Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
weweje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2014 21:13

Hallo,

De laptop wil geen updates installeren, de laatst gelukte is volgens de update geschiedenis gedaan in oktober. Iedere keer verschijnt er de melding: "update mislukt, we proberen het later nog een keer"
Maar na bijna een half jaar zou het eigenlijk wel eens gelukt moeten zijn. De computer wordt ook erg traag omdat hij waarschijnlijk continu bezig is met de upgrade.
Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen bedenken.
FRST.txt
Addition.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Ask Toolbar Updater
  • AVG Web TuneUp
  • Search App by Ask
Herstart de computer.

Stap 2:
Download de AVG Remover.
Let op: Schakel nu eerst de realtime-bescherming van al je antivirus programma's uit.
Start het gedownloade programma en klik op Continue.
Je computer wordt nu onderzocht op geïnstalleerde AVG producten.
Na afloop zal dit in een lijst weergegeven worden.
Selecteer het gevonden product en laat dit verwijderen.
Volg de aanwijzingen die verschijnen en herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Stap 3:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 4: Java updaten:
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.


Vertel of bovenstaande gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
weweje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2014 21:13

Hallo,

Ik heb alles gedaan, maar

Ask Toolbar Updater
staat niet op de computer

Search App by Ask
wil niet verwijderd worden
er komt te staan "account bestaat al"
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ok, we gaan verder.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
weweje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2014 21:13

Bij deze de bijlage
Fixlog.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima. We kijken eerst nog naar de programma's van Ask.

Download ZHPDiag 2020 via deze link: ZHPDiag
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
weweje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2014 21:13

Bij deze
ZHPDiag.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
P2 - EXT FILE: (.AVG Software.) -- C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\browser\searchplugins\wtu-secure-search.xml [Unsigned]  =>.AVG Software
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run]:AvgUi  =>.AVG Software
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run]:AVGUI.exe  =>.AVG Software
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32]:AVG_UI
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32]:ApnTBMon  =>Toolbar.Ask
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32]:AvgUi  =>.AVG Software
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run32]:vProt
O42 - Logiciel: Search App by Ask - (.APN, LLC.) [HKLM][64Bits] -- {4F524A2D-5350-4500-76A7-A758B70C2E03} [Unsigned]  =>PUP.Optional.BrowserTabSearch
HKLM\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\AVG Persistent  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\Hitman Pro
HKLM\SOFTWARE\HitmanPro  =>.EIDOS hitman Game
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\TrendMicro  =>.TrendMicro
HKCU\SOFTWARE\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKCU\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\AVG Web TuneUp  =>.AVG Web TuneUp
HKU\S-1-5-21-315088226-2690340544-1442652090-1004\SOFTWARE\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKU\S-1-5-21-315088226-2690340544-1442652090-1004\SOFTWARE\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 10/03/2014 - [] D -- C:\Program Files\trend micro  =>.Trend Micro
O43 - CFD: 12/02/2014 - [0] D -- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee Security Scan Plus  =>.McAfee Inc.
O43 - CFD: 05/04/2020 - [] AD -- C:\ProgramData\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 26/02/2015 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_0215tb  =>.AVG Software
O43 - CFD: 11/03/2016 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_0316av  =>.AVG Software
O43 - CFD: 18/04/2014 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_0414b  =>.AVG Software
O43 - CFD: 29/10/2015 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_1015av  =>.AVG Software
O43 - CFD: 25/12/2017 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_1117tb_a03144  =>.AVG Software
O43 - CFD: 13/12/2014 - [] D -- C:\ProgramData\Avg_Update_1214tb  =>.AVG Software
O43 - CFD: 03/12/2017 - [] D -- C:\ProgramData\HitmanPro  =>.EIDOS hitman Game
O43 - CFD: 02/10/2013 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee Security Scan  =>.McAfee
O43 - CFD: 10/12/2010 - [] D -- C:\ProgramData\PC Tools  =>.PC Tools
O43 - CFD: 26/06/2018 - [] D -- C:\Users\administratie\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 22/02/2017 - [] D -- C:\Users\Default\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 22/02/2017 - [] D -- C:\Users\Default User\AppData\Local\AVG  =>.AVG Software
O58 - SDL:2010/12/10 19:32:04 A . (.2010 SurfRight B.V. - Hitman Pro 3.5 Support Driver.) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\hitmanpro35.sys   [19528]  =>.SurfRight B.V.®
O58 - SDL:2018/12/30 21:35:14 A . (.© 2017 SurfRight B.V. - HitmanPro 3.7 Support Driver.) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\hitmanpro37.sys   [55232]  =>.SurfRight B.V.®
O87 - FAEL: "TCP Query User{3E64F9C3-B9DE-45F6-AD59-0996F8B1AA6A}C:\program files (x86)\libreoffice 4\program\soffice.bin" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\program files (x86)\libreoffice 4\program\soffice.bin [Unsigned] (.not file.)  =>.SUP.Orphan
O87 - FAEL: "UDP Query User{E20EDED2-1AA6-4EAB-AE31-1901D0E039E1}C:\program files (x86)\libreoffice 4\program\soffice.bin" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\program files (x86)\libreoffice 4\program\soffice.bin [Unsigned] (.not file.)  =>.SUP.Orphan
O90 - PUC: "D2A425F405350054677A7A857BC0E230" [HKLM] . (.Search App by Ask.) -- C:\WINDOWS\Installer\{4F524A2D-5350-4500-76A7-A758B70C2E03}\ToolbarIcon.exe  =>PUP.Optional.BrowserTabSearch
[MD5.5B616E2A0265ED318C98EED13A7235FA] [WIS][2017/03/09 00:04:48] (.APN, LLC - Search App by Ask.) -- C:\WINDOWS\Installer\42ce18b1.msi  [532480]  =>Adware.Bandoo
[MD5.AEEED5F2BB5ED9A586D1FC293387AF32] [WIS][2017/02/21 14:33:42] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1869d7.msp   [77639680]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.894F8CA42DB45DFDB94D579984B5B89A] [WIS][2018/09/18 10:10:59] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1993c5f5.msp   [4706304]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.87BDB58F9E5B4EFC3B72EB9AD83EDE24] [WIS][2018/11/13 06:24:12] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1ce7ca.msp   [3485696]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.9886C0E2CB4B90A8E204201A8B79303C] [WIS][2018/05/12 08:05:49] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1d39cd.msp   [103362560]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.3617A09ABC822D955214EBE86A991CF3] [WIS][2017/11/29 12:42:28] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\2a8a7a1.msp   [1355776]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.810C5B64A1C81F7E11460E777A12C132] [WIS][2018/10/08 13:11:58] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\424cca2a.msp   [226615296]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.2F159BBD3479AEB0C168488067503723] [WIS][2018/07/09 07:47:48] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\43993e84.msp   [27000832]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.7DF2196737D027C989EEE176078B4E7F] [WIS][2018/10/22 15:33:19] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\5ccb694d.msp   [2584576]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.BCD625BA9A27EB27FECE6352AD3196E3] [WIS][2016/06/02 06:48:52] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\7c5c194.msp   [69611520]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.AD68D39EDFB11EFC6F9808DD3B80680A] [WIS][2017/11/13 06:26:34] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\c8148.msp   [102899712]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.4DD6787FB27578C1E064077A3DFC0961] [WIS][2016/01/12 05:19:29] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\e065ff8.msp   [64229376]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.FC195281214C157DAC91C0B02FA35554] [WIS][2018/12/10 08:52:51] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\ea7be.msp   [44044288]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.BE12C27B769F766B80F398F7F6066644] [WIS][2018/08/13 08:20:00] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\eb5c4c4.msp   [103403520]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer de volgende programma's.
(Indien tussentijds gevraagd wordt om de computer te herstarten, doe dat dan.)
  • Visual Studio 2008 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2010 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x86 Redistributables
Herstart de computer.

Stap 3:
Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
weweje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2014 21:13

de link naar zhpfiz werkt niet
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De downloadlink is blijkbaar verandert.

Download ZHPFix2.exe
Schakel de realtime-bescherming van je antivirus eerst uit als deze de download niet toestaat. Dit programma is legitiem.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
weweje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2014 21:13

Het is gelukt, beetje lastig omdat er alleen pictogrammen staan en dan verschijnt er een soort "google translate"text, maar hier de gecreëerde file
ZHPFix.txt
Het verwijderen van de andere apps is ook gelukt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima gedaan. Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
weweje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2014 21:13

Ik heb hierna de laptop laten herstarten en daar is hij nu nog mee bezig (windows voorbereiden). Geen idee hoe lang ik dit moet laten doorgaan.

NB: Dit verstuur ik van een anderen computer, de andere is nog bezig.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rustig afwachten...
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
weweje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mar 2014 21:13

De laptop is weer opgestart en de update zegt nog steeds dat het niet gelukt is en het later nog eens gaat proberen. Verder werkt alles nog.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”