Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ja, zucht. Ik wil ook af zijn van zoveel stress.
Vertel me nog één ding, alsjeblieft, Abraham. Heeft dit nou ook te maken met het merk pc dat ik heb, een HP? En hoe weet ik of het moederbord niet al beschadigd is? M.a.w. moet ik deze HELE pc niet proberen terug te brengen en wat zeg ik dan precies om een andere nieuwe te krijgen? Ik heb hem gekocht in december 2013 met 1 jaar garantie en ik heb in de winkel vanaf het begin steeds aangegeven welke problemen ik ermee had. Ik heb hem, als ik het me goed herinner, ook vlak na aankoop al opnieuw laten installeren vanwege allerlei problemen.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download Afbeelding Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik heb een hardwarekenner gevraagd naar dit topic te kijken.
Mogelijk is de voeding in de PC te zwak voor alles waarvoor jij je PC gebruikt en ligt daar het probleem.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Super, Abraham!
Ben je zo dankbaar voor al je hulp. Echt waar.
Fijn dat er nog mensen zijn zoals jij.
<3
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

In dit geval moet ik misschien melden dat ik als muziekfreak en audiofiel een NAD D3020 digital amplifier aan de pc heb hangen (via USB) met 2 MonitorAudio 2-weg luidsprekers, RX1 voor de liefhebbers. :D
Gebruikersavatar
Dave
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2007 00:46

Hallo Fréderique

Wat een pech met die computer van je. Daar lijkt inderdaad meer mis dan enkel malware.
Kan je me even laten weten om welk HP modelnummer het precies gaat? Dat staat normaal gezien op een zwarte sticker op de zijkant. Graag zo volledig mogelijk (enkel Pavilion is niet voldoende).

Was dit een tweedehands computer? De minimale garantietermijn is volgens mij nog altijd 2 jaar. Hoe kom je erbij dat er maar 1 jaar garantie is?

Groetjes,

Dave
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Van Dave heb ik ook nog deze link gekregen - installeer de daar vermelde hotfix en start daarna jouw PC opnieuw op.

http://support.microsoft.com/kb/2459268
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hallo Dave, fijn dat je wilt meehelpen.

HP Pavillion model No. p7-1423w. Er staat ook een product No. en serial No. maar ik neem niet aan dat die nodig zijn.
Het was een nieuwe pc maar wel aangepast aan mijn wensen. Ik herinner het me niet zo goed meer, maar ik geloof dat er een SSD geplaatst is van 128 Gb en de RAM is van 4 naar 8 Gb uitgebreid en de interne harde schijf vergroot van 1 naar 2 Tb en gepartitioneerd in C: en D:. En Windows 7 is geïnstalleerd waarvan ik geen originele cd-rom heb en niet eens een license-key. Die hoorde ik wel te hebben als sticker op de pc of op de cd-rom en omdat ik die niet heb zou nog naar de key gevist worden binnen de pc met een programmaatje. Ik geloof dat ik er ook klaar voor ben om deze shop te verlaten als vaste klant. Weet iemand een goeie winkel in Amsterdam? :S
Op mijn factuur staat 1 jaar garantie. Het cijfer 1 is heel misschien leesbaar als 2, dat kan ik morgen vragen in de winkel.

Ik zal nu de hotfix doen.

Groetjes en dank,
Fréderique
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Abraham, ik probeerde net jouw Tweak.reg te doen maar het lukt me niet. Ik heb de tekst in een kladblokdocument op het Bureaublad geplaatst onder de naam Tweak.reg maar als ik erop dubbelklik wordt alleen het document geopend. Iets doe ik niet goed. :S
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik heb de hotfix gedaan, ook niet echt makkelijk maar ik heb het voor elkaar.

Er is meteen weer wat misgegaan want na het herstarten begon BullGuard mijn ene externe HD te scannen, dat betekent dat er contactverlies is geweest. Maar de externe HD's heb ik nu direct op een USB-poort aangesloten, dus dat kan niet meer aan de hub liggen. Snappen jullie het nog?

Ik weet het opeens, mijn pc is gewoon behekst. Hahaha. Gelukkig kan ik er nog om lachen, maar dat komt omdat jullie er zijn.

Welterusten!
Gebruikersavatar
Dave
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2007 00:46

Dat Bullguard in actie komt na installeren van een hotfix, is niet abnormaal. Wat de garantie betreft, daarin kan in alvast op het hart drukken; je hebt Europees wettelijk gezien 2 jaar garantie op elektronica. Zelfs als de winkel anders zou beweren. Dit is niet geldig wanneer het gaat om een software probleem (bijvoorbeeld ten gevolge van malware-infecties). Maar ik vermoed dat Abraham je computer inmiddels danig heeft gecontroleerd dat dergelijke problemen uit te sluiten zijn.
Kijk het eerst even aan of er nog vreemde zaken de kop op steken. Zo ja, dan zou ik graag toch nog een uitgevoerde Crystaldiskinfo zien. Dat was er bij de eerste vraag uiteindelijk niet meer van gekomen.
Ten tweede lijkt het me gezien de aard van de crashes en verscheidene Blue screen meldingen ook zinvol om het RAM geheugen eens na te kijken. Memtest is hiervoor een ideale oplossing. Hiervoor verwijs ik even door naar de Nederlandstalige handleiding op een ander forum: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 244&t=8919

Als uit die laatste fouten komen, hoef je het niet verder te zoeken.

Succes!!
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik zal vannacht die Memtest doen. Er staat niet bij hoe dat eindigt en ik weer in Windows uitkom. :S Ik leid eruit af dat hij niet vanzelf stopt. Hoe stop ik hem dan en is er ergens een rapport als ik weer opstart?
Verder wil ik wel een CrystalDisk doen maar weet echt niet welke ik moet kiezen. Abraham zei standard en portable zijn het veiligst maar daar staan er ook meerdere van. En als ik een juiste versie heb gedownload moet ik dan niet eerst meteen de scanners draaien om de rotzooi eruit te halen voordat ik de exe doe?
Abraham, heb je mijn bericht gezien over de Tweak.reg? Kom er niet uit.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Begin ermee de firmware van de SSD te upgraden!
http://www.kingston.com/us/support/tech ... _525fw_Win

Dat zal waarschijnlijk al een deel van de problemen oplossen.


Download Afbeelding CrystalDiskInfo Portable - Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer" maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation

Start het tool op met adminrechten.

Afbeelding

Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Nou, eindelijk goed nieuws. Ik heb de CrystalDiskInfo gedaan. Dank, Abraham, voor de expliciete uitleg en verwijzing.
Alle disks (interne hd, ssd, 2x externe hd's) zijn goed, alles blauw, en de ssd is 100% gezond. Wil je die test zien, dan moet je me vertellen hoe ik die hierop krijg. Ik zie niet hoe ik die uitslag krijg opgeslagen.

Oh ja, die upgrade van de SSD heb ik al op 23 augustus uitgevoerd, zie pagina 1 van dit topic.

Ben al uren bezig met surfen over die memtest. Snap niks van hoe ik die bestanden op een cd krijg. Ik weet heel veel niet van die basisdingen. :cry: Ik lees over image-bestanden branden.....?????? Durf die test niet te doen als ik niet weet of ik dit goed doe. Ik heb al een cd weggegooid met het hele zip-file erop. Dat leek me niet goed. Nu heb ik een cd gebrand met twee mappen BOOT en [BOOT] en een README. Is dat goed? :oops:

Ben dus alweer zo goed als de hele dag hiermee bezig. Dit gaat zo niet verder, jongens. Ik trek het echt niet meer.

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”