Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Afbeelding

naar mijn idee alles gezond
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Voer nu de System File Checker eens uit in de herstelomgeving zoals beschreven bij de onderstaande link.

https://www.tenforums.com/tutorials/289 ... ml#option1
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Hoi
Dit is het resultaat vd scan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Koppel alle niet essentiële hardware zoals externe schijven, USB-sticks, printer en dergelijke eens los en probeer het systeem normaal op te starten. Hou tijdens het opstart vooral de schijfactiviteit even in de gaten.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

alles is reeds losgekoppeld

Wat betreft de schijfnaam externe Hd, dat is alleen een naam.
Ik heb voordat ik contact zocht ook al geprobeerd met alles losgekoppeld, zelfs met alleen de systeem Hd in de PC
geprobeerd op te starten, geen positief resultaat.
Wat betreft de activiteit van het ledlampje.. dat houdt op een bepaald moment op met flikkeren en gaat dan over op een constante blink, zo om de 2 seconden
Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Bertbert schreef: 10 dec 2021 18:11 alles is reeds losgekoppeld

Wat betreft de schijfnaam externe Hd, dat is alleen een naam.
Ik heb voordat ik contact zocht ook al geprobeerd met alles losgekoppeld, zelfs met alleen de systeem Hd in de PC
geprobeerd op te starten, geen positief resultaat.
Wat betreft de activiteit van het ledlampje.. dat houdt op een bepaald moment op met flikkeren en gaat dan over op een constante blink, zo om de 1 seconde
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Start de computer weer op in de herstelomgeving met commandprompt en laat daar schijfcontrole uitvoeren.

Code: Selecteer alles

Chkdsk D: /r
Vervang D:\ door de juiste schijfletter van de systeemschijf. Die kan je eerst opvragen via het volgende commando.

Code: Selecteer alles

Bcdedit | find "osdevice"
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

krijg deze melding:



Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Druk op Y (Yes) om de schijf geforceerd te unmounten en laat schijfcontrole daarna zijn werk doen als dat lukt. Het is nu in ieder geval wel duidelijk waar de opstartproblemen vandaan komen. Blijkbaar zijn er bestandscorrupties op de schijf aanwezig, of in het slechtste geval is het een fysiek probleem met de HDD.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

gedaan
Hd wordt nu gescand, ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Ik ben ook heel benieuwd, dit proces kan redelijk wat tijd in beslag nemen dus wacht rustig af. Laat het desnoods overnacht doorlopen, want ook al lijkt het dat er niks meer gebeurt qua percentage, zolang er schijfactiviteit is is het proces nog actief. Echter kan het soms ook voorkomen dat er een tijdje geen activiteit waarneembaar is en even later weer wel....
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Uiteraard.. ik ben heel geduldig en we wachten gewoon af..;)
Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Hoi
De chkdsk is volbracht, maar helaas... geen progressie
Ook stond er aan het eind van de scan dat de log niet kon worden opgeslagen, maar dat heb ik omzeild door alles te selecteren en terug in de herstelomgeving in de manager dmv een .txt bestand te maken. Heb t bijgevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Heb je de mogelijkheid om deze schijf in een ander systeem of dockingtstation te plaatsen? Zodat je de schijf eens kan testen met CrystalDiskInfo.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Installeer het programma en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfo.exe en kies de optie uitvoeren als administrator.
  • When finished, open the installed program by double clicking on it.
    • Good - There are no problems found, the drive is working properly.
    • Caution - The drive have some problems. (which indicates a drive that you should most likely be thinking about backing up and replacing.)
    • Bad - This usually indicates a drive that’s dead or near death. (! - Back up all important data as soon as possible.)
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Bertbert
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Hoi
Ja ik heb meerdere systeemschijven voor deze pc, het probleem is alleen dat ik de schijf waar t om gaat niet zie in de andere systemen.
Ook als ik computerbeheer open en op beheren klik, komt ie niet tevoorschijn.
Dit probleem heb ik niet in Hiren's BCD
Misschien weet jij een oplossing daarvoor

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”