Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Helaas.
Er staat Back en Next maar beiden zijn niet geactiveerd en kan daarom alleen nog maar op de X drukken.

Beneden staat ook nog Support en Legal, daar kun je wel opdrukken.

Thanks
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Even terugkomende op mijn vorige vraag. Was Windows 7 na de installatie wel volledig geactiveerd, want het lijkt dat Windows 10 de licentie niet kan omzetten in een digitale licentie.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Win7 werkt normaal zo te zien.
Ik maak nu gewoon gebruik van die Dell PC waar ik Win10 op probeer te plaatsen..
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Open het startmenu en typ Activate Windows wat krijg je in dit venster te zien?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Dit krijg ik te zien:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Dit dacht ik al, je moet dus eerst Windows 7 volledig activeren met de productcode (25-tekens).

Windows 7 telefonisch activeren:

Open het startmenu en klik met de rechtermuisknop op Computer, kies Eigenschappen en vervolgens Windows nu activeren.
Kies de optie Andere activeringsmethoden weergeven.

Voer nu de Windows 7-productcode in en kies vervolgens Volgende.
Kies Het geautomatiseerde telefoonsysteem gebruiken. Beheerdersmachtiging vereist Mogelijk wordt u gevraagd om een beheerderswachtwoord of om uw keuze te bevestigen.

Kies in de vervolgkeuzelijst uw locatie (of de locatie het dichtst bij u in de buurt) en vervolgens Volgende.

Bel een van de beschikbare telefoonnummers die worden vermeld. Een geautomatiseerd systeem begeleidt u door het activeringsproces.

https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... 2cccef91a0
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Ik kan het toch ook gewoon doen via activate Windows.
Want als ik op Computer druk met R-knop zie ik:
Open
Manage
Map network drive
Disconnect network drive
Show on desktop
Rename
Properties
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Probeer maar, indien de online activatie mislukt zal automatisch de optie voor telefonisch activeren verschijnen als ik het mij goed herinner.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Na een aantal uurtjes is het dan toch eindelijk gelukt. Moest key toch krijgen via de telefoon. Ging niet via activate windows.

Nog een andere vraag± Ik heb een Cd of DVD met office erop niet lang geleden voor 30 euro zonder verdere updates. Verder helemaal legaal. Doch ik ben de doos kwijt en weet zodoende niet de product key. Kan ik die DVD nu weggooien.

Bedankt.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Als je de product code niet meer hebt van die versie van Office, dan heb je daar inderdaad niets meer aan.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Bedankt. Jammer maar helaas.

Andere vraag.
Zijn er soms meerdere versies voor browser Chrome? Zoals Win7 of 64 Bit, of zien die qua files er hetzelfde uit?

Om mijn wachtwoorden en bookmarks in Chrome, te bewaren werd mij ergens op het web verteld dat ik de map 'Default' diende te downloaden.
Heb ik gedaan en nu in de juiste Win10 Chrome browser geïnstalleerd. Wat blijkt nu in de nu gedownloade Chrome browser (Map naam google) komt helemaal geen map Default in voor. Zelfs niet in verborgen bestanden.

Wat nu? Ik heb mijn wachtwoorden voor alle sites niet apart gedownload.

Zie hier wat in de map "default" zit.
Afbeelding

Bedankt.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

albertos schreef:Om mijn wachtwoorden en bookmarks in Chrome, te bewaren werd mij ergens op het web verteld dat ik de map 'Default' diende te downloaden.
Bijzonder advies wel, wanneer je Google Chrome installeert wordt die map automatisch aangemaakt in %AppData%\Local\Google\Chrome\User Data. Die hoef je dus niet apart te downloaden.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Ik geloof dat je mij verkeert begrijpt.

Ik wilde een back-up maken van die 2, dus moest ik van de file Default een kopie bewaren.

Die nadat ik Win10 erop heb gezet en Chrome opnieuw geïnstalleerd had de file Default vervangen door mijn back-up kopie.

Maar er komt geen map met de naam Default voor in de nieuw geïnstalleerde Chrome (nadat installatie Win10 gelukt was).
Heb jij op jouw PC in Chrome een map met de naam Default en zoja wat voor een soort Chrome is dat.

Of moet ik gewoon alle bestaande soorten Chrome downloaden en als dat niet de juiste is weer verwijderen en weer een ander installeren.

Ik hoop dat ik nu wel duidelijk genoeg ben.
Thanks.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

albertos schreef:Maar er komt geen map met de naam Default voor in de nieuw geïnstalleerde Chrome (nadat installatie Win10 gelukt was).
Open de verkenner en geef in de adresbalk %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data\ op, in deze directory is de map default aanwezig.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Bedankt. Het is gelukt.
Doch ik kan nog steeds niet met handmatig zoeken de map Default terug vinden ook "User Data" niet. Terwijl verborgen bestanden aangevinkt stond.
En zoeken mbv verkenner leverde ook niets op. Wel een heleboel andere defaults.

Maar goed, alles is terug.

Thanks.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”