Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
0twee0
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2014 07:28

goedenavond,

Ik heb al een lange tijd een probleem met afspelen van audio op mijn pc.
Meestal kraakt het geluid of het hapert...niet constant maar om de halve minuut of minuut.
Ik heb een mp3mixconsole traktors4 die liep als ik aan het mixen was ook regelmatig vast(contineu ratel geluid)ik moest hem dan via taakbeheer beeindigen
Ik heb met Dpl latency me latency bekeken deze was erg hoog..waarschijnlijk ook door internet......
Door me vlc speler van me ssd af te halen en op me externe schijf te zetten lijkt me mixconsole niet meer vast te lopen....
Ik had gehoopt dat kraken nu ook verholpen was maar nog steeds hapert en kraakt mijn audio.
Mijn mixconsole kraakt ook nog steeds maar geen ratel(vastloper) meer..
Mijn drivers zijn up to date naar wat ik weet.
Ik heb geprobeert wat wijzer te worden op google want ik zou het graag zelf op willen lossen maar dat is te ingewikkeld voor me...ik ben er al maanden mee bezig.....
Latencymon een programma dat latency meet zegt dat de drivers tcpip.sys en usbport.sys verantwoordelijk zijn.
Ik doe me best om het te begrijpen maar eigenlijk snap ik er bar weinig van....

Zou een schoonmaakbeurt van pc kunnen helpen?

Heeft u een idee wat er loos zou kunnen zijn?

Mijn besturingsysteem staat op ssd

Dit zijn de specificaties van mijn pc


Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
AMD A6-6400K
Richland 32nm Technologie
RAM
4,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 797MHz (11-11-12-28)
Moederbord
ASUSTeK COMPUTER INC. A55BM-A/USB3 (FM2+ )
Grafisch
SyncMaster (1920x1080@60Hz)
Standaardmonitor (1920x1080@60Hz)
2048MBATI AMD Radeon HD 6670 (ASUStek Computer Inc)
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10EZEX-00BN5A0 (SATA)
111GB KINGSTON SV300S37A120G (SSD)
596GB Hitachi HDT721064SLA360 (SATA)
2794GB Western Digital WD My Book 1230 USB Device (USB (SATA)
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-224DB
Geluid
Realtek High Definition Audio

vriendelijke groet Mike
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer [windowstoets & r] > typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten. Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
0twee0
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2014 07:28

Hoi..
Ik heb gedaan wat je zei...mijn windows c staat op ssd optimaliseren gaat niet .... Virtueel staat op nul nu ...ik wil weer in normale modus opstarten maar weet niet hoe c dat gaat...hoe hoog mag virtueel geheugen nu zijn ?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Neem de aanbevolen hoeveelheid in het instellingsscherm v/h virtueel geheugen en stel dit in op deze grootte zowel minimaal als maximaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
0twee0
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2014 07:28

heb virtueel geheugen weer ingesteld en normaal opgestart,

latency is nog te hoog en mijn vlc speler geeft nog af en toe een kraakgeluid bij afspelen van mp3s alhoewel het wel minder lijkt te zijn.

ik heb trouwens nagenoeg alle data van mijn overige harde schijven op me pc gewist voor dat ik hier op het forum een onderwerp starte.....
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

  • Combineer [windowstoets & r] → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat →
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is
Afbeelding
Gebruikersavatar
0twee0
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2014 07:28

24 bits 48000 studiokwaliteit daar stond hij eerst op ik heb hem verlaagd naar 16bits 44100 cd kwaliteit....het lijkt effect te hebben tot nu toe....kan het zijn dat de latency daardoor ook verlaagd is?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Kijk het nog ff een paar dagen aan. Wat betreft de latency, check het dan met DPC Latency Checker

Hopelijk dat de output er nu zo uitziet:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
0twee0
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2014 07:28

ik heb dpc latenchy checker de groene balkjes zijn bij mij veel hoger met af en toe geel en soms rood...het kan ook zo veranderen dan heb ik weer veel geel en rood... ik vind het al heel wat dat mijn audio niet kraakt
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Je kan het dus nog verbeteren. Ga naar apparaatbeheer [windowstoets & r] toetscombinatie → typ: devmgmt.msc
Open ondertussen de DPC Latency Checker en schakel ieder apparaat afzonderlijk uit in apparaatbeheer en bekijk de resultaten in dplc.
Zodra je verbetering ziet, weet je dus welke driver de boosdoener is en welk een update of een downgrade nodig heeft, ergo een goed werkende driver.
Afbeelding
Gebruikersavatar
0twee0
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2014 07:28

Zo werkt dat dus? Dat wist ik niet ...ik ga er mee aan de slag zsm ben benieuwd ....bedankt en ik bericht spoedig weer
Gebruikersavatar
0twee0
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2014 07:28

heb net alles wat ik in en uit kon schakelen uitgeprobeerd...ik zie geen resultaat op dpcl de balkjes zijn geel 1000us....naar wat ik weet is de latenchy nooit goed geweest...ik had w10 en mijn pc al een jaar operationeel toen ik dpcl instaleerde ik weet dus niet of een frisse installatie iets uitmaakt?....kan het door me geluidskaart komen?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Dan vereist het diepere analyse met de Windows Performance Toolkit in situaties waarin de processor veel te veel tijd bezig is met ISR's (Interrupt Service Routines) en DPC's (Deferred Procedure Call's), welk ik nog nooit eerder toegepast heb in een case als deze.
Indien je tevreden bent, hoop ik dat je het hier bij wilt laten, want dat vereist voor mij dus ook verdere studie hierin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
0twee0
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2014 07:28

voor nu ben ik tevreden want het lijkt erop dat het kraken weg is.....me latency is nog wel 1000us...binnenkort moet me pc voor onderhoud(schoonmaken)naar winkel ik zal daar eens navragen....mischien moet ik een aarde maken van me pc naar de verwarming? erg bedankt voor je hulp tot nu toe!

Terug naar “Windows”