Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Ha PeterJ,

Bedankt dat je mee wilt kijken!
Ik wil graag doen wat je vraagt, maar ik kan NIETS doen als administrator, tenzij ik inlog op het verborgen administrator account.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ga met de verkenner naar de map C:\Users\default\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group3.
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je o.a. HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Hoe kan het dat je 2 dezelfde snelkoppelingen hebt, bijvoorbeeld 'Opdrachtprompt', die op het 1e gezicht identiek zijn, maar pas als je naar de 'Eigenschappen' gaat het blijkt dat er minieme verschillen zijn, zoals:
- de ene verwijst naar: ‪C:\Users\Default\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group3\01 - Command Prompt.lnk
- de ander naar: ‪C:\Users\Default\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group3\02 - Command Prompt.lnk
Die laatste heeft o.a. als eigenschap bij 'Snelkoppeling' - 'Beginnen in:' %HOMEDRIVE%%HOMEPATH%, terwijl de 1e daar niets heeft staan.
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Inmiddels heb ik ,door gebruik te maken van de Opdrachtprompt snelkoppeling wél

Code: Selecteer alles

set > "%userprofile%\Desktop\set.txt"
uit kunnen voeren, met als resultaat het bijgevoegde set.txt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ga met de verkenner naar de map C:\Users\roelh\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group3.
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je o.a. HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Hierbij de screendump van C:\Users\roelh\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group3

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat ziet er ook normaal uit.
Is Gebruikersaccountbeheer ingeschakeld ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Ja, zie ook de afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Het lijkt er op dat ik nu wél gebruik kan maken van bijvoorbeeld Windows PowerShell (admin) of een 'Elevated Command Prompt'.

Ik heb gecheckt of ik wel of geen Administrator rechten heb met het commando

Code: Selecteer alles

net session
dat een foutcode geeft als je geen Administrator rechten hebt (Systeemfout 5. Toegang geweigerd.) en géén foutcode als je wél Administrator rechten hebt (Er staan geen gegevens in de lijst.).

Waarom het nu wél werkt is mij niet duidelijk.
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Interessant: Windows Update heeft zojuist update KB4571756 weer geïnstalleerd, waarna ik wederom op geen enkele manier iets met Administrator rechten kan uitvoeren en ook het verborgen Administrator account niet meer kan activeren met NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES (want daarvoor moet je administrator rechten hebben).
Ik ga deze update weer de-installeren om te bezien wat er dan gebeurt.
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Onbegrijpelijk: ik heb de update gede-installeerd, de PC opnieuw opgestart, maar iets met Administrator rechten uitvoeren werkt niet, noch PowerShell (Admin), noch CMD uitvoeren als Administrator. Ik begrijp er niets meer van!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

iets met Administrator rechten uitvoeren werkt niet, noch PowerShell (Admin), noch CMD uitvoeren als Administrator.
Ook niet middels de snelkoppelingen in de map C:\Users\default\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group3 ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
RoelHeer
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:07

Ja, dat werkt wél (alsook C:\Users\roelh\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group3).
Buitengewoon vreemd.

Als ik eerst met de rechter muisknop klik op 'Start', dan kan ik vervolgens niet met de rechter of linker muisknop klikken op de items 'Mobiliteitscentrum', 'Logboeken', 'Apparaatbeheer', 'Schijfbeheer', 'Computerbeheer', 'Windows PowerShell', 'Windows Powershell (Admin)', 'Taakbeheer' en 'Verkenner'. De andere items doen het wél.
Toevallig allemaal 'oude' functionaliteit van Windows.

Het lijkt wel of dáár het probleem zit: de 'oude' functionaliteit van Windows.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”