Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

Hallo Allemaal,

na een update gisteren van windows 10 werkt Microsoft edge niet meer ook kan ik mijn mail de berichten niet goed openen i kan niet door scrollen. ik heb 2 x systeemherstel gedaan maar beide keren geeft hij aan dat de map of stuk is of verwijderd is ik weet niet wat ik nu moet doen kun u mij helpen alstublieft.

vriendelijke groeten Susan
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download Afbeelding Reset_Microsoft_Edge.zip naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Let op! Microsoft Edge zal compleet gereset worden waarbij alle instellingen (favorieten e.d.) verloren zullen gaan.
  • Pak het bestand Reset_Microsoft_Edge.zip uit.
  • Klik met de rechtermuisknop op Reset_Microsoft_Edge.ps1 en selecteer de optie Run with PowerShell.
  • Er verschijnt nu een blauw scherm waarin het script uitgevoerd gaat worden om Microsoft Edge te resetten.
  • Typ in het onderstaande venster vervolgens de letter A (Yes to All) gevolgd door enter om door te gaan.
Afbeelding
  • Wanneer het script gereed is zal PowerShell automatisch sluiten.
  • Zodra je Microsoft Edge voor de eerste keer weer opstart krijg je onder andere weer de mogelijkheid om je favorieten te importeren en alles naar wens in te stellen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

het lukt me niet om dit programma op de pc te zetten kan hem "opslaan" of "opslaan als" en als ik het dan open krijg ik een pagina in kladblok. doe ongetwijfeld iets fout maar ik weet niet wat.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Lukt het om de zip te downloaden en uit te pakken?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

Nee dat lukt niet ik kan het opslaan in dokumenten maar niet openen dan krijg ik kladblok
Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

heb het nu als zip bestand op bureaublad staan maar kan het niet openen heb daar geen programma voor.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

susan55 schreef: 16 aug 2017 17:53 heb het nu als zip bestand op bureaublad staan maar kan het niet openen heb daar geen programma voor.
Ga er met je muispijltje op staan - klik op de rechtermuisknop - Klik op "Alles uitpakken" en volg de stappen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

snap er niks meer van wat ik ook doe krijg steeds een kladblok waar ik niks mee kan grrr.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download Reset_Microsoft_Edge.ps1: http://www.filedropper.com/resetmicrosoftedge
  • Klik met de rechtermuisknop op Reset_Microsoft_Edge.ps1 en selecteer de optie Run with PowerShell.
  • Er verschijnt nu een blauw scherm waarin het script uitgevoerd gaat worden om Microsoft Edge te resetten.
  • Typ in het onderstaande venster vervolgens de letter A (Yes to All) gevolgd door enter om door te gaan.
Afbeelding
  • Wanneer het script gereed is zal PowerShell automatisch sluiten.
  • Zodra je Microsoft Edge voor de eerste keer weer opstart krijg je onder andere weer de mogelijkheid om je favorieten te importeren en alles naar wens in te stellen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

ook dit lukt niet krijg weer een kladblok met deze inhoud.

remove-item $env:localappdata\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\* -recurse -Force 2>$null

Get-AppXPackage -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml" -Verbose}


snap er niks van lijkt wel of Explorer het tegen houd
sorry ik lijk heel onhandig maar meestal lukt me best wel wat op de pc maar nu niks.
groeten Susan
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

susan55 schreef: 17 aug 2017 17:04 snap er niks van lijkt wel of Explorer het tegen houd
sorry ik lijk heel onhandig maar meestal lukt me best wel wat op de pc maar nu niks.
We gaan het handmatig proberen:

  • Begin met het sluiten van alle openstaande apps.
  • Klik met de rechter muisknop op »Start« en kies »Opdrachtprompt (administrator)«.
  • Typ powershell en druk op [Enter].
  • Het volgende commando is redelijk lang, het is belangrijk dat je het letterlijk overtypt (dus inclusief alle hoofdletters, spaties en leestekens (je kunt het commando natuurlijk ook kopiëren en plakken met [Ctrl] + [C] / [Ctrl] + [V]):
Get-AppXPackage -AllUsers | Where-Object {$_.InstallLocation -like “*SystemApps*”} | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
  • Wacht totdat de opdracht helemaal is uitgevoerd. Er verschijnt ook een foutmelding (in rode tekst), deze kun je negeren. Typ daarna een tweede opdracht:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
  • Druk weer op [Enter] en wacht tot de opdracht is uitgevoerd, je herkent dit omdat de groene balk verdwijnt en »PS C:\Windows\system32>« verschijnt.
Je kunt het venster nu sluiten en de pc opnieuw starten. Nu zou Edge weer goed moeten werken, hoewel je waarschijnlijk wel je favorieten opnieuw moet instellen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

hallo.

geen opdrachtpromt in de lijst wel Windows powershell en windows powerschell (admin)bij de eerst krijg ik een bauw vlak en kan ik iets typen bij de tweede een vraag of ik meer uitleg wil.Ik vermoed dat ik de eerste moet gebruiken wil het even zeker weten.
Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

susan55 schreef: 18 aug 2017 14:11 hallo.

geen opdrachtpromt in de lijst wel Windows powershell en windows powerschell (admin)bij de eerst krijg ik een bauw vlak en kan ik iets typen bij de tweede een vraag of ik
toesta dat deze APP veranderingen aan mijn pc aanbreng.Ik vermoed dat ik de eerste moet gebruiken wil het even zeker weten.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

susan55 schreef: 18 aug 2017 14:11 hallo.

geen opdrachtpromt in de lijst wel Windows powershell en windows powerschell (admin)bij de eerst krijg ik een bauw vlak en kan ik iets typen bij de tweede een vraag of ik meer uitleg wil.Ik vermoed dat ik de eerste moet gebruiken wil het even zeker weten.
Kies voor "powerschell (admin)".
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
susan55
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2017 10:33

Hallo,
sorry duurde even heb een zieke echtgenoot en dan heb ik even geen tijd voor de pc maar heb inmiddels gedaan wat je zegt ik kan Edge wel openen maar na 10 seconden sluit hij uit zich zelf, er komt geen start pagina en geen werkbalken.

Terug naar “Windows”