Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Hallo,

Sinds enige tijd kan ik, maar ook mijn partner (beide een eigen gmail account), niet meer in onze gmailaccount(s) komen.
Bij het ingeven van de accountnaam gaat de pc zoeken en blijft daar "hangen" , je ziet dat er iets gebeurt want dat blauwe balkje beweegt,
maar je komt niet in het volgende scherm voor het invullen van het wachtwoord. (kan de bijlage niet toevoegen)

Dit is nooit een probleem geweest maar speelt zeker al 'n week of 2. Op onze telefoons komen we wél in de accounts.

Malwarebytes (koop) en ook Eset internetsecurity (koop) heb ik beide al eens uitgezet om te kijken of het daar aan zou kunnen liggen maar daar bleek het niet aan te liggen want ook dan komen we tot aan hetzelfde scherm en volgt er geen inlog op het betreffende account. http://www.filedropper.com/gmailaccounts



Ik draai win10 pro versie 1909
werk met Google Chrome en soms met MS Edge
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Stap 1:
Download Afbeelding CKScanner by askey127 naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.


Stap 2:
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Format Factory
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.


Stap 3:
Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

nav uw reactie en opdrachten hierbij de gevraagde bijlagen.

Mvrgr
Erik
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Klopt het dat je "cracks" gebruikt voor programma's?



Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent, wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u op "Malware scan" wanneer u de melding "om PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • BELANGRIJK: Wanneer de scan gereed is verwijder niks en plaats ook niks in "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" sla dit bestand op b.v. je bureaublad en sluit EmsisoftEmergencyKit.
  • Plaats nu het gemaakte logje als als bijlage in je volgende antwoord.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Hallo Abbs

Mbt die "cracks" , dat klopt ,maar zijn niet in gebruik, voor zover ik weet. Het programma Corel Paintshop is iig aangekocht en enkele filters die ik daaronder gebruik(te) (want ze werken niet meer) zijn idd gecrackt middels keygenerators.

Mvrgr
Erik
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

@Abbs

Hierbij de scan van Emsisoft Emergency Kit. Die laat volgens mij niets bijzonders zien.

Waaraan kan het gelegen hebben dat de gmailaccounts niet benaderd konden worden? Werd een bestand geblokkeerd oid?

Alvast bedankt voor je professionele hulp.

Mvrgr
Erik
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Erik2010 schreef: 10 jun 2020 22:37 Waaraan kan het gelegen hebben dat de gmailaccounts niet benaderd konden worden? Werd een bestand geblokkeerd oid?
Hieruit verneem ik dat het probleem is opgelost, het is moeilijk te zeggen waar het aan lag.
lk heb een aantal dingen laten doen daarom.
Maar het belangrijkste is dat Gmail het weer doet, dus mag je de laatste stap doen:

Met het onderstaande tool ruim je de meeste tools op die we hebben gebruikt:

Download Afbeelding KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.
  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:
- Gereedschap verwijderen
- Creëer een herstelpunt
  • Klik op de knop "Run"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, dit kan je als bijlage posten.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

@abbs

Nogmaals dank!!.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,.

Bedankt en graag gedaan. :)

Ps: kijk uit met cracks en mocht je die en de bijbehorende programma's niet meer gebruiken verwijder ze dan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”