Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Het is werkelijk gekmakend!

Ik zocht op internet op "Error code 0x80070035 – The network path was not found" en vond op "FIX: Error code 0x80070035 – The network path was not found" (https://windowsreport.com/0x80070035-internal-network/) bij het gedeelte:

"Why do I get the error code 0x80070035?
While there isn’t a precise answer for this question, for some users simply changing the name of the computer they were trying to connect to into something shorter solved the issue."

de suggestie om de naam van de NAS (nu: BLACKARMOR) te wijzigen. Het leek mij onzin, maar ik heb het toch maar gedaan, nu heet de NAS BLCKARMOR. Het kost Windows kennelijk even tijd om dit te begrijpen, want eerst had ik helemaal geen toegang tot een Share op deze NAS, maar inmiddels heb ik de Shares weer gekoppeld met 'Netwerkverbinding maken' en zijn ze nog toegankelijk ook!
Nu nog even bezien of het nog steeds zo werkt na herstarten van Windows, maar ik ben optimistisch.

Op https://windowsreport.com/0x80070035-internal-network/ staan 16 suggesties beschreven om het probleem aan te pakken, van eenvoudig tot complex.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,
RoelHeer schreef:(...) de suggestie om de naam van de NAS (nu: BLACKARMOR) te wijzigen. Het leek mij onzin,
Nee dat hoeft niet, Windows slaat namen op in de NetBIOS name cache. Mocht je wederom hetzelfde probleem hebben, voer dan dit commando eens uit die de name cache leegt.

Code: Selecteer alles

nbtstat /R
/r Displays NetBIOS name resolution statistics.
/R Purges the contents of the NetBIOS name cache and then reloads the pre-tagged entries from the Lmhosts file.

Bron: https://docs.microsoft.com/en-us/window ... ds/nbtstat
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Black Tiger
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 dec 2010 18:49

Het is inderdaad om gek van te worden, maar het is te proberen.
Dat nbtstat /R commando helpt ook niet altijd, maar dat kun je een volgende keer (hopelijk komt die niet meer) alsnog eens proberen.

Het is gewoon een enorm gekke situatie, maar als 't nu werkt zoals het hoort, zou ik het zo laten, niet meer aan komen.

In elk geval bedankt voor de terugmelding! (Y)
Greetings, Black Tiger

Voor alles over de satelliethobby
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Vandaag had ik wederom geen toegang tot mijn NAS, maar alleen vanaf mijn laptop. Op alle andere systemen kon ik de NAS probleemloos benaderen. Ik heb mijn netwerk hieronder schematisch weergegeven.

Afbeelding

Wanneer ik de laptop niet aansluit op de Cisco maar op de 5 poort switch beneden kan ik de NAS benaderen, na "IP config / release en /renew". Sluit ik de laptop af en sluit ik die weer aan op de Cisco verschijnt de volgende melding.

Afbeelding

Dit moet dus haast wel een routing probleem zijn vanaf de Cisco denk ik dan?

Alle systemen die aan de 5 of 8 poort switch hangen kunnen de nas probleemloos benaderen, alleen de laptop die direct op de router is aangesloten niet.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Black Tiger
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 dec 2010 18:49

Maxstar schreef: 08 dec 2021 18:14 Dit moet dus haast wel een routing probleem zijn vanaf de Cisco denk ik dan?
In jouw geval misschien wel, maar dat is helaas niet overal zo.

In het geval van mijn kennis, hangt er een switch (nadien een andere switch) aan de Connectbox van Ziggo maar alle pc's waren wel op die ene zelfde switch aangesloten en toch probleem met elkaar zien.

Anyway, jouw tip verdiend zeker aanbeveling.

De Cisco is trouwens wel verouderd en de 3928 is ook nog minder fijn dan de 3925. Waarom ga je niet voor een Connectbox? Die geeft ook nog een sterker wifi signaal af.
Greetings, Black Tiger

Voor alles over de satelliethobby
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Nou, bij mij is het ook weer feest: na mijn melding (30 nov) dat alles weer werkte na een naamsverandering van de NAS, heeft dit precies 1 week gewerkt en nu zijn de netwerkshares wéér niet benaderbaar vanaf mijn laptop met WiFi verbinding. De rest (andere pc's, mobiele telefoon) heeft geen enkel probleem de NAS de benaderen.
Hoe dit zo weer ontstaan is, out of the blue, is mij een raadsel. Het moet wel iets te maken hebben met mijn laptop en de Windows 10 Home versie, of instellingen daarvan.
Gebruikersavatar
Black Tiger
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 dec 2010 18:49

Als jij al alles geprobeerd hebt wat er te proberen valt, dan is het niet jouw laptop maar zijn dat wat mij betreft gewoon Windows kuren.
Zou me totaal niet verbazen als op een gegeven moment plotseling uit heldere hemel alles wel weer bereikbaar is.
Er is gewoon geen peil op te trekken met W10 sinds de 1803 versie.
Greetings, Black Tiger

Voor alles over de satelliethobby
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Black Tiger schreef: 08 dec 2021 18:55 In jouw geval misschien wel, maar dat is helaas niet overal zo.
Het vreemde is dat de NAS via WiFi helemaal niet toegankelijk is vanaf de laptop, enkel bekabeld via de 5 poort switch. Er is inderdaad geen peil op te trekken. Dit terwijl het adminpanel via het ip-adres wel te benaderen is, zowel via WiFi, als bekabeld via de switch of de Cisco.. Schiet mij maar lek. :lol:
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

@RoelHeer

Open de Windows Verkenner en typ in de adresbalk \\nasnaam.local is de NAS dan wel bereikbaar?

Dit werkt bij mij zowel bekabeld via de 5 poort switch de Cisco modem/router als via WiFi. :?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Aha, die functie kende ik niet, en daadwerkelijk: ik kan de verbinding maken met de NAS en van daaruit ook met de diverse Shares, bijvoorbeeld

Code: Selecteer alles

\\blckarmor.local\Public
of

Code: Selecteer alles

\\blckarmor.local\Backup
.
Zo kan ik i.i.g. de NAS bereiken vanuit de Verkenner, zonder dat er een driveletter als netwerkverbinding is toegekend.

Overigens had ik nu de Shares vanuit het hulpprogramma 'BlackArmor Discovery' gemaakt, waarbij je een driveletter aan die Share toekent en het hulpprogramma deze aanmaakt op IP-adres, in plaats van op naam van de NAS. De Share is ook dan - maar hoe lang? - vanuit de Verkenner benaderbaar.
Gebruikersavatar
Black Tiger
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 dec 2010 18:49

Apart, en zonder .local dus gewoon \\nasnaam is ie niet bereikbaar?
Greetings, Black Tiger

Voor alles over de satelliethobby
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Klopt. Alleen op \\nasnaam of op \\ipadres geen verbinding, of soms weer wel, maar dan wordt de verbinding later verbroken. Alsof er vanuit Windows dynamisch naar wordt gekeken.
Gebruikersavatar
Black Tiger
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 dec 2010 18:49

Dat werpt wel wat meer licht op de situatie. Het schijnt dus dat Windows naar een domein achtervoegsel kijkt.
Indien niet aanwezig dan naar .local en dan stelt zich de vraag hoe de situatie bij Maxstar kan.

Via het modem zou het achtervoegsel .home kunnen worden of zoiets. Heb zo vlug even geen logje bij de hand. Ik gebruik zelf een fritzbox en bij mij is het achtervoegsel .fritz.box in het ip overzicht.

Misschien kan iemand even kijken, is dat voor Ziggo nu .home.nl of .home of iets met Ziggo of...??

Maar dat werpt dan tevens de vraag op waarom het via de switch bij @Maxstar wel werkt en via modem niet. Want feitelijk worden die ip's gewoon uitgedeeld vanuit het modem en de achtervoegsels worden ook door de switches mee doorgegeven.

Het blijft toch iets vaags en heel verwarrends die willekeurigheid van werking bij Windows.
Greetings, Black Tiger

Voor alles over de satelliethobby
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Ik had mijn bericht nog aangepast later, zowel via de switch als het modem kan ik de NAS via \\nasnaam.local benaderen. Later was ik enkele services aan het nalopen en zag dat UPnP Device Host standaard op handmatig staat ingesteld. Deze service heb ik nu het opstarttype: Automatisch gegeven en warempel de NAS is nu ook bereikbaar via \\nasnaam. Weliswaar krijg ik nu wel de eerdere foutmelding bij \\nasnaam.local... :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Black Tiger
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 dec 2010 18:49

en zag dat UPnP Device Host standaard op handmatig staat ingesteld.
Dat is thans 1 van de 4 services waarvan aangeraden wordt deze op automatisch te zetten. Ik ging er dan ook wel van uit dat jullie die aan hadden staan.

1.) Function Discovery providerHost
2.) Function Discovery Resource Publicatrion
3.) SSDP Discovery Service
4.) De uPnP Device host.
Greetings, Black Tiger

Voor alles over de satelliethobby

Terug naar “Internet en Netwerken”