Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Het CBS.log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat logje geeft geen aanwijzing.
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt bij "UBB image:" in je volgend bericht.
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\DISM\dism.log naar je bureaublad.
Zip het gekopieerde bestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Windows Store Reset
  1. Rechtsklik op Start en klik vervolgens op Opdrachtprompt (Administrator).
  2. Kopieer en plak het volgende commando in het opdrachtprompt venster en druk daarna op de enter-toets.

    Code: Selecteer alles

    wsreset.exe
    Post een screenshot van het resultaat en vertel of dit verbetering geeft.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

wsreset.exe uitgevoerd en daarna vanuit de Store geprobeerd een app te installeren. Resultaat is nog hetzelfde. Zie schermafbeelding in vorige bericht
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ga naar Instellingen - Apps - Apps en onderdelen
Klik in het rechtse deel van het scherm op Windows Store en vervolgens op Geavanceerde opties.
Onder het kopje Opnieuw instellen klik op Herstellen en herstart daarna de computer.
Geeft dit geen verbetering klik onder het kopje Opnieuw instellen op de knop Opnieuw instellen en herstart daarna de computer.

Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Uitgevoerd beide opties, maar geen resultaat
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Enige verbetering nu ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

FRST64 uitgevoerd met fix (Er staan nu ook twee bestandjes 'query' en "qc" op het bureaublad, naast fixlog.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Nog hetzelfde probleem, helaas
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Een aantal commando's in de laatste fix werkte niet goed.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Kopieer en plak in het zwarte venster sc query installservice en druk op de enter-toets.
Post een screenshot van het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat ziet er goed uit. Doe nu het volgende.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Kopieer en plak in het zwarte venster sc qc installservice en druk op de enter-toets.
Post een screenshot van het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Afbeelding

Terug naar “Windows”