Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
mettes
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 09:33

Hoi,

Enkele vraagjes,

Ik heb hier een P3 - win98.
De PC komt van Packard Bell en werd verkocht met allerlei software geïnstalleerd. Omdat Norton al jaaaaren verouderd is zou ik een andere AV willen installeren. Er is echter nergens een uninstall te vinden, niet bij programma's, niet in config scherm... Er zijn enkel nog een paar mappen van norton en symantec. Ook in de tray vind ik niks van norton. Ik vraag me af of Norton eigenlijk nog werkzaam is??? Ook in de HJT log vind ik niets terug van symantec.

Ik had reeds alle mappen gedelete en alles van Norton, symantec en Liveupdate uit het register gegooid. Toen kwam er een foutmelding tijdens de opstart dat er bepaalde bestanden ontbraken... Heb alles terug gezet en nu is het terug OK. Behalve dat Norton er nog steeds opstaat!

Heb gezocht bij de site van Symantec om Norton te verwijderen. Ik kan echter niet achterhalen welke versie er hier geïnstalleerd is. En zal de PC nog werken zonder norton???

Alle tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi mettes

volg gewoon deze link en gebruik de tooltjes,werkt perfect ;)
http://service1.symantec.com/SUPPORT/IN ... enDocument

paul :)
Gebruikersavatar
mettes
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 09:33

ha die pablo,

Is dit voor alle versies van toepassing??
Ik weet niet welke versie dit is!

Is het mogelijk dat windows gebruik maakt van bestanden die in de symantec map staan???

Toen ik het de vorige keer verwijderde was er een dergelijke foutmelding!. Bij het terugzetten van de map verdween ook de foutmelding.

Is er eveneens een mogelijkheid om de deïnstallatie om te keren. (misschien best een backup van het register maken?)

Alvast bedankt!
mettes
Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 1373
Lid geworden op: 10 apr 2005 21:23
Contacteer: Website

Als het goed is heb je zoiets als smart restore op je PC staan, dat hoort wel zo als het een PB is :-)
Via smart restore kan je norton weer terug zetten maar dan moet je wel de zgn master cd bij de hand hebben. Laat even weten of je eea kunt vinden of dat ik nu wartaal tegen praat 8)

Groeten Erik
Afbeelding "Given enough eyeballs, all malware are shallow"
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

mettes schreef:ha die pablo,

Is dit voor alle versies van toepassing??
Ik weet niet welke versie dit is!
dit is voor alle versie's ;) je werkt gewoon de tooltjes van boven naar beneden af ;)
Is het mogelijk dat windows gebruik maakt van bestanden die in de symantec map staan???
nope,na het gebruik van de tooltjes zijn die mappen als het goed is ook verdwenen ;)

paul :)

Terug naar “Software en Algemene vragen”