Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
mastermind42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 nov 2021 18:32

Windows 10, met de update 20H2
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Windows 10 update 21H1 en/of 21H2 worden nog niet aangeboden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mastermind42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 nov 2021 18:32

De update 21H1 heb ik met de volgende registry wijziging die ik van het internet heb afgekeken zonet weten binnen te halen. Ik vraag mij echter af waarom dit uberhaupt via de registry geblokkeerd wordt.:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"TargetReleaseVersion"=dword:00000001
"TargetReleaseVersionInfo"="21H1"
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mogelijk dat de upgrade vanaf de vorige versie nog in de wacht stond. In ieder geval heb je nu de nieuwste versie.
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mastermind42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 nov 2021 18:32

Als de problemen zich oplossen dan zal ik dat expliciet zeggen. Dus je kan er vanuit dat het nog steeds hetzelfde is. Nog altijd algemene traagheid...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De-installeer eens Avast Free Antivirus.
Na de herstart zal Windows Defender automatisch actief worden als antivirus programma. Die is op zich ook goed.

Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mastermind42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 nov 2021 18:32

Peter, begrijp mij niet verkeerd, maar ik krijg nu het gevoel dat we een beetje blindelings trial en error aan het toepassen zijn zonder dat je concrete aanwijzingen wat er verkeerd is. Avast wordt door heel veel mensen gebruikt en tuurlijk zal je pc misschien net iets sneller worden na het deïnstalleren, maar Avast stond er bij voorbaat al op en toen was de traagheid er niet terwijl er Avast er wel was. Is het anders een idee dat iemand anders ernaar kijkt?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat Avast al zolang op je computer staat wil niet zeggen dat het geen problemen geeft. Er waren daarnaast restanten van "Bitdefender Antivirus Free Antimalware" en "Kaspersky Anti-Virus" aanwezig wat samen tot problemen kan leiden.

Als je denkt dat ik blindelings maar wat doe kunnen we beter stoppen.
Succes ermee en nog een prettig weekend.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mastermind42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 nov 2021 18:32

Allereerst legt u mij nu woorden in de mond. Ik heb niet gezegd dat je blindelings bezig bent. Ik heb gezegd dat je nu bezig bent met blindelings "trial en error". Als het geen blindelings trial en error was dan had je niet elke keer hoeven vragen of het nu wel opgelost is. Dat toont aan dat je niet weet of het de oorzaak van het probleem is. Dat is prima, maar wees daar dan wel transparant over. Een compleet nieuwe schone installatie kost mij namelijk +- een halve dag, maximaal een hele dag. Als we één voor één trial en error gaan toepassen zonder zeker te weten of het de oplossing is dan zijn we daar veel te veel tijd aan kwijt. Zonde van jouw tijd, zonde van mijn tijd.

Overigens heb ik mijn bericht op respectvolle wijze geschreven en mijn gevoel bij je aangekaart. Jammer dat er dan zo'n kinderachtige reactie op terug moet komen. Het topic kan wat mij betreft gesloten worden. Ik doe vanaf nul een schone installatie. Dat lijkt mij op dit moment de meest logische optie.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik heb niet gezegd dat je blindelings bezig bent. Ik heb gezegd dat je nu bezig bent met blindelings "trial en error".
Ik kan je computer alleen beoordelen op wat jij mij verteld en wat de logjes mij vertellen. Niet alles is uit logjes te halen daarom vraag ik soms of er verbetering merkbaar is. Dat heeft niets te maken met blindelings "trial en error". Als dat bij jouw overkomt als "trail en eror" is dat jammer.
Dat toont aan dat je niet weet of het de oorzaak van het probleem is. Dat is prima, maar wees daar dan wel transparant over.
Ik weet de oorzaak ook niet daarom doe ik onderzoek door Avast te laten verwijderen. Je hebt het over "algemene traagheid". Traagheid kan allerlei oorzaken hebben. Een vertragend/beschadigd antivirus programma bijvoorbeeld. Mijn 1e stap was dan ook om die te verwijderen/herstellen maar dat wil je niet. Direct de oplossing aanwijzen van een algemene traagheid kan niemand en misschien zijn er wel meerdere oorzaken.
Overigens heb ik mijn bericht op respectvolle wijze geschreven en mijn gevoel bij je aangekaart. Jammer dat er dan zo'n kinderachtige reactie op terug moet komen.
We proberen je gratis en in onze vrije tijd te helpen. Als jij dan begint over blindelings "trail en error" gaat de zin wel over om je te helpen.

Einde discussie.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
mastermind42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 nov 2021 18:32

Blijkbaar voelde je nog behoefte om er op te reageren.

Ik ben het er verder niet mee eens. Ook geen zin in verdere discussie. Als iemand lange tenen wil hebben dan is dat zijn eigen keuze.

Topic kan gesloten worden.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”