Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Hallo medewerkers van Hijackthis,

Ik heb het volgende probleem. Pas geleden heb ik een Synology NAS aangeschaft, een DS 415+.
De installatie is gelukt met behulp van DiskStation Manager (DSM). De basis is gelegd en zachtjesaan wordt er meer geinstalleerd. Gebruikers zijn toegevoegd en bestanden geplaatst en via onze smartphones kunnen we de NAS bereiken via ons eigen Wifi-netwerk. Maar wanneer we daarbuiten zijn, kunnen we geen contact met de NAS krijgen. Het modem/router is er één van Ziggo, de EPC3928. Via de Diskmanager gaat het instellen niet omdat de router niet bekend is bij Synology, dus moet alles met de hand worden ingevuld. Ik denk alles goed te hebben gedaan maar nee hoor, ergens staat er nog iets verkeerd of is nog niet ingevuld. Ik heb bij Ziggo om hulp gevraagd maar daar hebben ze geen "experts" die hier verstand van hebben. Omdat ik het gewoon niet meer weet en al zoveel gelezen en geprobeerd heb, wordt het me steeds onduidelijker en daarom wil ik bij u om hulp vragen. Wie kan en wil me helpen met de juiste instellingen in deze Ziggo-router.

Willy
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Deze vraag kan afgesloten worden, de oplossing is gevonden.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Het is in zoverre opgelost, wanneer ik buiten het eigen netwerk om in de NAS wil komen, doe ik het niet met de App die daar eigenlijk voor bedoeld is maar ga via WWW\\ QuickConnect.to/mijnnasnaam naar de NAS. Het moet echter ook gewoon met de DS file-app kunnen. Het moet aan een instelling liggen maar ik ben nog zoekende.

Terug naar “Internet en Netwerken”