susan55 schreef: ↑17 aug 2017 17:04
snap er niks van lijkt wel of Explorer het tegen houd
sorry ik lijk heel onhandig maar meestal lukt me best wel wat op de pc maar nu niks.
We gaan het handmatig proberen:
- Begin met het sluiten van alle openstaande apps.
- Klik met de rechter muisknop op »Start« en kies »Opdrachtprompt (administrator)«.
- Typ powershell en druk op [Enter].
- Het volgende commando is redelijk lang, het is belangrijk dat je het letterlijk overtypt (dus inclusief alle hoofdletters, spaties en leestekens (je kunt het commando natuurlijk ook kopiëren en plakken met [Ctrl] + [C] / [Ctrl] + [V]):
Get-AppXPackage -AllUsers | Where-Object {$_.InstallLocation -like “*SystemApps*”} | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
- Wacht totdat de opdracht helemaal is uitgevoerd. Er verschijnt ook een foutmelding (in rode tekst), deze kun je negeren. Typ daarna een tweede opdracht:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
- Druk weer op [Enter] en wacht tot de opdracht is uitgevoerd, je herkent dit omdat de groene balk verdwijnt en »PS C:\Windows\system32>« verschijnt.
Je kunt het venster nu sluiten en de pc opnieuw starten. Nu zou Edge weer goed moeten werken, hoewel je waarschijnlijk wel je favorieten opnieuw moet instellen.