Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Diamondg478
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2023 11:33

Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om meer informatie te krijgen over wat er is gebeurd.
Normaal gesproken ben ik erg alert op phishinglinks en heb er nog nooit op geklikt.

Deze keer werd er echter een link geplaatst in een Whatsapp-groepchat waar we normaal gesproken grappige memes en dergelijke delen.
Dus zonder al te goed te kijken, dacht ik dat het gewoon een link was naar een andere meme of grappige video...

Ik klikte erop en Chrome werd geopend op mijn Android-telefoon. En toen ging het best snel.
De waarschuwing van Google bleek dat het geen veilige website was. Toen leek het alsof het een nieuw tabblad opende en toen verdwenen de nieuwe tabbladen.

Normaal gesproken sluit Chrome geen waarschuwingen voor een onveilige website, maar laat het tabblad open. Dan kunt u deze zelf sluiten of doorgaan naar geavanceerde opties naar de website.
Dus ik vraag me af waarom het deze keer wel gesloten is.

Ik heb de link op drlinkcheck.com gescand, hij toonde verschillende omleidingen naar andere sites maar ook veel jpg's..

Na ongeveer 15 minuten sloot ik mijn internet af, helaas was ik vergeten dit eerder te doen..

Vooraf had ik geen virusscanner. Hierna heb ik de betaalde versie van AVG AntiVirus voor Android geïnstalleerd en een volledige scan uitgevoerd. Er deden zich geen grote problemen voor.


PHISHING-LINK: <http://www.johngeus.dds.nl/Puch/KLIK%20NIET%20HIER.HTM>


Mijn vraag: kan iemand mij vertellen wat deze link met uw apparaat doet als u erop klikt
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik zie dat je hiker je vraag ook heb neer gelegd: https://forums.malwarebytes.com/topic/2 ... ed-a-link/

Hier hebben ze je netjes geantwoord, dus ik kan er niet meer aan toevoegen.
Vertrouw je het niet is de enigste optie je telefoon terug zetten naar fabrieks instellingen, maar dan moet je
daarna alles weer opnieuw instellen.
Maar Malwarebytes weet wat ze doen en AVG vind niks dus zou je het zo kunnen laten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”