Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

Beste,

Voor school gebruik ik een programma Active Inspire voor mijn digitaal bord. Op zekere dag wil dit programma niet meer openen.
Ik heb toen de software opnieuw geinstalleerd. Hielp niet. Herstelpunt teruggezet. Hielp niet. Het enige wat helpt (ergens gelezen op een forum) is dat ik op mijn computer in Windows 10 een nieuwe gebruikersaccount heb aangemaakt. Daar kan ik het programma wel starten. Ik moet nu dus voortdurend switchen tussen mijn hoofdaccount en die tweede account wat heel omslachtig is. Zou iemand kunnen helpen om active inspire terug te laten draaien op mijn eerste gebruikersaccount?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Laten we even verder kijken.
  1. Download PsTools.
  2. *Unzip deze naar C:\Program Files\PS Tools.
  3. Download en installeer Afbeelding ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmuAls administrator uitvoeren
(Kopieer onderstaande vetgedrukte blauwe regel en plak deze in ConEmu)
Typ: cd "%programfiles%\ps tools" & psloglist -s |find "Active Inspire" > %UserProfile%\desktop\error.log & start notepad %UserProfile%\desktop\error.log.

Sluit alle vensters waardoor je error.log op het bureaublad ziet.
Voeg dit log toe als bijlage in je volgende bericht

*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

Alvast bedankt voor de hulp

Ik heb programfiles vervangen door programfiles(x86) en Active Inspire vervangen door Inspire in de regel, anders bleef de logfile leeg. Ik kreeg dan dit:

2183,System,Microsoft-Windows-TaskScheduler,WARNING,6c-laptop,7-1-2016 17:28:59,414,SYSTEM\NT AUTHORITY,"Taakplanner-service heeft een onjuiste configuratie gevonden in de NT TASK\{E7BE1A0F-0C3A-4D58-8094-128690761A3A}-definitie. Aanvullende gegevens: Foutwaarde: C:\Program Files (x86)\Activ Software\Inspire\Inspire.exe. "
2071,System,Microsoft-Windows-TaskScheduler,WARNING,6c-laptop,7-1-2016 14:52:08,414,SYSTEM\NT AUTHORITY,"Taakplanner-service heeft een onjuiste configuratie gevonden in de NT TASK\{E7BE1A0F-0C3A-4D58-8094-128690761A3A}-definitie. Aanvullende gegevens: Foutwaarde: C:\Program Files (x86)\Activ Software\Inspire\Inspire.exe. "
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Hier word ik weinig wijzer van. Heb je wel de allerlaatste versie geïnstalleerd?

Wise Program Uninstaller is een goed programma om evt. de versie die op jouw systeem staat te verwijderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

Bedoel je de nieuwste versie van Active Inspire? Ik heb versie 2.6.66568 Ik denk dat dat de laatste versie is.
Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

Ik heb in de regel 'Active Inspire' eens vervangen door 'Active' en krijg dan volgend error.log (zie bijlage)
Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

Nu met bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

Als ik programfiles vervang door programfiles(x86) en 'active inspire' door 'active', krijg ik volgend error.log...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Download de portable (of installer) versie van AfbeeldingWindows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
Klik op Do It.

Klik vervolgens op Step 5: Backup.
Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.

Klik dan op het tabblad Repairs.

Vink de volgende onderdelen aan:
03 - Reset Service Permissions
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
06 - Repair Windows Firewall
08 - Repair MDAC/MS Jet
14 - Remove Temp Files


Klik op Restart/Shutdown System.
Restart SystemStart Repairs.

Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je $ findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

In het opdrachtprompt kreeg ik een melding over het $-teken , dus heb ik dat weggelaten in de string en kreeg ik volgend log (zie bijlage)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Dat is iig hoopvol. Hoe is het nu?
Afbeelding
Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

Ik krijg nog steeds de melding 'Inspire werkt niet meer' Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is. Programma afsluiten.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  1. Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  2. Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  3. Klik op Toevoegen.
  4. Post de link in je reactie.
.
Afbeelding
Gebruikersavatar
testdrive
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2016 10:11

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Het is m.i. alleen op te lossen door alles naar het nieuwe account te kopiëren en (wanneer alles goed werkt) het oude account te verwijderen.
Afbeelding

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”