Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wil het lukken?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hoi, Abraham. Ja en nee. Ik heb er vrijdag even snel naar gekeken, het lijkt me een SUPERidee (wat gaaf dat mensen dit soort dingen maken) en ik denk dat ik het kan uitvoeren maaaaarrrrrrrrr ik heb zwaar de griep gekregen..... Dus ik neem vandaag nog even "vrij" van mijn pc. :-S Morgen weer. Ik heb trouwens in Energiebeheer veranderd dat de pc in slaapstand gaat want gisteren ging hij weer raar doen nadat ik hem uit de slaap had gehaald. Hij lijkt niet goed uit die slaapstand te komen. Toen maakte hij geen verbinding meer met mijn MP3-spelers bijv. en sloot ook weer niet zelf af.
En vorige week was opeens Word van de Taakbalk verdwenen. Niet belangrijk maar zijn dat soort dingen nou normaal?
Nog een vraag. Spyware willen we toch ook niet op de pc hebben?
Fijne zondag!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gossie, beterschap gewenst.
Je kan inderdaad beter even wachten totdat jouw hoofd ook weer helemaal helder is.
Ik zelf weet bijna niet meer wat griep is, meer dan 31 jaar geleden dit voor het laatst gehad.

En wat betreft slaapstand, zelf gebruik ik dat nooit, wel laat ik het beeldscherm van mijn notebook na bepaalde tijd inaktiviteit uitschakelen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik liet de Repair lopen en m'n beeldscherm ging op slaapstand. Ik haalde hem eruit en de Repair was gestopt. ????? :shock: Stopped by user stond er. Door de slaapstand??? En moet ik niet mijn externe harde schijven afkoppelen voordat ik de Repair doe, want dat duurt misschien wel heel erg lang. Hoe lang duurt dit normaal gesproken?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Zorg ervoor dat via Configuratiescherm>Energie opties er vooralsnog geen slaapstand staat iingesteld (Nooit kiezen).

Is dat geregeld - start dan de reparatie nogmaals op en doe tussen door helemaal niets met jouw PC.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Maar hoe lang duurt zoiets want ik wil hem niet 's nachts aan laten staan.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Als het heel lang duurt, start ik hem morgenochtend op.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik schat dat het in jouw PC hooguit een half uur tot een uur duurt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Missie uitgevoerd. Heeft een uur geduurd. Bullguard geeft als probleem aan dat Windows Repair mijn hostbestand heeft gewijzigd. Ik had al op toestaan geklikt. Is dat goed? Weet niet wat dat betekent.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat is inherent aan moderne antivirusprogramma's.
Ik gebruik nu Kaspersky Pure3.0 en ik heb in Kaspersky geregeld dat de software de hostfile in mijn Windows met rust moet laten.
Want die pas ik zelf aan, o.a met de MVPS hostfile en nog veel meer.

Wat betreft jouw Windows, ik ben heel nieuwsgierig of de reparatie de boel heeft rechtgetrokken.
Dus speel met jouw computer en laat morgen weten hoe dat gaat.....
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ga ik doen, Abraham! Ik meld me over een paar dagen. Hoop dat het gelukt is. Oh, er gebeurt iets in Word. Ik geloof dat mijn standaardsjabloon gewist is. Ik krijg Word niet meer gesloten omdat ik de berichten niet weg krijg. Als ik de een wegklik, komt de ander enz. Zie de uploads.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Na heel veel klikken zijn ze weg maar als ik Word opnieuw open zijn ze terug. Mijn documentensjabloon is er wel gewoon.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Heb Windows Firewall uitgeschakeld. Stond weer ingeschakeld. BullGuard heeft een firewall.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Dit heb ik vandaag als eerste gecheckt: of die foutberichten in Computerbeheer over de afsluiting weg waren. Maar nee hoor.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Is jouw computer daadwerkelijk zomaar afgeslagen, of heeft Windows de boel fout gerapporteerd in verband met het afsluiten nadat het TweakNow tool Windows opnieuw liet opstarten?

Want indien je verder geen rare dingen meer ondervind kan je die melding volkomen negeren.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”