Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Karin75
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:06

Beste mensen van HijackThis,

Mijn laptop (Windows 10) is erg traag, het duurt meestal meerdere seconden voordat iets reageert na erop geklikt te hebben, soms wel 10 tot 20 seconden.

Ook heb ik al langere tijd het probleem dat mijn internet het ineens niet meer doet. Dat ligt niet aan het internet of het internetmodem, want op mijn telefoon is er geen probleem. Dan laat ik de probleemoplossing erop los, en meestal reset hij dan de draadloze netwerkadapter, en dan werkt het weer. Maar dat gebeurt soms wel 6 keer op een dag, vrij irritant.

Al uitgevoerd:
- AVG
- CCleaner
- Spybot S&D
- Hitman Pro
- Schijfopruiming
- Schijfcontrole
- Nieuw herstelpunt maken
- Schijfdefragmentatie

De schijfdefragmentatie lukte niet in veilige modus. dfrg.msc kende hij niet, maar ook via 'mijn computer' -> c-schijf -> eigenschappen -> extra -> optimaliseren, ging hij niet defragmenteren. Defragmentatie dus niet in de veilige modus maar in de gewone modus uitgevoerd.

Bijgevoegd de logjes van FRST.

Alvast heel erg bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Stap 1:
De-installeer de volgende programma's:
- Bonjour
- Spybot - Search & Destroy

Herstart de computer.

Stap 2: Java updaten:
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.

Stap 3:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Karin75
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:06

Alle stappen uitgevoerd, en als bijlage de fixlog.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download de gratis versie van Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mb3-setup-consumer-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Scannen".
Klik op Aangepaste scan en daarna op "Stel scan in".
Plaats een vinkje bij Scan naar rootkits en bij C:.
Klik op "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Rapporten".
Plaats een vinkje bij het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Karin75
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:06

MalwareBytes ziet er anders uit qua stappen dan in de omschrijving (versie 4.0.4). Maar ik heb het schuifje voor de rootkits weten te vinden aan aangezet, en ook het txt-bestandje is gemaakt.
Ik kon geen 'C:' vinden waar ik een vinkje of schuifje aan kon zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Malwarebytes heeft niet zo veel gevonden.
De schijfdefragmentatie lukte niet in veilige modus. dfrg.msc kende hij niet
Klopt, defragmentatie (Systeem optimaliseren) kan je starten via het programma dfrgui.exe.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Karin75
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:06

Ik heb gedefragmenteerd, maar dus niet in de veilige modus.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Enige verbetering qua traagheid en internet-verbinding inmiddels ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Karin75
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:06

Ja, ik merk dat hij minder traag is, dus dat is fijn!

Van het internet moet ik nog even aanzien, want gisteren klapperde sowieso de hele verbinding, dus dan is er niet echt een betrouwbaar oordeel te vellen. En soms ging het ook een paar dagen goed, voor het ineens weer meerdere keren per dag feest was.

Maar tot nu toe in ieder geval heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hoe maak je verbinding met internet, via een netwerkkabel of draadloos ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Karin75
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:06

Draadloos.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Als het mogelijk is om via een vaste netwerkkabel te internetten, doe dat dan en vertel of dit verbetering geeft.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Karin75
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:06

Ja, dan gaat het wel goed.

Helaas ging het gisteren weer mis via de wifi. Dan laat ik 'probleemoplossing' doen, en dan werkt het weer nadat 'ie de draadloze netwerkadapter opnieuw heeft ingesteld.
Ik heb al eens een andere versie daarvan geinstalleerd van de website van de fabrikant, maar dat heeft ook niet geholpen.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Zet je router (met wifi) eens uit, wacht een minuut en schakel hem dan weer in. Na een paar minuten is de router volledig opgestart. Geeft dat verbetering ?

Zonee, zijn er meerdere wifi netwerken in je omgeving ?
Al eens een ander wifi-kanaal ingesteld ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Karin75
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:06

De router resetten heb ik al heel vaak gedaan, dat maakt geen verschil.

Ik heb hetzelfde probleem op verschillende adressen (en dus verschillende routers), en ook als ik mijn telefoon als wifi-hotspot gebruik.

Waar ik nu ben is geen ander wifi-netwerk, op andere plekken waar ik hetzelfde probleem ook ervaar wel.

Een ander wifikanaal instellen heb ik nog niet geprobeerd, maar omdat ik hetzelfde probleem op verschillende routers heb, en via de hotspot van mijn telefoon, lijkt me het niet logisch dat dat er iets mee te maken heeft (maar ik ben geen expert, dan zat ik niet op dit forum ;-) ).
Die routers zijn ook allemaal van andere mensen, thuis heb ik geen router, maar internet ik via de hotspot op mijn telefoon.
Overigens weet ik eigenlijk niet of je een ander kanaal in kan stellen voor een wifi-hotspot op je telefoon?

Maar het lijkt mij meer in de laptop te zitten, gezien het bovenstaande.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”