Beste mensen van Hijackthis,
Op een gegeven dag kreeg ik eigenaardige berichten in mijn mailbox. Het ging over het verkrijgen van een code om op mijn facebookaccount te geraken. Vervolgens werd er een email aangemaakt in mijn account en werd later mijn email verwijderd. Met wat moeite heb ik dit in orde gebracht.
Later werd ook mijn LinkedIn op dezelfde manier benaderd. Maar dit zou niet gelukt zijn?
Na een weekend bleek ook mijn werkaccount van microsoft geblokkeerd wegens rare activiteiten. Gisteren merkte ik op 2dehands.be dat iemand iets vroeg over een zoekertje dat geplaatst werd onder mijn account daar. Dat zoekertje was niet van mij en heb ik gedelete. Ondertussen kwam er een tweede zoekertje ook onder mijn account. Ook gedelete. Blijkbaar gaat er iemand mijn accounts overal af om in te loggen.
Ik heb AVG laten scannen op verschillende niveau's. telkens zijn er een paar zaken gevonden en in quarantaine geplaatst. Ook windows defender laten scannen. Nu wordt er niets meer gevonden, maar de inbreuken op mijn accounts lijken verder te gaan. Mijn computers, thuis en op het werk schakel ik af van het internet vooraleer ik vertrek. en toch... smartphone is het enige dat verbinding heeft.