Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Hallo,
ik heb telkens dat de windows update niet uitgevoerd wordt.
Na update krijg ik de melding : "updates kunnen niet worden voltooid, wijzigingen ongedaan maken. Schakel de computer niet uit"

Ik heb Windows probleemoplosser gebruikt maar dit gaf daarna ook dit resultaat.

Iemand een idee?

Gr.,
Anouk
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

1. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

2. Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.

    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar http://www.filedropper.com of GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Bedankt voor je reactie, bij deze de logjes.
Groetjes,
Anouk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Scan van Windows uit te voeren.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu de onderstaande commandregel in de opdrachtprompt en druk op enter.

Code: Selecteer alles

Dism.exe /Online /Cleanup-Image /AnalyzeComponentStore
  • Als dit klaar is maak je een screenshot (druk op ALT+Printscreen), upload deze naar Postimage.org en plaats de image-link in het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Vanmorgen helaas weer hetzelfde gehad :-(
Het betreft Windows 10 Version 21H1 for x64 gebaseerde systemen (KB5005565) wat steeds vastloopt.
Ik heb updaten nu even omgezet naar handmatig omdat het steeds lang duurt om weer terug te zetten.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

1. Post het bestand met de COMPONENTS hive:
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\config
  • Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
    Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar filedropper.com en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
2.
  • Open het startmenu en type het commando diskmgmt.msc en druk op enter.
  • Maak een screenshot van dit venster en plaats die via Add image to post in het volgende bericht.
3. Open de opdrachtprompt als administrator.
Kopieer en plak de onderstaande regel in de opdrachtprompt en drukt op enter.

Code: Selecteer alles

dir C:\WINDOWS\WinSxS\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_10.0.19041.1220_none_7e21bc567c7ed16b /s > "%USERPROFILE%\desktop\dirlist.txt"
Op het bureaublad staat nu het bestand dirlist.txt voeg dit bestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Stap 3 lukt niet, er verschijnt geen bestand op het bureaublad.
Heb ook niet het idee dat er wat gebeurt in opdrachtprompt.
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Miami schreef: 22 sep 2021 16:35 Stap 3 lukt niet, er verschijnt geen bestand op het bureaublad.
Heb ook niet het idee dat er wat gebeurt in opdrachtprompt.
oh toch wel, sorry
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Miami
Lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:20

Hij begon eerst weer update uit te voeren en mislukte weer.
Bijgevoegd de log.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Ging het systeem voor de fix, of na de fix weer updaten?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Windows”