Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Niels83
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jun 2008 17:03

Hallo,

Sinds gisteren heb ik een eigenaardig probleem met m'n laptop (Windows 10).

Ik wilde webbrowser Chrome updaten, wat volgens het programma mislukte (kan gebeuren). Vervolgens als ik m'n laptop opnieuw opstart en wil inloggen, zie ik dit:

Afbeelding

Met systeemherstel en eerst een verkeerd wachtwoord en daarna het juiste wachtwoord intoetsen, bleek m'n profiel wel weer geladen e kunnen worden. Toch is dit een vervelend euvel wat ik graag opgelost zou zien.

Wat kan het zijn?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Open een Opdrachtprompt met administratorrechten.
Typ: reg query "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList" /s>"%userprofile%\desktop\profiles.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\profiles.txt"

Post het log in je reactie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niels83
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jun 2008 17:03

Logbestand toegevoegd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Ik zie geen bakbestand, dus de door mij eerdere bedachte te posten instructie is niet van toepassing.

Lees de tips uit dit artikel door.
(Scroll iets naar onder tot Foutmelding ‘Gebruikersprofiel kan niet worden geladen’)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niels83
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jun 2008 17:03

Oké bedankt.

Maar het updaten van webbrowser Chrome geeft wel dit probleem denk ik. Valt niet op te lossen?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Ik zou dan Chrome eens grondg verwijderen etc.

Stap 1:
Klik op Start → Configuratiescherm → Een programma verwijderen
Rechtsklik
  • Google Chrome
en kies Verwijderen


Stap 2:
Download Afbeelding OldChromeRemover

OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn,
welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.


Stap 3:
Installeer Google Chrome opnieuw.


Stap 4:
Google Chrome Synchronisatie resetten:
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    Afbeelding
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niels83
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 jun 2008 17:03

Inloggen lukt niet (wachtwoord onjuist) en als ik doe "Wachtwoord vergeten" zou er een sms'je naar me verstuurd moeten worden, maar het telefoonnummer (althans, de laatste 2 cijfers) klopt niet. Dus ik ontvang ook geen sms'je. Hoe kan ik nu inloggen?

Inloggen al gelukt (wachtwoord kon ik via opgeslagen wachtwoorden in FF terugvinden).

Updaten Chrome gelukt en inloggen op Windows ook na restart! Dank!

Terug naar “Windows”