Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Ik heb een vraagje over een (reparatie) door BCC.

Een van je collega's hier heeft in het verleden mijn Laptop met een hoge CPU proberen te fixen. Doch na veel geprobeerd te hebben bleef de CPU even hoog. Hij gaf het letterlijk op.
Nadat ik een andere PC erbij kreeg (Dell Desktop) heb ik op mijn laptop een fabrieksherstel uitgevoerd. Al mijn settingen later verwijderen. Rara, het probleem werd alleen maar erger. Constant in de 80, 90 of zelfs regelmatig in de 100.

Ondanks dat ik bijna niets opnieuw had geïnstalleerd alleen Norton en Windows en een browser. Opende ik een site dan gelijk de CPU in de 100 en bleef daarin hangen. Als ik niets deed wilde de CPU wel flink zakken maar 1 handeling en hij schoot weer omhoog. De Laptop terug gebracht naar BCC, want ik had nog garantie.

Link naar mijn Laptop: https://www.hijackthis.nl/forum/viewtop ... 34&t=40803

Nu ontvang ik de laptop terug en heeft BCC niets kunnen vinden. Ik ben altijd tevreden geweest met de service van bcc. Maar als ik het antwoord bekijk niet meer. De laptop springt nog steeds bij iedere handeling naar 100%. Toen ik de laptop kocht was dat niet zo en het lijk mij niet logisch dat een laptop bij iedere handeling naar de 100% springt.

Wat is jouw mening hierover?
Geïnstalleerd zijn 2 browsers, Norton en Windows.
Ik wil weer terug gaan naar BCC, maar of het zin heeft??

Afbeelding

Helaas heeft de man van BCC niet vermeld dat het probleem na de fabrieksherstel alleen maar erger is geworden. Wat ik op zich al heel raar vind.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Ik heb dit bericht even afgesplitst van dit topic.

Wat mij opvalt in het logje van Speccy uit het voorgaande topic is het volgende:

- ATI AMD Radeon(TM) R4 Graphics
- Geheugentype: DDR4
- Geheugen: 80 MB

BCC schrijft:
Uw systeem is uitgerust met met een AMD processor waar de grafische kaart in de processor is ingebouwd. Dit houdt in dat zodra het systeem grafisch belast wordt, de rekenkracht van de proc.....
Ze hebben blijkbaar niet geconstateerd dat het shared geheugen op 80 MB staat ingesteld. Bij shared videogeheugen is dit in de BIOS in te stellen,daar kan je dan aangeven hoeveel intern geheugen van de 4GB gereserveerd wordt voor de grafische processor unit (GPU).

Met 4GB heb je helaas niet veel speelruimte, maar kijk eens in de BIOS tot hoever je het geheugen (shared) voor de videokaart kan verhogen. Dit van 80 MB naar b.v. 512 GB. Dan hou van het interne geheugen c.a. 3,5 GB over als dit mogelijk is.

Een huidig systeem met 80 MB aan videogeheugen draait voor geen meter.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Ok, bedankt. En voor de afsplitsing.

Ik ga even uitzoeken hoe ik dat moet doen.

Nogmaals: Ik vind het heel vreemd dat na een factory restore het CPU probleem alleen maar erger werd.

Bedankt.,

Groetjes
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Ik heb nog even verder naar dit model gekeken maar het shared en dedicated VRam kan je bij dit model niet aanpassen. Doe het volgende eens.

Open het startmenu en typ het commando dxdiag en druk op enter.
Klik bij de melding over drivers controleren op certificaten op Ok.
Wacht nu tot het groene balkje volloopt, klik hierna op Alle gegevens opslaan.
Voeg DxDiag.txt vervolgens aan het volgende bericht toe.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Bedankt.
Hierbij het txt bestandje.

Grtn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Aha, de 80 MB verwijst dus inderdaad naar het dedicated VRam.

Code: Selecteer alles

Display Memory: 2031 MB
Dedicated Memory: 72 MB
Shared Memory: 1959 MB

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Das snel. ;)

Hierbij de 2 txt bestandjes.

Bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Verwijder via de software lijst het volgende, beide zijn wellicht met de factory reset meegekomen.
- App Explorer
- Norton Security Ultra (outdated)

Voer FRST daarna opnieuw uit met een scan en plaats nogmaals beide logjes.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Klopt Norton is door BCC er opnieuw op geplaatst. Doch ik heb ook een abonnement op Norton waarvoor ik betaald. Maar eventjes eraf kan geen kwaad, ik gebruik de laptop toch even niet. Ik heb wel de settingen en wachtwoord laten bewaren.

Net als vorige keer kon ik Explorer niet vinden dus even gekeken hoe ik deze moest verwijderen.
C:\Users\infoc\AppData\Local\Host App Service\Uninstall.exe

Ccleaner heb ik even geïnstalleerd daar het voor mij dan makkelijker is om het e.e.a. te verwijderen.

Bijgevoegd de 2 nieuwe txt files

Bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Heb je na het verwijderen nog steeds last van het hoge CPU gebruik? Zo ja voer dan in plaats van een factory reset eens een in-place upgrade van Windows 10 uit met de laatste image van Windows via de cloud.

Media Creation Tool gebruiken voor een in-place upgrade
  • Download de Media Creation Tool naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Voer het bestand MediaCreationTool21H1.exe als administrator uit en klik bij de melding van gebruikersaccountbeheer op Ja.
  • Ga akkoord met de licentievoorwaarden waarna de volgende twee opties verschijnen.
    1. Deze PC nu bijwerken...
    2. Installatiemedia (...) maken.
  • Kies hier de optie Deze PC nu bijwerken en klik op volgende.
  • Tijdens het downloaden, verifiëren, voorbereiden en downloaden van updates zal de tool een aantal maal opnieuw opstarten.
  • Wanneer dit gereed is klikt u nogmaals op Akkoord bij het scherm met de licentievoorwaarden.
  • Nu zal de tool opnieuw updates downloaden en de installatie voorbereiden.
  • Vervolgens kunt u aangeven wat u wilt behouden, kies hier voor niets behouden.
  • Klik vervolgens op Installeren waarna de computer meerdere malen opnieuw opgestart zal worden.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Yep stukken minder.
Eerst hoefde ik maar 1 web pagina te openen en gelijk op 100%.

Ik heb nu 2x tab open met ieder muziek op Youtube draaien en gelijker tijd laad ik een tab met de bv de telegraaf.

Resultaat is:
CPU 75-85%
Geheugen 60-70%

Hele vooruit gang.
Heel vreemd dat zij bij BCC dit niet op zo'n manier konden oplossen.
Naar mijn mening hebben zij zelf ook nog eens Windows opnieuw geïnstalleerd..

Tijdens installeren Norton en 6 taps open in Edge.
Resultaat is:
CPU 70-75%
Geheugen 70-75%

Verder blijft hij rond deze waarden wat ik ook doe.

Bedankt,
Is het ok als ik dit topic door stuur aan BCC?

Grtn.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Dus het systeem draait nu weer zoals het hoort als ik het goed begrijp? Wat betreft BCC mag je dit topic doorsturen ter info.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Of het systeem het doet zoals het behoort weet ik niet. :D
Maar ik denk dat je hem niet nog lager krijgt, tevens nu ik die desktop heb zal ik die Laptop bijna niet gebruiken.
Dus het is prima zo.
Thanks.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”