Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

Recent is dit voor het eerst gebeurd, tijdens normaal gebruik werd het scherm ineens zwart en bleek de computer zichzelf opnieuw op te starten, een week later gebeurde dit nogmaals en zojuist gebeurde het twee keer binnen 5 minuten. Alle aansluitingen gecheckt, scans gedaan met Eset Online Scanner alsmede met Security Premium (beiden clean) en voor de rest niets gedaan. Geen idee wat er aan de hand is, hopelijk is het te achterhalen en op te lossen....
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Open het startmenu en typ logboeken en klik op Windows-logboeken > Systeem.
Klik nu rechts op de optie huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je afgelopen 24 uur en klik op OK.
Klik in het menu op acties en Bestand met gefilterd logboek opslaan als...,
Selecteer bij het opslaan de optie "Tekst (door tabs gescheiden) (*.txt)"
Sla het bestand nu op als Syslog.txt en upload dit bestand naar www.filedropper.com en plaats hier de downloadlink.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

Hallo, en dank voor het in behandeling nemen!

http://www.filedropper.com/syslog
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

bij deze
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

het fixlog bestand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Hoe werkt de computer momenteel, en heb je nog last gehad van het automatisch opnieuw opstarten?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

Hallo,
de computer heeft eigenlijk het hele weekend aangestaan maar ik heb er weinig achter gezeten, in die tijd heb ik in elk geval niet gezien dat er weer opnieuw opgestart werd. Wat ik wel zie en wat opvalt is dat webpagina's ineens langere tijd nodig hebben om te laden, ik ben bekabeld aangesloten dus aan de wifi kan dat niet liggen. Ik zou ook niet weten hoe dit verband houdt met het ander maar het valt absoluut op.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Is die traagheid zowel bij Edge, Firefox als Chrome merkbaar, of bij één van deze browsers die zijn geïnstalleerd.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

ik maak echt alleen gebruik van Chrome, eigenlijk al jaren. Is er op dat vlak veel onderling verschil tussen de verschillende browsers en zo ja, wat is jouw advies in deze?
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Zelf gebruik ik voornamelijk Firefox, maar test eens met een andere browser of er dan ook vertraging merkbaar is.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

ga ik proberen, vriendelijk dank!
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Graag gedaan, ik zie het resultaat wel verschijnen.. :D
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”