Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

Adobe Reader heb ik niet gevonden!
Ik wilde Adobe Air via het config. scherm verwijderen maar werd er op geattendeerd dat het nodig is voor Tweetdeck en Muse.
Dus heb ik Adobe Air niet verwijderd.
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

Adobe Reader heb ik niet gevonden!
Ik wilde Adobe Air via het config. scherm verwijderen maar werd er op geattendeerd dat het nodig is voor Tweetdeck en Muse.
Dus heb ik Adobe Air niet verwijderd.
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

Adobe Reader heb ik niet gevonden!
Ik wilde Adobe Air via het config. scherm verwijderen maar werd er op geattendeerd dat het nodig is voor Tweetdeck en Muse.
Dus heb ik Adobe Air niet verwijderd.
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ga dan naar Adobe en download en installeer de nieuwste Adobe Air versie

Adobe is in de war, zegt dat mijn Windows Duits is: http://get.adobe.com/de/air/
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

Done! Heb eerst de aanwezige versie van Adobe Air via het config. scherm verwijderd en vervolgens de meest recente versie gedownload/geinstalleerd.
Kan ik in map Herman>downloads de aanwezige software verwijderen? (484 MB groot)
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

Done! Heb eerst de aanwezige versie van Adobe Air via het config. scherm verwijderd en vervolgens de meest recente versie gedownload/geinstalleerd.
Kan ik in map Herman>downloads de aanwezige software verwijderen? (484 MB groot)
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Jawel, in principe kan je ales wat reeds geïnstalleerd is en waarvan de set-ups nog in de downloadmap staan, verwijderen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

De downloads in de map heb ik verwijderd.
Wat valt er verder nog op te schonen?
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

De downloads in de map heb ik verwijderd.
Wat valt er verder nog op te schonen?
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Tip1: vervoging beveiliging van Windows.

Download Afbeelding Enhanced Mitigation Experience Toolkit 4.0

Instaleer EMET4 en na de installatie vind je EMET4 in Start/Alle programma's/Enhanced Mitigation Experience Toolkit - ook in de systray zie je nu het EMET-symbool.
Open de map en start het tool en stel de instelling op "Maximum security settings".

Afbeelding

Omschrijving:
Microsoft heeft een nieuwe versie van de gratis beveiligingstool EMET gelanceerd die Windows-gebruikers nog beter tegen aanvallen beschermt. EMET staat voor Enhanced Mitigation Experience Toolkit en zorgt ervoor dat verschillende technieken waarmee beveiligingslekken worden misbruikt niet meer werken. Windows beschikt zelf over verschillende verdedigingsmaatregelen.

Het gaat dan om technieken zoals Dynamic Data Execution Prevention (DEP) en Address Space Layout Randomization (ASLR). Veel programma's van derden maken hier geen gebruik van, waardoor het eenvoudiger wordt voor een aanvaller om een kwetsbaarheid te misbruiken.

Daarnaast voegt EMET ook verschillende nieuwe beveiligingsmaatregelen toe die nog niet standaard in Windows actief zijn. Hierdoor zouden computers tegen zero-day-aanvallen beschermd zijn en tegen exploits die misbruik maken van lekken waarvoor de gebruiker een beschikbare update niet heeft geïnstalleerd.

Meer info: Microsoft wapent Windows tegen hackers met EMET 4.0


Tip2: Optimaliseringstips

Wat je kan doen is het volgende:

a) Windows goed opruimen en daarna goed opgeruimd houden en
b) Windows goed defragmenteren en daarna regelmatig de defragmentering na opruimen weer ter hand nemen!

Wat betreft het opruimen: kijk daarvoor hier: http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... hp?t=99605
Er is denk ik geen betere opschoner voor Windows dan WinSysClean.
Ik gebruik WinSysClean als sinds 2001 en heb met iedere nieuwe versie gemerkt dat het tool nog beter reinigt.
Schrik niet mocht WinSysClean de eerste keer een hoop troep vinden.
'Windows zelf houdt namelijk ervan een hoop bestanden in de tijdelijke mappen aan te houden en laat dan alleen de oudste bestanden eventueel verwijderen.
WinSysClean zorgt er nu voor dat alles wordt opgeruimd.
En dat alleen al bevordert het tempo van Windows, want dan hoeft die troep niet meer meegedragen te worden.
Overigens: hetzelfde geldt voor al die programma's die je niet meer gebruikt!

Wat betreft het defragmenteren: ga PerfectDisk Free Defrag gebruiken.
Download: http://www.majorgeeks.com/mg/get/perfec ... rag,1.html

Deze defragmenteerder zet niet alleen de bootbestanden en veel gebruikte onderdelen binnen Windows naar de snelste harddisk plekken - dat heet Optimize Drive Now.
Bovendien kent deze defragmenteerder behalve een online defragmentering (= Optimize Drive Now) ook een zogeheten offline defrag (= Boot Time Defrag).
Die offline defragmentering (Boottime) houdt in, dat die bestanden die niet tijdens de online methode gedefragmenteerd kunnen worden - alsnog worden gedefragmenteerd.
Ook worden worden op deze wijze excesbestanden verwijderd.

De eerste keer is het aan te raden eerst de Boot Time Defrag te kiezen en aansluitend de Optimize Drive Now.
Worden er in de analyse daarna veel excesbestanden en ook nog veel gefragmenteerde bestanden aangetoond, kies dan weer voor een offline en aansluitende online defragmentatie.
Een en ander betekent wel dat de defragmentering de eerste keer behoorlijk wat tijd kan kosten.
Start ook geen programma's, terwijl het defragmenteren gebeurt, want wat je opstart, kan dan niet gedefragmenteerd worden.
De keren daarna zal het defragmenteren een stuk sneller gaan en in de tussentijd zal je merken dat booten en opstarten van programma's echt sneller gaat.

Afbeelding
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

Goeiemorgen.

Ik heb EMET Setup gedownload. Om het te kunnen uitvoeren is Net Framework nodig (Vista 32 bits), waar vind ik de juiste download? (link)

Kan ik Ccleaner verwijderen evenals Defraggler?
We stappen immers over op andere (lees betere) software!
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

Via het configuratiescherm zag ik dat Net Framework 3.5 SPI en Net Framework 4 Client Profile reeds geinstalleerd zijn.
Dekt dit de lading of kan/moet ik SPI verwijderen?
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

Via het configuratiescherm zag ik dat Net Framework 3.5 SPI en Net Framework 4 Client Profile reeds geinstalleerd zijn.
Dekt dit de lading of kan/moet ik SPI verwijderen?
Met vriendelijke groet,

Herman
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gewoon aan boord laten, is een core-bestand.

Installeer volgende NET Framework updates:

a) Microsoft .NET Framework 4 (webinstallatieprogramma): https://www.microsoft.com/nl-nl/downloa ... x?id=17851

b) Microsoft .NET Framework 4.5 (webinstallatieprogramma): https://www.microsoft.com/nl-nl/downloa ... x?id=30653
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Siepel
Lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:58

EMET is geinstalleerd, ik zie echter geen icon op het buroblad. Hoe nu opstarten om de instellingen te controleren, heb gekozen voor recommended settings.

WinSysClean X2 is NIET meer gratis, bestaat hiervoor een gratis alternatief?

PerfectDisk Free Defrag Beta 1.0.0 is geinstalleerd, een icon is op het buroblad aangemaakt.
Met vriendelijke groet,

Herman

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”