Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
hermanmicra

Geacht Forum

2 jaar geleden heb ik deze laptop gekocht voor hoofdzakelijk internetbankieren.
Ik wist dat hij niet snel was maar op dit moment is hij heeeeel erg traag,1 maand geleden
deed hij niets meer en is hij 21 dagen weg geweest en gerepareerd onder garantie.

Ik kreeg hem oa met een verse instalatie weer terug en bij BCC hebben ze mij geholpen
met het in bedrijf stellen van alles.

Ook staat er weer veel rommel op van MS en Asus maar ik weet niet wat ik wel of niet kan verwijderen,Win 10
is compleet nieuw voor mij.

Hieronder kan je zien om wat voor laptop het gaat
http://speccy.piriform.com/results/8FcI ... 3zhgyGhkiR

mvg
Herman
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
hermanmicra

ik hoop dat het goed ging
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
hermanmicra

gedaan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Netjes opgeruimd;

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.


Hoe draait de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
hermanmicra

Hoi Abbs

Mbam heeft niets gevonden.

Straks ga ik ff kijken hoe hij nu draait.

Wat is er verwijderd ?


Na de reparatie via BCC valt het op dat er af en toe meldingen in het engels zijn ipv in nl bijv
in het welkomscherm bij het inloggen en tijdens Win update.


Herman
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

hermanmicra schreef: 06 dec 2019 15:54 Wat is er verwijderd ?
Alleen onnodige en lege bestanden.

Na de reparatie via BCC valt het op dat er af en toe meldingen in het engels zijn ipv in nl bijv
in het welkomscherm bij het inloggen en tijdens Win update.
Dat duidt er op dat er meerdere talen geïnstalleerd zijn.

Ga eens via START naar Instellingen (tandwielicoontje) / Tijd en taal / Land en regio en een van tabblad Taal
Maak daar een screenshot van en plaats die hier eens. (bestand via https://www.imgdumper.nl/ uploaden)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
hermanmicra

Ik weet niet of ik het goed heb gedaan

https://www.imgdumper.nl/media.php?id=5dea7633e746c


Bij het klokje rechts in de taakbalk staat " Friday 06/12/2019"


Internetbankieren abnamro wil echt niet zo traag, niet draadloos en ook niet via de kabel.

herman
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Maak ook een printscreen van tabblad Land en regio

Ga eens via START naar Instellingen (tandwielicoontje) / Tijd en taal / Land en regio



Doe eens een speedtest:(bedraad en via Wifi)

Ga naar de website speedtest <-- Klik hierop) en klik in het midden van het scherm op GA.
Wacht tot de scan klaar is en klik op het icoon bij nummer 1.

Afbeelding

In het schermpje wat opent kopieer en plak de link onder Forum zie nummer 2. in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
hermanmicra

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Land/regio staan goed, ga naar tabblad Taal en onder "Voorkeurstalen"

Nederlands (Nederland) boven aan.

Welke browser gebruik je.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Je heb gelijk bij regio moet die ook op Nederland (Nederland)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
hermanmicra

MS Edge
Gebruikersavatar
hermanmicra

Taal staat nu goed,al wilde dat niet in 1 keer :D

Herman

Terug naar “Software en Algemene vragen”