Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
alaindelmarche
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2013 18:17

Goede avond,

Laptop van mijn ouders loopt sinds enkele dagen enorm traag.
Ik denk aan een update van windows 10 dat niet correct uitgevoerd is.
Disk blijft haperen op 100% in de task manager.
Bij de betrokken processen onder ander microsoft\savailux.

Ik heb geprobeerd malwarebytes uit te voeren. Maar na een 7-tal minuten krijg ik een blauw scherm.
Ieder keer met een andere melding:
Kernel data inpage error
Memory management
System thread exeption not handeled
...

Graag jullie advies.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Een update zou best wel de oorzaak kunnen zijn, kijk eens bij de geschiedenis van je updates welke zijn geïnstalleerd (de afgelopen maand),
De update tegen Meltdown en Spectre nummer KB4056892 geven veel problemen.


Voer ook eens het volgende uit:
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alaindelmarche
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2013 18:17

Hallo,

Alavst bedankt om mij verder te helpen!
Update KB4056892 staat inderdaad bij een foutmelding in de geschiedenis van windsows update.

Hierbij de gevraagde logjes.

Vriendelijke groet,
Alain
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alaindelmarche
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2013 18:17

Hallo,

Hierbij het logbestand.

Vriendelijke groet,
Alain
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Stap1.
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Stap2.
Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Let op!! dat je tijdens het installeren indien nodig de vinkjes weg haalt bij Avast en/of Google Chrome
Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.


Hoe draait de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alaindelmarche
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2013 18:17

Goedemorgen,

Er is verbetering!
Disk blijft nu niet meer constant op 100% haperen.
Maar laptop blijft toch trager dan voordien.

Ter info laatste logje van ZHPCleaner.

Grtjs,Alain
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Verwijder de Update KB4056892 eens en kijk of de pc dan beter werkt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alaindelmarche
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2013 18:17

Hallo,

Ik heb de Update KB4056892 verwijderd.
Maar veel verschil merk ik niet.
Laptop reageert nog steeds zeer traag.

Grtjs, Alain
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dan kan die update weer terug, en doen we de volgende test:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen" <==Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld.
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alaindelmarche
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2013 18:17

Hallo,

Ik heb de items uitgeschakeld zoals gevraagd en de laptop werkt nu weer normaal!

Dit zijn de items die ik hierbij uitgeschakeld heb:
Windows Defender notification icon
WD Drive Manager Status
persistence Module
Microsoft OneDrive
Microsoft Office 2000 component
igfxTray module
hkcmd Module
GoogleToolbarNotifier
ACMON
Asus WebStorage Panel
PowerDVD RC Service
VIA HD Audio CPL

Dien ik er nu weer in te schakelen?

Grtjs, Alain
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

alaindelmarche schreef: 27 jan 2018 23:47 Dien ik er nu weer in te schakelen?
Ja, nu gaan we kijken welk programma het probleem veroorzaakte.
Werk van boven naar beneden zet eerst Devender aan herstart de pc en kijk hoe het gaat.
Zo doe je dat met elk volgend programma één voor één dus aanzetten en opnieuw opstarten (het is even werk).
Zo kom je uit bij het programma wat het probleem veroorzaakte.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alaindelmarche
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2013 18:17

Hallo,

Ik zal ze nu één voor één proberen.
Ik zal het waarschijlijk vandaag niet meer kunnen doen maar kijk om dit asap te doen en hoe je op de hoogte!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is goed, maar je weet het nu te vinden :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alaindelmarche
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2013 18:17

Goedemiddag.

Ik heb alle programma's één voor één weer ingeschakeld.
Hierbij niets bijzonders vastgesteld. Er was geen programma dat een waarneembare vertraging veroorzaakte.

Ik heb dan maar alle programma's weer ingeschakeld.
Mijn ouders hebben gisteren de laptop de hele dag kunnen gebruiken zonder probleem.

Probleem lijkt dus opgelost :)
Grtjs, Alain

Terug naar “Windows”