Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Beste,

Ik heb een logje geplaatst!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Beste,

Ik heb deze fix uitgevoerd en de log geplaatst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Na het opstarten ging het goed en nu de pc weer 5 minuten draait zijn er nog altijd vertragingen, milliseconden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Installeer het programma en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfo.exe en kies de optie uitvoeren als administrator.
  • When finished, open the installed program by double clicking on it.
    • Good - There are no problems found, the drive is working properly.
    • Caution - The drive have some problems. (which indicates a drive that you should most likely be thinking about backing up and replacing.)
    • Bad - This usually indicates a drive that’s dead or near death. (! - Back up all important data as soon as possible.)
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Ik zie in de logs geen problemen die de vertraging veroorzaakt. Daarom denk ik dat je het moet zoeken in de geheugen optimalisatie. Zie deze handleiding voor meer informatie over AMD Ryzen systemen.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Maxstar schreef: 13 feb 2022 15:12 Ik zie in de logs geen problemen die de vertraging veroorzaakt. Daarom denk ik dat je het moet zoeken in de geheugen optimalisatie. Zie deze handleiding voor meer informatie over AMD Ryzen systemen.
Het zou dus eventueel ook kunnen liggen aan mijn processor, videokaart of RAM geheugen?
Ik vind de website die je mij stuurde best wel ingewikkeld en heb daar weinig kaas van gegeten.
Het overclocken daar begin ik zeker niet aan.

Je zou verder niet weten waar het aan zou kunnen liggen?
Het is ook niet continue met de vertraging maar je merkt wel dat het systeem iets langzamer werkt en soms random kan vasthangen als ik wat programma's open heb staan.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Ja, het ligt mogelijk aan het geheugen en de configuratie, maar daar ben ik niet in thuis Dasle echter wel die deze handleiding op mijn forum heeft gemaakt. Start anders hier een nieuw topic. Dan vraag ik Dasle even of hij tijd heeft om jouw systeem onder de loep te nemen.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Maxstar schreef: 13 feb 2022 15:22 Ja, het ligt mogelijk aan het geheugen en de configuratie, maar daar ben ik niet in thuis Dasle echter wel die deze handleiding op mijn forum heeft gemaakt. Start anders hier een nieuw topic. Dan vraag ik Dasle even of hij tijd heeft om jouw systeem onder de loep te nemen.
Nieuw geheugen kopen is geen oplossing?
Ik heb een topic aangemaakt en erg bedankt!
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Met nieuw geheugen kopen zou ik nog even wachten, want denk ook niet dat dat het probleem zal verhelpen als het een issue is met timings/voltages in b.v. de BIOS van het systeem. Dus wacht even af wat de bevindingen van Dasle zijn.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”