Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Laks
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:03

Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken problemen met het draadloos internet.

Ik gebruik mijn laptop vaak op mijn kamer terwijl de router beneden is geïnstalleerd.

Maar mijn laptop is ongeveer een jaar oud en ik heb nooit problemen met de wifi-verbinding gehad op mijn kamer, tot een aantal weken geleden mijn internet steeds weg valt (soms zelfs om de paar minuten) en ik moet dan steeds weer opnieuw verbinding maken met het internet.

Soms gaat het ook de hele dag goed, zonder dat het ook maar één keer uitvalt.

Ik heb Telenet al een aantal keren gecontacteerd of er problemen/storingen zijn op hun netwerk maar zij melden steeds dat het probleem bij mij ligt, aangezien er geen problemen/storingen zijn. Ik heb hun "Wifi-fikser" geprobeerd waarbij je van kanaal moet veranderen, maar het helpt niet.

Ook heb ik die problemen niet met andere apparaten (gsm en een andere laptop), dus ik denk niet dat het ligt aan dat ik te ver van de router zit (al weet ik dat niet zeker uiteraard).

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Begin nu eerst met het volgende:

Graag de drie logs in één keer bijvoegen - de fix in de opgegeven volgorde afwikkelen.

Stap •1•
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
Afbeelding

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Stap •2•
Download de Afbeelding Junkware Removal Tool by Thisisu naar je bureaublad.
Schakel de antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen deze conflicteren met JRT
(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.
  • Dubbelklik op JRT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Het tool zal aansluitend het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van de computersysteemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Indien de scan gereed is, zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Post de inhoud van deze log in je volgende bericht als bijlage.
Stap •3•
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Laks
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:03

Hallo

Heel erg bedankt alvast voor het snelle antwoord en de hulp, hopelijk is er een oplossing mogelijk.

De bestanden zijn toegevoegd in bijlage.

Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gaat het inmiddels beter met de WLAN-internetverbinding?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Laks
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:03

Hallo,

Sinds ik de scans gedaan heb is het internet tot nu toe nog niet uitgevallen. Bedankt.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat is dan mooi.

Stap •1•
Download Afbeelding TFC/TheFileCleaner
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

TFC opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op TFC.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op TFC.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht tot TFC klaar is.
  • Indien TFC gereed is, dan kan de melding komen, dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!
  • Je mag TFC blijvend gebruiken
Stap •2•
Download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Laks
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:03

Hallo

Ik heb weer veel problemen met het internet. Sorry voor het lange wachten, had problemen met laptop en internet.

Ik heb beide scans uitgevoerd en het log-bestand zit in de bijlage.

Bedankt voor de hulp nog steeds.

Met vriendelijke groeten.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Welke browser gebruik jij standaard?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Laks
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:03

Ik gebruik normaal meestal Google Chrome en heel af en toe eens Firefox of Internet Explorer.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Oké.

OldChromeRemover
Download Afbeelding OldChromeRemover

OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn,
welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Laks
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:03

Hallo

Bedankt. Ik heb het programma net gebruikt en het gaf aan dat er inderdaad oudere versies van Google Chrome waren die nu verwijderd zijn. Ik hoop dat het helpt, want gisteren viel mijn internet weer regelmatig uit.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Je internet valt uit?
Hoe is jouw PC daan aangesloten daarop, gedraad of WLAN?


Download AfbeeldingMiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:

  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Voeg Result.txt toe aan het volgende bericht.
    • Hoe u dat kan doen, leest u hier.[/color]
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Laks
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:03

Hallo,

Mijn internet is vandaag wel stabieler dan andere dagen.
Ik heb het programma laten draaien en het log-bestandje zit in de bijlage. Bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Download ZHPDiag naar het bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. ZHPDiag installeren
  • Dubbelklik op zhpdiag.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.
ZHPDiag uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
  • Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
  • Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik rechts onderaan op het Afbeeldingicoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
  • Klik daarna links onderaan op het Afbeelding icoontje "Diagnosemogelijkheden".
  • Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
  • Image
ZHPDiag.txt logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "ZHPDiag.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Laks
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:03

Hallo

Sorry voor het late reageren en heel erg bedankt voor het antwoord.

De scan liep regelmatig vast (programma reageert niet). Maar het is uiteindelijk wel gelukt.
Het bestand heb ik in de bijlage toegevoegd.

Met vriendelijke groeten

Terug naar “Internet en Netwerken”