Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
ro2b
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mei 2007 18:02

Zo, alles werkt. De DS staat op 192.168.0.149 en is overal bereikbaar.
Heel erg bedankt Gollum voor de hulp (en geduld).

Volgens mij kunnen we weer terug naar het basisprobleem. De Slechte WIFI verbinding van een pc.
Met speedtest.net haalt hij namelijk nog steeds niet meer dan 8 Mbps daar waar er 150 geleverd wordt.
Gebruikersavatar
Gollem
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 mei 2012 17:53

Als je de DS met een USB-kabel kunt aansluiten op een PC, kun je dan het IP-adres wijzigen? Dan zou ik niet moeilijk doen en gewoon van de 1 een 0 maken, dus 192.168.1.48 wordt 192.168.0.48.
Gebruikersavatar
Gollem
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 mei 2012 17:53

ro2b schreef:Zo, alles werkt. De DS staat op 192.168.0.149 en is overal bereikbaar.
Heel erg bedankt Gollum voor de hulp (en geduld).
Graag gedaan, hoor. Je heb in elk geval nu één netwerk.
Volgens mij kunnen we weer terug naar het basisprobleem. De Slechte WIFI verbinding van een pc.
Met speedtest.net haalt hij namelijk nog steeds niet meer dan 8 Mbps daar waar er 150 geleverd wordt.
Dat wordt dus nog een uitdaging. Ik heb er meer gezien waarbij het merk/type router en adapter beslissend was voor het uiteindelijke resultaat.
Aangezien je nu één netwerk hebt met één SSID, wordt het wat lastiger om te switchen van draadloos netwerk.
Het meest simpele is nu om de Linksys en de Sitecom even uit te zetten qua WiFi, zodat er verbinding gemaakt moet worden met de TC7200.
Vervolgens herhaal je dit zodat er altijd maar één draadloos zendstation actief is. Is er bij alle drie hetzelfde probleem, dan ligt het aan de computer/netwerkadapter. Heb je het probleem bij één van de zendstations niet, dan ligt het aan de combinatie router/netwerkadapter.
Gebruikersavatar
ro2b
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mei 2007 18:02

Hij draait als een tierelier (wat betreft Wifi), dus deze kan afgesloten worden :D
Ik zal een nieuwe Hijackthis log aasnmaken voor andere software zaken.

Bedankt Gollum en Abraham 54
Gebruikersavatar
Gollem
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 mei 2012 17:53

Mooi dat het allemaal gelukt is!

Ennuh... graag gedaan :wink:
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ook wat mij betreft ben ik blij dat alles wat het netwerk betreft nu volbracht is.
Ik had dan ook het volste vertrouwen er in, dat vriend Gollem dit zou klaren.
Dus wordt Gollem ook door mij bedankt.
Veel plezier toegewenst met het vernieuwde thuisnetwerk.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Internet en Netwerken”