Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Stegisoft
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:11

Kan je in de draadloos router komen?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Stegisoft schreef:Kan je in de draadloos router komen?
Heb je al het voorgaande nog niet gelezen?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
PureEvil
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jan 2007 15:33

hoi, ja ik kan in de modem komen als ik de laptop verbind met de lan kabel (anders kan ik ook niet op internet)
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Controleer of de WLAN adapter in jouw notebook WPA\WPA2 beveiliging aan boord heeft!
Want dat is de beveiligingscodering van de modem!

Dat kan je doen via Apparaatbeheer\Netwerkadapters en de eigenschappen opvragen van de WLAN-adapter.
En in de computer is toch ook WLAN aktief nietwaar?


Verder staat, zoals bekend, op de sticker van de modem de beveiligingssleutel.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Stegisoft
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:11

Heb je al het voorgaande nog niet gelezen?
Je kan altijd draadloos naar de router gaan mits aanpassing.
Dus heb ik wel degelijk goed gelezen.

Staat in Vista dit goed ingesteld:

Netwerkcentrum
Klik bovenaan op aanpassen
Geef in vakje de naam van de router
Vink particulieren aan.
Klik volgende en dan sluiten


Klik onderaan op:
Netwerkdetectie: ingeschakeld
Bestand delen: ingeschakeld
Openbare mappen: ingeschakeld
Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren
Klik op de modem
Klik op verbinding indien aanwezig.
Sluiten

Indien je dan geen internet hebt dan dit doen:
Ga naar de router
Bij wireless gedeelte ziet je ergens SSID en geeft een totaal ander naam.
Veiligheidsleutel mag je zo laten en schrijft het op.
Nu moeten wel alle computer en laptops opnieuw een verbinding maken met de router en opnieuw de sleutel ingeven.
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Dag PureEvil

Wanneer je je computer/laptop gekoppeld hebt met een netwerkkabel, open je browser en surf naar:
192.168.2.1, het wachtwoord staat normaal gezien op de achterkant achter gerätepasswort van de modem/router om in de configuratiepagina van de modem/router komen.

Na de handleiding gelezen te hebben:
vind je de naam van het draadloze netwerk en de netwerksleutel op de sticker aan de onderkant wanneer je modem/router niet aan de muur hagt of de achterkant. De naam van je draadloze netwerk vind je achter WLAN-name (ssid) en de netwerksleutel die je in windows moet instellen vindt je terug achter WLAN-schüssel (WPA/WPA2). Dat is de standaard instelling. Hoe dat je dit in windows moet ingeven is al door stegisoft en abraham 54 gepost.

Wil je dit zelf aanpassen ga naar het menu sicherheit,wlan-sicherheitseinstellungen,selecteer hier SSID en verschlüssing. Bij SSID kan je een eigen naam voor je draadloze netwerk kiezen meerbepaald bij Netzwerkname. Vergeet niet om op speichern te klikken.

Groeten
Niels
Gebruikersavatar
PureEvil
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jan 2007 15:33

Hoi Niels,

Die isntellingen staan standaard al daarin, de laptop herkent de wlan ook wel, alleen hij kan geen verbinding krijgen. dus daar ligt het probleem niet. met xp op de gewone pc kon ik wel vrij snel draadloos...
Gebruikersavatar
Stegisoft
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:11

Verandert eens zoals op tekening de SSID de naam Wlan-DB7775 in een andere naam.
Kopieert ook de sleutel.

Nu moeten wel alle computers en laptop een nieuwe verbinding maken met de router en opnieuw een sleutel ingeven.

In netwerkcentrum / draadloze netwerk beheren moet je we de oude router naam verwijderen.
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Dag PureEvil


Bijn encryptiestandaard moet je wel aes selecteren. In windows vista,moet je naar het netwerkcentrum gaan,draadloze netwerken beheren.
Klik dan met je rechtermuisknop op de naam van je draadloos netwerk,kies eigenschappen,selecteer het tabblad beveiliging, bij beveiligingstype selecteer je wpa 2 personal,bij versleutelingstype aes,bij netwerksleutel typ je de pre-shared key die op je router is ingesteld.


Heb je ook al de drivers van je draadloze netwerkstick geüpdatet?

Norton Internet Security firewall kan ook voor problemen zorgen. Je moet zien of je draadloos netwerk als veilig/vertrouwd netwerk wordt aanzien.

Groeten
Niels
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Over Norton Internet Security: ik gebruik het zelf en NIS heeft tot op heden nog nooit voor enig probleem gezorgd, als het om inloggen op een WLAN-netwerk gaat.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Dag Abraham54

Je kan altijd ongewild je draadloos netwerk geblokkeerd hebben wanneer je een firewall melding krijgt.

Toen ik Kaspersky testte werkte mijn internet niet. De drivers die geïnstalleerd worden door beveiligingsleveranciers kunnen voor conflicten zorgen in combinatie met bepaalde netwerkkaarten.

Groeten
Niels
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ah, Kaspersky.

Hmm, een paar jaar geleden had ik de dertig dagen proefversie van Kaspersky dedownload en geïnstalleerd.
Yes, de firewall daarvan blokkeerde echt alles.

Maar nogmaals, NIS werkt met een firewall die afstamt van de Sygate firewall.
En dat is een hele goede en legt geen strobreed in de weg!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
PureEvil
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jan 2007 15:33

Ben ik weer,sorry voor de late reactie.

Ik heb de wlan naam veranderd, de computer herkend deze dus wel. maakt ook ´verbinding´, maar hij geeft nog steeds aan ´alleen lokaal´. dus ik kan via wlan niet op internet. en hij heeft aan openbaar netwerk en geen prive netwerk, als ik dat verander springt ie de volgende keer weer terug naar openbaar netwerk.
Gebruikersavatar
Stegisoft
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:11

Hebt je wel zo ingesteld?

Netwerkcentrum
Klik bovenaan op aanpassen
Geef in vakje de naam van de router
Vink particulieren aan.
Klik volgende en dan sluiten

Groetjes

Stegisoft
Gebruikersavatar
PureEvil
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jan 2007 15:33

ik kan de naam niet aanpassen. er staat onbekend netwerk in. bij verbindingen geeft ie aan onbekend netwerk (enhierdus de naamvanmijnetwerktussenhaakjes)

Terug naar “Internet en Netwerken”