Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
sebaas
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2021 22:08

Hoi!

Ik ben momenteel veel aan het werk op mijn laptop + externe monitor.
Ik heb de slaapstand uitgezet, omdat ik daar wat problemen mee kreeg.
Mijn schermen worden nog wel uitgeschakeld.

Als ik vervolgens op mijn toetsenbord druk of muis beweeg, is mijn bureaublad helemaal in de war en alle apps die ik open had staan ook.
Soms ook niet, maar vaak gebeurd er dan niks meer als ik op de windowstoets druk / het startmenu wil openen.
Ik heb CCleaner en malwarebytes gedraaid, dat heeft helaas niet geholpen.
Hopelijk heeft hier iemand een suggestie wat ik kan proberen.
Gebruikersavatar
sebaas
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2021 22:08

Hier de bijlagen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

Stap 1.
Staat dan toevallig het programma Acrobat Reader DC aan als je dan bezig bent?


Stap 2.
Lees het volgende eerst door "vooral hoe je een logje verkrijgt" en voer het dan uit.

Download Afbeelding ESET Online Scanner en sla deze op het bureaublad op.
  • Klik met de rechtermuisknop op eset online scanner_enu.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het hulpprogramma wordt geopend, klikt je op Aan de slag.
  • Lees en accepteer de licentieovereenkomst.
  • Klik in het venster 'Welkom bij ESET Online Scanner op Aan de slag.
  • Selecteer of u anonieme gegevens naar ESET wilt verzenden.
  • Opmerking: als u het scherm "Welkom terug bij ESET Online Scanner " ziet, klikt je op Computerscan > Volledige scan.
  • Klik op de optie Volledige scan.
  • Selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen en klik vervolgens op Scan starten.
  • ESET begint nu met het scannen van uw computer. Dit kan wat tijd kosten.
  • Wanneer de scan is voltooid en bedreigingen zijn gedetecteerd, selecteert je Scanlog opslaan. Bewaar het op je bureaublad als eset.txt. Klik op Doorgaan.
  • ESET Online Scanner kan vragen of je de functie Periodieke scan wilt inschakelen. Klik op Doorgaan.
  • Op het volgende scherm kunt je feedback over het programma achterlaten als je dat wilt. Vink het vakje aan voor het verwijderen van applicatiegegevens bij het sluiten.
    Als je feedback hebt achtergelaten, klikt je op Verzenden en doorgaan. Zo niet, sluit dan zonder feedback.
  • Voeg het (eset.txt) bestand wat je heb gemaakt als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sebaas
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2021 22:08

Ik gebruik inderdaad adobe Acrobat veel voor werk! Bij deze de log van ESET
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

sebaas schreef: 10 jul 2021 16:20 Ik gebruik inderdaad adobe Acrobat veel voor werk! Bij deze de log van ESET
Malware of zoiets is het probleem niet, maar ik zag dat er veel fout meldingen door adobe Acrobat werd gegeven.
Het kan zijn dat die stort als de pc weer uit zijn slaapmodus word gehaald, is die toevallig actief op de achtergrond
of geheel als de pc in slaapstand gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sebaas
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2021 22:08

Je hebt gelijk inderdaad. Heb Adobe nu niet openstaan, maar in taakbeheer zie ik wel de adobe acrobat update service draaien. Gebruikte hiervoor Foxit, maar kan dan daarvan geen rekeningnummer kopiëren om in te voeren in het administratieprogramma dat ik sinds kort gebruik. Misschien toch maar een ander alternatief proberen dan.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

sebaas schreef: 10 jul 2021 16:37 Je hebt gelijk inderdaad. Heb Adobe nu niet openstaan, maar in taakbeheer zie ik wel de adobe acrobat update service draaien. Gebruikte hiervoor Foxit, maar kan dan daarvan geen rekeningnummer kopiëren om in te voeren in het administratieprogramma dat ik sinds kort gebruik. Misschien toch maar een ander alternatief proberen dan.
Dat zou je dan even moeten testen.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.

Dan zag ik dat er aardig wat bestanden in je map Downloads staan, als je die wilt bewaren is het wijs die een plaats te geven in een map op je pc zodat je die map een beetje kan opruimen.
Dan heb je een schone Downloads map en zijn de nieuwe downloads beter te vinden (dit is een tip geen must :wink: ).

Als er verder geen problemen meer zijn of vragen dan kunnen we het hier bij laten :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sebaas
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2021 22:08

Heel erg bedankt! Ik ga eens kijken of een andere pdf viewer ervoor zorgt dat het niet meer gebeurd.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

sebaas schreef: 10 jul 2021 18:42 Heel erg bedankt! Ik ga eens kijken of een andere pdf viewer ervoor zorgt dat het niet meer gebeurd.
Ik zou zo snel geen andere weten voor je, want de meeste gratis readers zijn uitgekleed.
Maar bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”