Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Rob_NL
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2023 18:47

En nog niks....
bovenvermelde instellingen werkten maar zeer kort.

We komen wel steeds verder met de analyse.

Ik heb een laptop ook bekabeld aan dezelfde router aangesloten als de pc en het blijkt dat ze dan beiden dezelfde lag vertonen.
Wanneer ik bij de laptop echter de kabel er uit haal en op de Wifi verder ga laad elke pagina met afbeeldingen snel en direct zoals het hoort.
Ook op de telefoons en een tablet geen problemen .

Ik heb in het verleden wel eens meegemaakt dat de pc goed werkte maar alles op de Wifi niet meer. Toen heb ik die router vervangen door de huidige (Fritzbox 4040).
Zou er hardwarematig iets defect kunnen zijn dat snelheden via Wifi okay zijn maar dat bekabeld deze problemen opdoemen?
Laatste andere mogelijkheid is een factory reset maar zou het softwarematig zijn?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Heb je nog en losse router tussen de modem/router van je provider?
Zo ja haal die er eens tussenuit en sluit de kabel rechtstreeks van modem/router naar je pc en test dan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Rob_NL
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2023 18:47

Eigen router is ter reparatie ingeleverd en gebruik nu zolang een andere.
Problemen doen zich nu niet voor dus het is echt een technisch defect aan de router gebleken.

Dat kan dus ook nog.....

Hartelijk dank voor de genomen moeite en nog een fijn weekend gewenst!

Groet, Rob
Gebruikersavatar
Rob_NL
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2023 18:47

P.s. ik heb een glasvezelmodem zonder wifi en gebruikte zelf een Fritzbox 4040 international als router.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Mooi dat het probleem is gevonden, je mag de gebruikte tools weer verwijderen.

Dan laten we het hierbij, bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”