Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hoe draait jouw Windows dan nu?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Nou ja, hij lijkt nu wat sneller te zijn. Ik moet het over een aantal dagen zien, hoe het gaat, en of hij nog crasht.

Oh ja, moet nog zeggen dat de schijfcontrole over C is gegaan en ik heb de interne harde schijf in twee partities met op C Windows en op D mijn eigen bestanden. Ik neem aan dat alleen C gecheckt moest worden.

Heb zelf het gevoel dat een USB-hub stoort. Van die hub is 1 poort niet goed; ik moet hem nog ruilen (heb hem een half jaar). Ik ben daarop gekomen omdat na het opstarten regelmatig BullGuard één of beide externe HD's gaat doorlopen en volgens mij doet hij dat als ze opnieuw worden aangesloten, maar ze hangen er continu aan en wel aan die hub. Datzelfde gebeurde nl. ook eerder met die poort die niet goed contact maakt. Dus misschien gaan nu die andere poorten ook naar hun grootje. Kan dat nog iets zijn?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Is het een active usb-hub (dus met eigen voeding) of een passieve?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Met voeding.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Laat de antivirussoftware dan eens die externe harddisks onderzoeken.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Abraham......... ik laat altijd de externe HD's meedraaien in mijn scans.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hoi Abraham, ik geef je een update.

Mijn printer werd ook niet meer herkend (die zat ook op die oude hub). Ik installeerde hem opnieuw met een printerdriver online die de chatservice van Epson me gaf. Daarna de cd-rom gebruikt om overige software te installeren. Maar nu kan ik niet meer scannen via het display op de printer ("communicatiefout, controleer of de pc is aangesloten", terwijl ik wel kan printen!), maar het scannen lukt wel via het scanprogrammaatje van Epson in de pc. Hoe kan dat nou? Heb ik iets fout gedaan met die installatie?

Inmiddels heb ik de hub vervangen, tijdelijk door een 2.0 want ze hadden even geen 3.0. Die is stabieler, in het begin niet zo, nu lijkt het beter. Geen blue screens meer gehad. Wel hele rare dingen in het begin weer, bijv. dan herkende hij mijn MP3-speler wel (dus zichtbaar in Verkenner) maar kon ik de interne en externe geheugens daarin niet openen. ??? Nog nooit zoiets meegemaakt. Mijn externe HD's heb ik nu direct op het moederbord aangesloten en die gaan goed. Meteen een vraag: kan ik niet beter een paar extra usb-poorten laten plaatsen ipv met een hub te werken?

Verder zie ik in Computerbeheer in de systeemlogboeken nog elke dag de foutmelding staan dat de afsluiting van het systeem onverwacht gebeurd is.

Ik heb ook ontdekt dat de meeste fouten in het logboek worden veroorzaakt door Bonjour Service (task scheduling error), waarschijnlijk omdat ik die nooit update bij een iTunes update. Kan ik die applicatie zonder problemen uit de pc gooien? Dan zijn we die fouten kwijt. Ik dacht altijd dat ik die Bonjour niet nodig had omdat ik Windows heb maar misschien is dat fout en moet ik die updaten.

Gisteren weer een probleem bij het afsluiten: de pc ging 20 updates installeren maar bleef maar draaien op de 1e update. Na een uur of twee heb ik de pc maar uitgezet want ik moest gaan slapen. Vanochtend bij het opstarten gaf hij wel aan dat hij updates configureerde, dus dan zijn er wel updates binnengekomen.

Diepe zucht....... Abraham, vertel me nou eens. Is het normaal dat er altijd zoveel problemen zijn met een pc, zelfs met een nieuwe? Zelf heb ik het gevoel dat door die gemankeerde Toshiba externe HD en daarna door die gestoorde hub van alles is aangetast in de software van de pc. Dus dan zou eigenlijk een herinstallatie op zijn plaats zijn? Ik moet er NIET aan denken.....

Weet je wat ik weleens denk? Dat ik de moed vat om je te vragen om langs te komen, ook al kost dat heel veel, zodat je alles in 1 keer oplost!! Bijv. in die logboeken staat zoveel waar ik niets van begrijp maar er staan wel veel fouten en kritiekpunten. Een uur geleden nog, iets met stuurprogramma's en apparaatcrashes op H:\ en I:\, twee locaties die ik niet in gebruik heb. ??? Ik probeer een screenshot daarvan mee te sturen maar de bijlage accepteert geen jpg, png, doxc...... Wat dan wel??

Wat is wijsheid, Abraham?

Gefrustreerde en oververmoeide groetjes,
Fréderique
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

H en I zijn mogelijk van de cardreader in jouw PC.

Wat betreft de USB-hub, is die enkel op de PC aangesloten of is het er een die aktief is, die dus zijn eigen voeding heeft?


Afbeeldingen: daarvoor ga je naar http://www.imgdumper.nl

Wat betreft Apple software en dan speciaal iTunes: er is geen ander softwareprodukt dat zoveel bestanden in Windows zet - meer dan honderdduizend.

Heb jij iTunes nodig om liedjes van Apple te kopen of gebruik jij iTunes enkel om muziek af te spelen.

Wat betreft jouw Printer: download de nieuwste drivers via het internet.
Bij installatie zorg je ervoor, dat de printer wel aan staat maar niet met jouw PC is verbonden.
Pas als de installatiesoftware aangeeft dat de printer aangesloten dient te worden - doe je dat ook.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

USB-hub, eigen voeding.
iTunes: eigenlijk alleen om cd's in 320 kbps te rippen. MusicBee doet dat niet.
Printer-instructies: zo heb ik het de laatste keer gedaan. Moet ik dat opnieuw doen?

Heb net weer een BlueScreen gehad. Had de pc aanstaan, kom effe kijken en hij is uit. Zet hem aan en zie dat er weer een BS is geweest.
Ik trek dit niet meer. Hoop dat je dat begrijpt. :S
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Er is een minidump maar ik weet niet (meer) hoe ik die moet openen.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik weet het weer, met WhoCrashed. Hieronder de analyse. Hier kun je vast wat mee.


--------------------------------------------------------------------------------
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: USER-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
Hardware: p7-1423w, Hewlett-Packard, Foxconn, 2ADA
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-3330 CPU @ 3.00GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8466694144 total




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Fri 17-10-2014 19:50:02 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\101714-6988-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75BC0)
Bugcheck code: 0x9F (0x3, 0xFFFFFA8008AB6CD0, 0xFFFFF80000B9A3D8, 0xFFFFFA800C16C670)
Error: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that the driver is in an inconsistent or invalid power state.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.




--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

One crash dump has been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Dit ook nog: ik ben gaan surfen en zag iets wat erop leek. Daar ging het om de drivers van de card reader en de LAN. De card reader(s?) heb ik nog nooit gebruikt. Toevallig - of dus niet - had ik vanochtend problemen met de mail. Verzenden ging wel maar ontvangen niet. Na reboot weer normaal. Dus misschien iets met de LAN. Heeft de LAN ook een driver dan?? En hoe doe ik dat met updaten van drivers? Kun je aan de Minidump zien om welke driver het gaat, als het om een driver gaat?
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Oké, nu weer problemen met mijn MP3-speler die vastslaat tijdens een bewerking (aangesloten op de hub). Heb de speler weer aan de praat gekregen met een aantal resets. En de printer wordt weer niet herkend. Zit ook op de hub. Ik ga de printer opnieuw installeren.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Sorry Abraham, maar er gaat steeds iets mis. Ik was zo slim om eerst even te rebooten en nu doet alles het weer. (MusicBee was ook vastgelopen.) Ik weet niet waarom hij nou weer vastgelopen was. Ik was een muziekbestand naar mijn MP3-speler aan het sturen en toen liep het vast. Bij de reboot bleef de pc ook hangen op afsluiten en ik moest hem weer uitzetten. Kun jij erachter komen wat het kernprobleem is? Want dit hoort toch allemaal niet? Is dit nou ernstig allemaal? Ik maak me nu wel erg zorgen hoor.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik denk zo langzamerhand dat het enigste verstandige wat je kan doen, is om jouw Windows opnieuw te installeren.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”