Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Beste Hijackthis,

De laatste tijd heb ik vreemde kuren met mijn computer.
Soms wilt deze rond 18:30 ineens afsluiten, al gekeken naar energie instellingen maar niks geks kunnen vinden.

Soms start mijn pc ook trager op en na het opnieuw opstarten werkt het weer snel.
Daarnet is mijn pc ook uit het niets vastgelopen terwijl ik geen gekke dingen deed.
Heb mijn RAM geheugen nu net verwisseld en alle drivers waren al geüpdatet.
Ik kijk nu bij windows logboeken om te kijken naar fouten.
Het enige wat er nu staat is:

waarschuwing:
The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device ROOT\EOSWebcamSource\0000.

fout:
Volume F: (\Device\HarddiskVolume7) moet offline worden gehaald voor een volledige Chkdsk. Voer CHKDSK /F lokaal uit via de opdrachtregel of voer REPAIR-VOLUME <station:> lokaal of op afstand uit via PowerShell.

vanochtend een fout:
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 0 van bron EOSWebcam niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.


Ik weet niet of het hierdoor komt?
Heb een redelijk dure computer van rond de 2800 euro met de nieuwste componenten.
Zou iemand mij hier kunnen helpen?
Weet niet of het een software of hardware matig probleem is?

Vincent
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Beste,

Ik heb het bestand in de bijlage toegevoegd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Schakel als eerste Avast uit tot de volgende herstart, want deze virusscanner zit FRST soms in de weg.

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Beste,

Ik heb Avast uitgezet en de fix laten uitvoeren met Farbar.
Wat ik soms ook merk is dat ik in de ochtend mijn computer aan doet, het welkomst scherm iets te lang in beeld staat, dat de pc daarna ook een stukje trager is. Als ik deze opnieuw opstart is deze gewoon weer snel zoals het was.

Ik heb geen gekke dingen gedaan met de computer.

Ik heb trouwens 3 harde schijven in de PC.
2 nieuwe M2 kaarten en 1 HDD, gewoon voor extra opslag.
Windows staat uiteraard op een M2 kaart maar er zou toch niks vreemds met windows moeten zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Er zijn een aantal problemen te zien m.b.t. Avast. Verwijder Avast eens met aswClear en kijk hoe het systeem functioneert wanneer Windows Defender weer actief is.
Error: (12/17/2021 08:44:57 AM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7011) (User: )
Description: Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: avast! Tools.

Upload tevens het vetgedrukte bestand - C:\Windows\Minidump\120521-13531-01.dmp naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats hier de downloadlink. Dit om na te kijken waardoor deze BSOD werd veroorzaakt.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Vreemd want ik gebruik Avast al jaren!
Dat zou toch geen probleem moeten zijn?

Hier is mijn dumpfile:
https://gofile.io/d/qrwxck
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Kan die reactie van Avast ook zijn omdat ik per ongeluk mijn internet kabel eruit had getrokken en hij geen verbinding met avast kon maken?
Kan dat het ook zijn?
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

davincstyle schreef:Kan dat het ook zijn?
Het kan, maar omdat dat zeker te weten - verwijder Avast eens via aswClear en stap even over op Windows Defender qua beveiliging, Avast of AVG die identiek zijn hebben al vaker voor vage problemen gezorgd!
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Ik start de computer net weer op en het welkom bij windows laad scherm duurde weer langer dan normaal.
Daarna heb ik Avast verwijderd in veilige modus en ga nog even kijken hoe het nu verder loopt.
De pc is al niet meer ineens vastgelopen of uitgeslagen, even kijken hoe het verder gaat?!

Kan ik nog iets doen?
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Prima, hou het inderdaad even in de gaten, ook of er nog BSOD verschijnen. Het minidump bestand liet een mogelijk probleem met het geheugen zien.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Afbeelding

Dit kwam uit een ram memtest.
Vanmiddag heb ik de pc aan gedaan, logo welkom windows liet hij lang zien en daardoor ging alles traag met opstarten van verdere programma's.

Gelijk een reboot gedaan met opnieuw opstarten, daarna ging het weer snel en deed de pc het zoals vanouds. Hoe kan dit nou?
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Wat betreft de stabiliteit en performance van AMD Ryzen systeem kan je dit topic eens doornemen.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Ik heb iets ontdekt!

Als mijn PC traag opstart krijg ik heel veel foutmeldingen met de volgende melding:
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: User Data Storage_2a220672.

Deze melding krijg ik NIET als mijn PC gewoon normaal snel werkt.
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

davincstyle schreef: 23 dec 2021 09:01 Ik heb iets ontdekt!

Als mijn PC traag opstart krijg ik heel veel foutmeldingen met de volgende melding:
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: User Data Storage_2a220672.

Deze melding krijg ik NIET als mijn PC gewoon normaal snel werkt.
Kan deze site helpen?
Is dit vertrouwbaar?

http://batcmd.com/windows/10/services/unistoresvc/

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”