Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
buddy5

Mijn tante had na een windows update problemen met haar laptop, ze heeft toen systeemherstel gedaan maar toen starte windows niet meer op, ik heb het geprobeerd met een windows recovery, toen starte windows wel maar was ze bepaalde dingen kwijt, zoals bv het mapje documenten was leeg en sommige programma's deden het niet meer, ook kreeg ik foutmeldingen, ik ben gisteren heel de middag bezig geweest, maar ik starte vanmorgen de laptop op en toen kreeg een hele lege windows met alleen een prullenmand en de foutmelding : locatie niet beschikbaar c:\windowsbackup/system32/config/systeemprofiel/desktop is niet beschikbaar
Het lukt me ook niet om in de veilige modus te komen..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want er staan voor haar belangrijke dingen in het documentenmapje en in incredimail staan berichten die ook belangrijk zijn, ik weet het effe niet meer..
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

je kunt hier een schijfinstallatiekopie (iso-bestand) downloaden (waar je gevraagd wordt om de productcode) om je eigen installatiemedium te maken met behulp van een USB-flashstation of dvd .

De productcode kun je op de opgeplakte sticker achterhalen:
Afbeelding


Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

*Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:
  1. chkdsk /f /r
  2. bootrec /fixmbr
  3. bootrec /fixboot
  4. bootrec /rebuildbcd
  5. bcdboot c:\windows /l nl-nl

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

* Een andere optie is dat Windows 8 na twee keer fout opstarten vanzelf in een herstelmenu moeten komen/opstarten.
Aangenomen dat je W8.1 hebt.
Je kan eea forceren door de aan/uit knop lang in te houden zodat je de pc hard stopt, en dit herhalen.
Afbeelding

Terug naar “Windows”