccleaner allemaal losse links staan die verwezen naar die Hacktool. Ik wilde Ccleaner niet runnen maar is op de een of andere manier toch gebeurd.

Grtn
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

albertos schreef: Ik zag ooit in Registry van Ccleaner allemaal losse links staan die verwezen naar die Hacktool. Ik wilde Ccleaner niet runnen maar is op de een of andere manier toch gebeurd.
Is er door CCleaner een back-up van het register gemaakt?

Voer sowieso het volgende eens uit.

Download Afbeelding CKScanner by askey127 naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Bedankt. Vroeger maakte ik wel altijd een backup ervan. Doch nu niet meer.

De txt file is bijgevoegd.

Ik heb nog een ander plannetje.
Doch eerste een vraag: Is die info wel belangrijk? We hebben de txt files van FRST64 en er is geen registratie nr.

Zoja:
Ccleaner is op 20-06-21 geïnstalleerd aldus programfiles.
In Ccleaner zie ik dat ik en 03 en 06 en 13-06-2021 een herstelpunt heb aangemaakt. Die van 13-06 is vlak voordat ik begon met ESET scan, voor het geval ESET iets zou verwijderen. Via Ccleaner kan ik echter dat punt niet terugzetten.

Ook ik weet even niet meer of ik via systeemherstel kan kiezen welke ik wil terugzetten (wie v.d. 3) of dat hij een datum zelf kiest?
In ieder geval moet ik het e.e.a. eerst een back-up maken van bepaalde files om te voorkomen dat ik die files kwijt. Ik weet dat documenten e.d. niet aangeraakt worden. Tevens komen dan gegarandeerd die 2 pop-up virus meldingen ook weer terug.

Afbeelding

Ik hoor het wel.

Grtn,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

De logbestanden van FRST tonen genoeg info om aan te tonen dat de Windows versie illegaal is. In het laatste bestand van CKScanner zijn er ook nog verwijzingen (KMSpico) te zien. Daarom is het niet erg zinvol om het systeemherstel terug te gaan naar een eerdere datum.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Mooi zo, bedankt.

Grtn
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Hier ben ik weer met een vraagje.
Eerst een opmerking: Het menu is om de een of andere reden van kleur veranderd. Misschien door een of andere update. Niet dat het belangrijk is, wilde het gewoon even mededelen.
Afbeelding

Mijn vraag gaat over het volgende.
Ik log in op de officiële pagina van mijn woonplaats mbv DigiD. Lukt allemaal. Doch dan wil ik wat uitprinten, door een bepaalde pagina te openen. Open ik die pagina dan opent die niet. Ook andere pagina's openen niet.

Maar krijg ik de de volgende txt te zien ORA-29273: HTTP-aanvraag is mislukt. ORA-12541: TNS: geen listener.

Zowel bij mijn desktop PC als bij mijn Laptop.
Ligt dit aan mij of aan de pagina van mijn woonplaats?

Ik heb via google geprobeerd erachter te komen wat die error txt inhoud. Doch helaas, werd er niet wijzer op..
Ik heb meerdere malen in en uit gelogd, doch ook dat hielp niet.

Grtn en alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,
albertos schreef:Het menu is om de een of andere reden van kleur veranderd.
Is er misschien een andere achtergrond ingesteld, Windows 10 heeft namelijk de optie om automatisch de accentkleur van de achtergrond over te nemen in het thema. Hierdoor krijgt het startmenu ook die kleur toegewezen.
albertos schreef:Ligt dit aan mij of aan de pagina van mijn woonplaats?
Dit lijkt mij aan de website zelf te liggen, deze foutmelding duidt op een database-error van Oracle van de betreffende site.
Wellicht is dit probleem morgen opgelost, dit in in ieder geval geen foutmelding met betrekking tot het netwerk en/of gebruikte systeem. Maar echt een serverissue waar de betreffende website op draait.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb geen andere achtergrond ingesteld ook geen afbeeldingen geladen als achtergrond. Alles is nog hetzelfde als dag 1. Ik doe zo min mogelijk aan deze PC.

Wel is zo dat het scherm waar je je paswoord dient in aan te geven om verder te kunnen naar het bureaublad, nog steeds rood is.
Enige wat is gewijzigd is de kleur van het menu.

Rara. :D :?: :D
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Gisteren mijn woonplaats aangeschreven en ik ontving vandaag antwoord:
"Voor zoverre ik kan zien is er geen storing geweest en is er op dit moment ook geen storing.
Kunt u doorgeven wat u wilde uitprinten?
Of kunt u het nogmaals proberen om te kijken of u nog steeds dezelfde melding krijgt te zien. ".

Heb geantwoord en jouw opm. erbij geplaatst.
Dit lijkt mij aan de website zelf te liggen, deze foutmelding duidt op een database-error van Oracle van de betreffende site.
Nu maar afwachten.
Laat die verkleuring maar zitten. Zal wel door de was komen. :D :D :D :D

Groetjes,
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Reactie vd gemeente ontvangen.

Geachte heer
Vriendelijk dank voor uw melding. Door onderhoudswerkzaamheden aan het systeem van de gemeente is het tonen van een specificatie of een jaaropgave via internet tijdelijk niet mogelijk. Het kan een paar dagen duren voordat dit is opgelost.
Excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Jij hebt dus gelijk.
Thanks.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Dank voor de terugkoppeling en fijn dat je een bevestigend antwoord van de Gemeente hebt gekregen. Nu nog van de instantie die deze computer van een houwtje-touwtje Windows heeft voorzien. :D

Fijn weekend gewenst...
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Eindelijk. De brief van mijn advocaat is de deur uit en zij hebben de opdracht gekregen om mijn PC in originele staat uiterlijk de 23ste terug te geven.
Ik ben benieuwd of zij de boel opnieuw hebben geformatteerd want ook dat is verboden zonder mijn toestemming. De opdracht was: doe wat aan het geluid,
Dat er nog privé data opstond is tussen mij en de eigenaresse van die data.
Als ik niet zo eerlijk zou zijn geweest om haar hierover een mailtje te sturen dan was mij deze shit allemaal bespaart gebleven.

Wordt vervolgd.

Groetjes vanuit een Houwtje Touwtje PC. :D :D

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”