Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Remster
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2012 00:57

Hoi leden van hjt,

Op de nacht van 27 en 28 mei begon mijn desktop computer zichzelf constant opnieuw opstarten.
Ik was een film aan het kijken en was verder niet met andere dingen bezig. De BSODs waren als volgt: Machine check exception, Boot drive not found en WHEA uncorrectable error. Na elk van deze errors herstart mijn computer met opnieuw een van deze errors.

Ik heb zelf het een en ander geprobeerd. Allereerst heb ik mijn computer stofvrij gemaakt. Ik heb alle (2) drivers met een geel uitroepteken in de device manager geupdate. SFC scan zei dat alles geverifieerd was. Windows memory check kwam er 100% goed uit. Check disk daarentegen, bleef 8 uur lang hangen op 100% waarna ik besloot de computer te herstarten.

Ik heb een hoop in de bios proberen te veranderen. In de bios probeerde ik de boot drive error te verhelpen en mijn overclock ongedaan te maken. Na urenlang experimenteren met de verschillende settings ben ik niet veel verder gekomen. Uiteindelijk heb ik mijn ssd en hdd uit mijn kast gehaald en in de correcte slots gezet waarna mijn computer mijn storage devices weer herkende. Gisternacht heb ik uiteindelijk besloten om mijn ssd en hdd te formatteren, alle partities te verwijderen en windows opnieuw te installeren.

Dit allemaal haalde mijn BSODs niet weg en zelfs met schone ssd en hdd krijg ik windows 10 niet geinstalleerd met de windows 10 creation tool op USB zonder dat de BSODs de installatie onderbreken.

Ik heb deze computer ongeveer 7 jaar geleden zelf gebouwd en heb in die tijd alleen de ssd, memory en grafisch kaart veranderd. Mijn gok is dat mijn CPU het loodje heeft gelegd maar ik kan geen goeie diagnose stellen. Ik weet niet hoe ik nu verder kan.

Kunnen jullie hiermee uit de voeten?

Vriendelijke groeten,
Remco
Gebruikersavatar
Remster
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2012 00:57

windows7 ultimate 64-bit upgraded naar Windows 10 (weet niet welke) 64-bit
asrock p67 extreme gen3
XfX pro 750W psu
i5 2600K
GTX1070
2x4G kingston hyperX fury
2x4G corsair vengeance 1600mhz

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”