Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hallo jongens, ik heb een probleem met het opstarten (Windows XP SP3). Een paar dagen geleden had ik een freeze op 1 programma, de taakbalk verdween, ik sloot alle andere programma's, maar kreeg met taakbeheer het programma dat niet reageerde niet meer weg, dus deed een reset. De pc kwam toen in een lus terecht: vanaf het scherm waar hij vraagt in welke modus je wilt verdergaan (veilige modus of gewoon of laatst bekende etc.) ging hij nog een stukje verder maar startte dan weer opnieuw op enz. De pc uitgezet. De volgende dag startte hij gewoon op. Dit probleem met opstarten herhaalt zich nu steeds vaker, ook als ik de pc normaal heb kunnen afsluiten. Nu net startte hij wel op maar pas na ongeveer 20 keer die lus te hebben gedaan. Is dit iets bekends en kan ik het nog fixen of is-ie nu echt aan z'n eind? :-S Ik doe regelmatig allerlei scans, gisteren nog MBAM gedaan. Groetjes
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gisteren nog MBAM gedaan. schrijf je.
Had MBAM ook wat gevonden of niet?
Indien ja - post dan het log; het log wordt automatisch bewaard door Malwarebytes MBAM en dat kan je terugvinden door in het hoofdmenu van Malwarebytes MBAM op de tab 'Logbestanden' te klikken.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Nee, niks gevonden. Anders had ik dat wel gemeld. Maar wil je dat ik alsnog alle scanners laat draaien? Ik gebruik Spyware Blaster realtime, ESET online, Adware Cleaner (hoewel ik die niet meer zoveel gebruik want die is anders geworden en haalt nu onderdelen van Firefox er steeds uit), MBAM en betaalde versie Bullguard.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gebruik Eset nu als Afbeelding OnlineScannerApp.

Navigeer naar C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner dan wel C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner en klik met rechts op OnlineScannerApp.exe en selecteer "Kopieren naar" en vervolgens voor Bureaublad (snelkoppeling maken)'.
Klik nu vervolgens met rechts op OnlineScannerApp en kies voor "Als administrator opstaren".

Afbeelding
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
  • Klik vervolgens op Advanced Settings
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start en OnlineScannerApp zal eerst naar updates zoeken en daarna de scan starten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ben jij in het bezit van de installatie-CD voor Windows XP.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ja,ik heb de installatie-cd van XP.

Dit heeft ESET gevonden. Ik had die al gezien, maar gelaten omdat het een update is van een app is voor m'n gsm en hij niet door de andere scanners was gevonden. Dus ik dacht een false positive. Maar misschien is het toch ernstig?

C:\Documents and Settings\gebruiker\Mijn documenten\Downloads\MyPhoneExplorer_Setup_1.8.5.exe Win32/DownWare.L application cleaned by deleting - quarantined
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Boot dan vanaf die installattie CD laat de setup doorlopen totdat je de grote knop krijgt om Windows opnieuw te installeren.
Daar staan nog twee knoppen onder; een dan is de knop voor een Upgrade/herstelinstallatie.

Daarbij blijven jouw data en programma's behouden, enkel zal Windows dan weer helemaal geupdated dienen te worden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik geloof niet dat ik dit durf. Bedoel je dat echt alles behouden blijft en alleen alle XP updates opgehaald worden?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Nee, alles blijft behouden, enkel Windows wordt opnieuw geïnstalleerd.
Daarna dient windos dan weer geheel geupdated te worden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Oké, ik ga dat doen. Moet even dringend iets anders regelen. Als ik dit gedaan heb, laat ik het je weten, goed?
Groetjes en dank!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Natuurlijk is dat goed en mag je dat doen.
Succes.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hoi Abraham,

Nou, sinds een aantal dagen start de pc weer zonder problemen op. Ik heb het even aangezien, maar hij lijkt weer genezen te zijn. Ik heb verder niks gedaan, dus is het even een verkoudheidje geweest, zullen we maar zeggen. :lol:

Nogmaals dank voor je hulp. Ik weet nu wat ik moet doen als het toch weer gebeurt.

Groetjes,
Fréderique
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dank voor de aardige woorden, jij weer veel plezier met jouw PC.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”